Foto bij 1. Meet Amethyst

Ik dacht;; laat ik ook eens een story maken! Nou, hier is ie dan :'D

“Ik ben Amethyst. 16 jaar jong, en heb een probleem waar wel meer mensen zich in zullen herkennen. Ik ben namelijk nogal verlegen. Vroeger was het veel erger, maar nog steeds heb ik er dagelijks last van. Het rare is, dat het niet altijd zo is. Soms kan ik gewoon mezelf zijn zonder dat ik de ander ken. Maar oké, ik heb ermee leren leven. Ik heb drie beste vriendinnen;; Mabel Collins, Dawn Peyton en Ava Goodness, maar daar hoor je later meer over. Verder heb ik net een relatie achter de rug van twee jaar. Hij maakte het uit, want hij had ‘een ander.’ Nog steeds ben ik er niet helemaal overheen, maar ik probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden.”

“Amethyst! Kom je eten?” Dat was mijn moeder. Ze heet Courtney en is 39. Een betere moeder kun je je bijna niet bedenken. “Ik kom al!” Snel doe ik mijn laptop dicht en loop de trap af, naar de keuken, waar mijn vader al aan tafel zit. Hij heet Dustin en heeft mijn moeder ontmoet toen hij 18 was, en mijn moeder 17. Het was liefde op het eerste gezicht, zei hij altijd. Later heeft mijn moeder me verteld hun eerste date helemaal in de soep liep. De bloemen die hij voor haar 2 dagen van tevoren had gekocht waren al verwelkt, tijdens het eten gooide hij zijn glas om en als overmaat van ramp gleed hij na afloop nog uit over een bananenschil, waarna hij mijn moeder meetrok. Toch heeft ze altijd van hem blijven houden. Nog nagrinnikend van mijn gedachte ga ik tegenover mijn vader aan tafel zitten. “Wat valt er te lachen?” Vraagt hij, terwijl hij opkijkt van zijn tijdschrift. “Oh, niks hoor.” Dan komt mijn moeder met een pan aanlopen, en zet die op tafel. Een rookwolk van damp komt eraf, en al snel heb ik het 10 graden warmer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen