Foto bij The Beginning - Home

Callum,, Callum,, Callum,, Callum. Owh ja huiswerk. Concentreren,, concentrere,, concentrer,, concentre,, concentr,, concent,, concen,, conce,, conc,, con,, co,, c,, Ca,, Cal,, Call,, Callu,, Callum. Sinds Callum een maand geleden bij me in de klas kwam kon ik nergens anders aan denken. Hij is gewoon geweldig!

19/04/2013

'Lief dagboek,,
Callum,, je weet wel die nieuwe jongen in mijn klas. Ja natuurlijk weet je dat. Ik heb deze maand al zo vaak over hem geschreven. Hij is zoo lief. Toen vandaag mijn tas in de vijver werd gegooit haalde hij hem eruit en schreeuwde tegen de mensen. Hij verdedigd me elke dag de hele week door. Hij praat bijna alleen maar tegen mij. Ik snap dat niet: hij is knap,, gespierd en populair. Hij kan het mooiste meisje van de hele school krijgen maar hij gaat bijna alleen met mij om. De grootste nerd van de klas,, de grootste nerd van de school. Maar ik ben er ook blij mee! Als hij naar me kijkt word ik helemaal warm van binnen en als hij glimlacht smelt ik vanbinnen. Zijn stem is ook zo mooi,, zacht en warm!! Maar ik moet gaan moet voor 7 uur klaar zijn in de badkamer dus... Doeii!!

xxxxxxxx Mij'


Ik sla de deken weer van me af en zwaai mijn benen over de rand van mijn bed. Ik doe mijn dagboek dicht en op slot. Ik haal mijn hand door mijn lange donkerblonde haar. Ik kijk naar de klok: kwart over zes,, mooie tijd als ik om zeven uur klaar moet zijn. Ik sta op en loop naar mijn ladekast. Ik buk en trek de onderste la open. Ik til alle boeken op,, daarna alle dekens en dingen ook tot ik de bodem zie. In de bodem zit een onzichtbaar klepje. Ik trek hem met moeite open en leg mijn dagboek er behendig in. Hij past er precies in. Ik leg alles netjes terug en doe de la dicht. Ik ga weer rechtop staan en rek me uit. Ik loop naar de kledingkast en doe hem open. Ik pak mijn ondergoed,, een zwarte broek en een rode blouse. Ik pak mijn grijze schoenen erbij. Ik loop zachtjes naar de badkamer. Ik moet heel zachtjes doen anders worden mijn ouders en broer voor zeven uur wakker en worden ze boos. Maar ik moet wel ong. zeven uur klaar zijn want dan worden ze wakker en kan ik niet eens 1 seconde meer in de badkamer. Ik doe de deur op slot en zet de douche aan. Ik kleed me uit en ga onder de douche staan. Ik voel hoe de warme stralen over mijn lichaam stromen. Ik pak de shampoo en was mijn haar. Als ik klaar ben stap ik onder de douche vandaan. Ik droog mijn haar handdoekdroog en trek mijn kleren aan. Ik haal mijn hand door mijn natte lange donkerblonde haar. Ik kijk in de spiegel. Waarom praat Callum in hemelsnaam met me. Er is niks leuk aan mij. Ik ben en nerd en ik ben ook niet knap,, integendeel ik ben lelijk. Ik loop naar mijn kamer en leg mijn pyama onder mijn kussen. Ik maak mijn bed op en gooi mijn ondergoed in de wasmand. Ik loop zachtjes naar beneden. Ik pak een kommetje,, de melk en de muesli. Ik eet langzaam mijn muesli op terwijl ik de krant lees,, het is toch pas half zeven. Als ik klaar ben met eten en de krant uitheb vouw ik de krant dubbel en leg hem netjes op tafel. Ik loop naar het aanrecht en was het kommetje af. Als ik heb kommetje heb afgewassen zet ik heb terug in de kast. Ik loop zachtjes naar boven en glip de badkamer weer in. Ik poets mijn tanden en kijk weer in de spiegel. Ik haal mijn hand door mijn nog steeds natte lange donkerblonde haar.
"Je bent mooi" zeg ik zacht.
"Je bent mooi" zeg ik nog een keer.
"Je bent mooi"
"Je bent mooi"
"Je bent mooi"
"Je bent mooi" zeg ik tegen mezelf in de spiegel.
Ze zeggen dat het werkt,, nou niet dus. Niemand vind mij mooi,, dus waarom zou ik het mezelf dan wijsmaken?? Niet dat dat me zou lukken ofzo. Ik loop naar mijn kamer en pak mijn dagboek.

19/04/2013

'Lief dagboek,,
Ik ga zoo naar school. Dan zie ik Callum weer. Met zijn gespierde lijf en zijn leuke gezicht. Zijn lieve karakter en zijn mooie,, zachte,, warme stem. Ik denk aan de warmte van zijn lichaam en het gevoel als hij me aanraakt of omhelst. Weetje,, hij is nooit ziek. Dat is fijn! Anders sta ik er weer alleen voor! Maar moet gaan. Kan me haar zo gaan fhönen! Doeii

xxxxxxxxx Mij'


Ik loop naar de badkamer en kijk in de spiegel. Ik haal mijn hand door mijn natte donkerblonde haar. Ik hoorde een deur open gaan en mijn ouders naar beneden gaan. Over 3 seconden kan ik mijn haar fhönen. En inderdaad,, drie seconden later hoor ik ook mijn broer naar beneden gaan. Ik pak de fhön en steek de stekker in het stopcontact. Ik fhön mijn haar droog en berg hem daarna weer op. Ik loop naar mijn kamer en haal mijn hand door mijn warrige lange donkerblonde haar. Ik pak mijn kam uit de la en kam mijn haar. Ik doe mijn haar in een nette vlecht. Ik trek mijn schoenen aan,, pak mijn tas en loop naar de gang.
"Doei" roep ik naar degene in de badkamer.
Geen antwoord. Ik loop naar beneden naar de kapstok.
"Doei" roep ik naar de andere 2 terwijl ik mijn jas pak.
Weer geen antwoord. Ik trek mijn jas aan en zwaai mijn tas op mijn rug. Ik loop naar buiten en doe de deur achter me dicht. Ik loop naar de schuur en pak mijn oude,, vieze,, kapotte fiets. Ik stap op en fiets naar school. Ik fiets het schoolplein op en wil gelijk weer terug. Ik zie daar het eerste groepje jongens al staan,, geweldig.
"Heeeee Teresie!!" roepen de jongens lachend.
Ik fiets dapper door maar vanbinnen ben ik al begonnen met huilen. Ik kom steeds dichterbij en als ik langs de jongens fiets schopt een van de jongens tegen mijn fiets en val ik op de grond met de fiets op me. Ik kom moeizaam onder mijn fiets vandaan en ik sta op. Ik buk en pak mijn fiets op. Ik loop verder naar het fietsenrek.
"Aawh,, moet onze Teresie nu huilen" zeggen de jongens treiterend.
Ik zet mijn fiets in het fietsenrek en loop het schoolplein weer op. Fijn er zijn al heel veel mensen en Callum is nergens te bekennen.
"Heeee Teresie" roept een ander groepje jongens.
"Owh,, Teresie hee schat" zegt een jongen terwijl hij op me af komt lopen.
Hij slaat een arm om me heen en knijpt me ongeveer fijn. Volgens mij is dat zijn bedoeling.
"Wat gaan we vandaag doen schat" zegt hij lachend terwijl hij een kus op mijn wang geeft.
Iedereen op het schoolplein lacht.
"Laat me los" zeg ik bijna onhoorbaar.
"Wat zeg je schat" zegt de jongen plagend terwijl hij zijn hoofd dichter bij de mijne brengt.
"Ze zij: laat me los. Dus doe dat dan ook" zegt een stem van achter me.
Ik hoor het aan de lieve zachte,, warme stem. Het is Callum. Ik draai me om en kijk recht in zijn mooie groene ogen.
"Sorry schat,, ik moet gaan. Ik mag niet bij je zijn van Callum" zegt hij treiterend terwijl hij met zijn handen omhoog achteruit loopt.
Callum loopt naar me toe en omhelst hem ik omhels hem ook. Van overal komt gefluit en kreten als:
"ooeeehhh!!!"
"Gewoon doorlopen" zegt Callum terwel hij me loslaat.
"Dankjee" zeg ik terwijl ik hem ook los laat.
Samen lopen we richtin school. Hij pakt mijn hand en verstrengeld zijn vingers met de mijne. Het voelt fijn. lopen de school in. Hij geeft een zacht kneepje in mijn hand

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen