Foto bij I hate you, I hate myself, I just hate my life.

Tijdens frans vraag ik aan Jenna wat ze van 'kwestie Niall' vindt. Ze haalt haar schouders op. 'Hij zal heus niet opeens een ander hebben of vreemdgaan ofzo. Misschien heeft hij het gewoon druk. Je moet hem vandaag gewoon nog een keer bellen.' Ik knik. 'Goed idee. Trouwens, ik kreeg gister een enorme preek toen ik thuis kwam, niet normaal! En...Roos komt vandaag al bij ons wonen.' Jenna draait zich om en kijkt vuil naar Roos. Ik doe hetzelfde en ze kijkt ons arrogant aan. 'Nou, dat wordt nog leuk.' zucht Jenna. Ik knik. 'Ge-wel-dig. Nou ja, het moet gewoon meevallen anders spring ik gillend uit het raam.' Dan begin ik aan mijn opdrachten omdat de leraar ons voor de derde keer waarschuwt.
Tijdens de pauze komt Roos naar me toe. 'Ehm Eef, kan ik je even spreken?' Ik knik en Roos gebaart dat Jenna even weg moet gaan. Dat doet ze en Roos gaat zitten. 'Luister, ik fiets vanmiddag met jou mee. Ik weet dat ik niet altijd even aardig ben geweest, maar k wil dat best veranderen. Maar dan moet je mij ook normaal gaan behandelen.' Ik zucht. 'Wat doe ik dan verkeerd?' Roos kijk naar haar gelakte nagels en dan heel arrogant naar mij. 'O kom op, alsof je dat zelf niet weet. Ik ga het niet eens meer uitleggen.' Ik kijk arrogant terug. 'Jaloers omdat ik met Niall heb zeker? Jammer joh, hij valt niet op geblondeerde bitches met roze gelakte nagels.' Roos geeft me een duw. 'Op jou wel zeker. Dacht het niet. En trouwens, ik hoef die lelijke Niall van jou niet eens. Ik val niet op losers die stomme liedjes zingen.' Ik kijk naar de grond. Mijn bloed begint bijna te koken van woede. Ik heb echt zin om die trut te slaan. Terwijl ik iets nuttigs verzin om terug te zeggen gaat Roos door. 'Niemand van One Direction kan zingen. Ze denken echt dat ze geweldig zijn. Niall kan het minst zingen van allemaal.' Woedend kijk ik op. 'Moet je een klap?' Roos kijkt me gemaakt bang aan. 'Ooh, de grote boze Eef gaat me slaan, nu moet ik maar oppassen.' Al mijn woede komt naar boven en ik geef haar een keiharde klap in haar gezicht. Roos valt op de grond en kijkt me verbaasd aan. Dan geeft ze me een keiharde trap tegen mijn schenen. Ik trap haar nog harder terug en dan loop ik weg. Nou, lekker dan, ze woont nog niet eens bij ons en we hebben nu al ruzie. Maar kom op, wat ze allemaal zei kon echt niet. Het werd tijd dat ik eens wat terug deed. De volgende les vertel ik alles aan Jenna. Die begint te lachen. 'Goeie Eef! Het werd tijd...'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen