Untill I found you ||016|| Amynthas
Na een half uurtje ruim ik alles snel op en loop dan naar de tafel waar de jongen en het meisje nog steeds zitten. 'Hee' zeg ik ongemakkelijk, en bind even snel mijn haren in een staart. 'Hoi, gaan we?' vraagt de jongen en ik knik en met zen drie lopen we de winkel uit en snel pak ik mijn fiets en zie dat hun hetzelfde doen. 'Naar links' zeg ik als ik zie dat het meisje vragend naar links en rechts kijkt. Ze knikt glimlachend en begint te fietsen. Snel beginnen de jongen en ik ook te fietsen en zo raken we in gesprek. Na tien minuten ben ik erachter gekomen dat de jongen Lucas heet en negentien is en zijn zusje het Lola en is zeventien. Als we bij de dierenwinkel aangekomen zijn zetten we onze fiets tegen de muur en snel draai ik hem opslot en loop samen met Lucas en Lola de winkel binnen en Lola rent meteen naar de hondjes. Lucas kijkt bewonderend naar de parkieten en ik? Ik heb het niet echt op dieren. Ja alleen met honden en katten maar meer ook niet echt. Vroeger heb ik wel een konijn gehad maar die is dood gegaan.
Na een half uurtje heeft Lola eindelijk een hondje gekozen. Ze mag hem helaas nog niet mee naar huis omdat het hondje eerst nog tegen alles moet ingeënt worden. Ze heeft een afspraak gemaakt voor volgende week. 'Ik weet al hoe het hondje gaat heten' zegt ze vrolijk en Lucas en ik kijken haar afwachtend aan. 'Diamant' zegt ze en Lucas rolt met haar ogen en lachend schud ik mijn hoofd. Druk pratend lopen we de winkel uit en pakken we onze fietsen. 'Ik moet deze kant op, als jullie links gaan, dan rechts en dan steeds rechtdoor blijven fietsen komen jullie zo thuis' zeg ik en dankbaar knikken ze en ik geef ze allebei een knuffel en dan fietsen ze weg. Ik wil net beginnen met fietsen als ik merk dat mijn ketting eraf ligt. 'Kutfiets' scheld ik zacht en blaas een pluk haar uit mijn gezicht en begin met lopen. Ik wil net de oortjes van mijn telefoon in mijn oren doen als ik iemand naast me hee hoor zeggen. Verbaasd draai ik me om. De jongen die zijn autosleutels verloor in de winkel. 'Hee' zeg ik en probeer te glimlachen.
Reageer (4)
Snel verder!
1 decennium geledenSnel verder!
1 decennium geledenSnel verder!
1 decennium geledenx