Foto bij 2. Meet Mabel, Dawn and Ava

^Mabel


^Dawn


^Ava

Na het eten heb ik met Mabel, Dawn en Ava afgesproken. Aangezien het Vrijdag is en dus koopavond, besloten we samen naar de stad te gaan. Als ik me net op de bank heb neergezet, gaat de deurbel.

Jahoor, het is Mabel. Vrolijk als ze is stapt ze binnen, terwijl we elkaar begroeten. “Is de rest er nog niet?” Vraagt ze, ietwat verbaast. “Ik had wel verwacht dat in ieder geval Ava er al zou zijn.” Ava is altijd degene die zeker weten overal op tijd is. In tegendeel tot haar broer, omdat die het tegenovergestelde van haar is. Heeft anderhalf uur nodig om alleen zijn haar te wassen, doet er tien minuten over om zijn schoenen aan te doen en dan nog het allerergst: Hij heeft een hele hoge dunk van zichzelf. Meestal zitten we bij Ava op haar kamer, maar dan nog weet hij ons altijd te irriteren. Daarom heeft ze altijd liever dat we bij een van ons afspreken. Dan begint Mabel ineens te lachen. Ik volg haar blik, en zie dat Dawn met haar gezicht tegen het raam gedrukt buiten staat. Lachend loop ik naar de deur, en laat haar binnen. “Een beetje het raam vervuilen hé.” Zeg ik terwijl we de woonkamer binnenlopen. “Ach die maak ik wel een keer schoon voor je.” Ze begroet Mabel en gaat naast haar zitten. “Cola?’ Vraag ik, en allebei knikken ze. Het is een soort van gewoonte, als we bij elkaar zijn drinken we automatisch cola. Voordat ik de keuken inloop hoor ik Dawn nog een keer lachen. Ze is van ons degene met de meeste humor, en heeft altijd haar woordje klaar. Ze is niet bang haar mening te geven en daardoor zijn verscheidene relaties van haar op de klippen gelopen. Op dit moment is ze happy single, al zegt ze zelf. Ze heeft geen man nodig in haar leven om gelukkig te zijn. Ze zegt dat ze wacht tot ‘die ene’ komt om haar te bewijzen dat ze niet allemaal hetzelfde zijn. Ik schenk 4 glazen cola in, voor mezelf, Mabel, Dawn, en Ava, die ondertussen ook binnengelaten is. Vanuit het keukenraam werp ik een blik naar buiten, waar mijn ouders zitten. Onze achtertuin is heel mooi, mede doordat mijn ouders allebei samen heel veel van tuinieren houden, en door de mooie zonsondergang die je perfect kunt zien vanuit de tuin. Met 2 cola in iedere hand loop ik terug naar de woonkamer. “Heey.” Lacht Ava als ze me opmerkt. “Hi, cola zeker?” Ze knikt, en ik zet de cola op tafel.

Reageer (1)

  • lunatick

    leuk verhaal!!!(typing)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen