het heeft een tijdje geduurt maar dan heb je ook wat.
we houden van teacties!!!!

Harry keek uit naar de volgende les, daar kon hij tenminste zich zelf zijn. Hij was niet voor niks bij de afdeling gangster ingedeeld. De volgende les was dus ook gangster kunde. Hij trapte de deur van het lokaal in, en liep naar binnen alsof hij de deur niet kapot had gemaakt.
Toen hij aan zijn tafeltje zat smeet hij zijn tas op de grond. Meteen klonk er een luid protest uit. Harry herinnerde zich dat de uil nog steeds in zijn tas zat. Omdat hij het artikel over uilenmishandeling toch maar had gelezen, leek het hemverstandig om de uil maar niet uit zijn tas te halen. Hij had geen zin om de rest van zijn leven in Askaban door te brengen.
Professor Krinkel stond nog steeds bang naar het gat, waar ooit een deur had gezeten, te kijken. Hij draaide zich om naar Harry en zij angstig: “Goedemiddag meneer potter, fijn dat u ook de moeite heeft genomen om nog te komen.” Hij probeerde voorzichtig zijn les weer op te pakken, dat lukte aardig, want binnen tien seconde lagen bijna alle leerlingen in coma op hun tafeltje.
Harry en een aantal andere leerlingen sloegen zich dapper door de les heen, niet dat ze echt oplette, want dat was onmogelijk. Tegen de verveling begon Harry een bijnaam te verzinnen voor Krinkel. De eerste naam die hem te binnen schoot was: De Neusgat Man. Op deze geweldige bijnaam kwam Harry omdat Krinkel een belachelijk grote neus had, en daardoor nog grotere neusgaten.
Toen de leerling naast Harry ook in coma viel riep Krinkel: “YES! Ik sta 1 voor op Anderling. Nu Sneep nog voorbij en dan ben ik de saaiste leraar ever.” Harry begreep metten dat het een soort olympische spelen onder de leraren was om zoveel mogelijk leerlingen in coma te praten in een schooljaar. Harry vroeg heel wijs: “En hoeveel heeft Sneep er dan in coma gekregen?” de brede grijns van Krinkel verdween als sneeuw voor de zon. “93.” “En hoeveel heeft u er dan al in coma gepraat?” “26”, mompelde hij zo stil mogelijk. Harry tekende snel uit dat er tussen Sneep, die eerste stond, en Krinkel die tweede stond, 67 leerlingen verschil zaten. Sneep moest dus wel erg goed zijn.
Op het moment dat Harry in coma dreigde te vallen ging de bel. Snel vluchtte hij het lokaal uit, en zag tot zijn niet zo grote verbazing dat er een aantal brancards buiten het lokaal stonden te wachten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen