Kids?
3-11-1888
oke... nog 6 dagen in Liverpool en dan zal ik getrouwd met Jack the Ripper weer terug gaan naar Londen... Hij zei dat hij alles al had geregeld en dus een zorgeloze week zal regelen. ik geloofde hem op zijn woord.
toen we deze middag door de straten liepen zagen we een klein meisje en een klein jongetje samen naar wat eten zoeken, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om met een tas vol vers brood en vlees langs te lopen n ze niets te geven. ik verloste mezelf van Jack's warme houding die me vast hield, ging voor hem staan en zei: 'we kunnen die kinderen niet zomaar daar laten zoeken in vuilnisbakken naar wat eetbaars, we moete ze meenemen naar huis en ze tenminste wat aanbiedden...' 'is goed, ik kan ook geen nee zeggen tegen die ogen van jou he.' zei hij met een lach op zijn gezicht.
ik liep naar de kinderen toe die geschokken een beetje wegdoken, maarnadat ik op de grond was gaan zitten en ze een lieve glimlach gaf waren ze al snel wat naar me toe gekomen. 'kom maar mee met mij en mijn verloofde naar huis, dan krijgen jullie wat eten als jullie ouders dat goed vinden...' stomme vraag dacht ik achteraf, het broertje begon te huilen en het meisje zei dat hun ouders waren overleden van de honger... uiteindelijk liepen ze toch met mij en Jack mee. toen we eenmaal in ons huis waren gingen ze aan de tafel zitten en maakte ik wat broodjes met wat ham, biefstukworst en spek klaar, meekte er een mooie piramide van en zette het op tafel. ik zag de verleiding in hu ogen en zei dat ze mochten pakken wat ze wilden.
terwijlze aan het eten waren liep ik naar jack en zei tegen hem dat ik ze in huis wilde nemen. hij stikte owat in zijn thee en vroeg of dat wel zo'n goed idee was. ik keek hem aan met een blik waar hij niet tegen kon... 'oke oke... maar we moeten eerst weten hoe ze heeten... goed?' ' ja! ik zal het zo vragen!' zei ik blij.
ik ging bij ze aan tafel zitten toen ik net 2 glazen melk op tafel had gezet, het bord met 15 broodjes was bijna leeg er lagen er nog 3. 'mag ik vragen hoe jullie heten en hoe oud jullie zijn?' vroeg ik op zo'n moedderlijke toon. 'ik heet mary en ik ben 5 jaar en ik ben toby en ik ben 7 jaar! en de broer van mary!' zeiden ze. 'hee zal ik jullie eens een geheimpje vertellen... we willen jullie in huis nemen, we willen voor jullie zorgen.'
toby en mary vielen stil en keken me aan alsof ik een god was... 'heeel graag als u het wilt.' 'tuurlijk, zeg maar gewoon mam tegen mij en pap tegen Jack!'
en zo kreeg ik ineens 2 kinderen in een middag.
Reageer (1)
*awesumm dansje doet* I looooove twins! (T&
1 decennium geledenxxx Ilona