Foto bij 020

Reacties, please?

Er trekt een rilling langs mijn rug bij het voelen van de koude vloer onder mijn voeten. Snel loop ik naar mijn kast en haal er wat kleding uit. Ik trek het aan en ga naar de badkamer om mijn tanden te poetsen. Met een glimlach op mijn gezicht, kom ik de keuken binnen. ‘Goedemorgen.’ Klinkt er mompelend uit verschillende monden. Ik antwoord en ga zitten. Ik eet snel een boterham en drink een beker melk. Dan sta ik weer op en loop naar boven om Sarah te bellen. De telefoon gaat een paar keer over en dan wordt er opgenomen.
‘Met Sarah’
‘Heey, met Liam’
‘Hoi, waarom bel je?’ Vraagt ze meteen.
‘Wil je vanmiddag naar het parkje komen?’ Komt er aarzelend uit mijn mond.
‘Natuurlijk. Hoe laat?’ Klinkt haar stem enthousiast.
‘Kom maar om half 5. Is dat goed?’ Ik bijt op mijn lip en proef bloed. Het blijft even stil, maar dan reageert Sarah.
‘Is goed, zie je daar dan wel. Wat gaan we eigenlijk doen?’ Ze kan haar nieuwsgierigheid niet onderdrukken. Grinnikend schud ik even mijn hoofd.
‘Ben je een beetje nieuwsgierig? Het is een verassing wat we gaan doen.’
‘Kom op. Liam! Je weet dat ik niet van verassingen hou.’ Klinkt er geërgerd aan de andere kant van de lijn.
‘Dan heb jij pech. Ik zie je vanmiddag.’
‘Tot vanmiddag.’ Bromt Sarah.
‘Ik hoop dat je vanmiddag een beter humeur hebt, dan nu. Doei.’ Ik leg de telefoon neer en zucht. Tijd om actie te ondernemen.
Ik loop weer naar beneden waar Nicola en Ruth op de bank zitten. Precies degenen die ik nodig heb. ‘Willen jullie me helpen?’ Ik ga tussen ze inzitten, als ik mijn vraag stel. Beide draaien ze hun hoofd verbaasd mijn kant op. ‘Sinds wanneer heeft ons kleine broertje hulp nodig?’ Nicola kijkt me vragend aan. ‘Sinds ik een plan heb. Helpen jullie me of niet?’ Mijn stem klinkt ongeduldig. ‘Doe rustig. We helpen je wel. Wat is je plan?’ Ruth kijkt me vragend aan. Zachtjes vertel ik ze mijn plan en wacht hun reactie af. ‘Dat is echt super lief!’ Roept Nicola verrukt uit. Ruth knikt bevestigend. ‘Kom op, dan gaan we aan de slag. Eindelijk gaat het gebeuren.’ Ze staat op en trekt me overeind. Grijzend trek ik Nicola overeind en we gaan aan het werk aan mijn, oh zo leuke, plan.



Kort stukje, bedankt voor de reacties! Nog een keer?
Ik ben twee abo's kwijt :( Doe ik iets verkeerd?
Dit moeten jullie luisteren, het is een previeuw van de B kant van One Thing. xD

Reageer (2)

  • CelinexLouis

    je doet nx verkeerd !!!!
    ze zijn gewoon dom omdat te doen...
    snel verder

    1 decennium geleden
  • JustMelis

    je doet nix verkeerd. Diegene die hun abo verwijderen doen wat verkeerd. Dit was zoals gewoonlijk een geweldig hoofdstuk.(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen