Lina zegt gedag tegen groep 8 !

Veel lees plezier ! kus x

Lina slaat haar handen voor haar ogen, als ze het podium afstapt. Ze rent door de gang, waar alle ouders een borrel drinken.
'Goed gedaan, schattebout!' Lina's moeder geeft haar een kus. Lina rent door de trap op en loopt de kleedruimte in.
'Whaaah! Sjesus, Lina kan je niet kloppen?' Geirriteerd, doet Anna de deur dicht.
'De musical was een ramp, alles ging mis! En het ergste was dat juf Harrie er nog door heen schreeuwde!' Boos doet Ilse haar musical kleding uit.
'Maar het was leuk, toch? Morgen zie ik jullie voor het aller laatst meiden, ik zal jullie missen! Ik ben super bang voor de middelbare.' Lina trekt haar kleding uit.
'Jij bent stoer hoor, wat kan jouw nou gebeuren?!' Ilse lacht.
'Hier je lipgloss, bedankt voor het lenen!' Kytje geeft hem aan Lina.
'Dankje meiden.' Zegt Lina blij. Boem! Klinkt er tegen de deur.
'Verdomme wie was dat!' Anna rent kwaad naar de deur.
'Hallooow!' Lisa legt haar handen voor haar bh.
'Mooie onderbroek Lina!' Een paar jongens lachen, Lina wordt rood en gaat snel achter een muurtje staan.
'Kon je dat niet aangeven dat je de deur open deed?' Zuchtend doen de meiden hun normale kleding aan.
'Ik ben het zat die deur gaat op slot.' Marie, doet de deur opslot.
'Thanks Marie.'
'Deur open dames!' Roept de leraar.
'Ja daaaag!' Niemand loopt naar de deur.
'Pfoe, het worden wel dames.' En de leraar loopt weg. Snel stormen we de trap af. Ik loop naar wat vrienden toe. En geef mijn beste vriendin Daantje een knuffel. Ik ga haar ontzettend missen. Ik veeg een traan weg. Een voor een, loop ik langs een hoop kinderen en zwaai gedag naar wat jongens.
'Kom we gaan Lina.' Mijn moeder zegt gedag en trekt me mee.
'Ik heb nog niet iedereen gedag gezegd!' Kwaad trekt Lina haar hand los. En veegt haar tranen weg. Haar hand is pik zwart. Sjesus, denkt Lina ik zie er vast niet uit. Als ze haar moeder zoekt, staat die weer te praten.
'Ik wil naar huis, mam.' Lina trekt aan de mouw van haar moeders jas.
'Ja zo.'
'Nu!' Lina begint te huilen.
'Sorry hoor, dag!' Haar moeder loopt mee en stapt kwaad in de auto.
'Je zet me zo voor schut, Lina! Je hebt opa en oma nog geeneens gedag gezegd! Heel associaal! die zullen je wel zoeken, de arme mensen. Onbeschoft Lina, heb je dat van mij geleerd? Je verpest echt elke avond voor mij, je zet me zo voor schut ongelofelijk!' kwaad rijd moeder uit het pakeer vak.
'Jij zetten mij voorschut mam!' Lina staart uit het raam.
'Niet zo een toon tegen je moeder!' Kwaad doet Les zijn gordel om. Les is Lina's stiefvader, Lina kent haar echte vader niet. Ook al woont die dichtbij.
Lina kruipt in haar bed, het musical script ligt op haar bureau. Het oranje boekje, ze houdt van dat boekje. Haar telefoon begint te trillen. Shit! Vast boze Robin, of Marie omdat ik geen dag had gezegd. Maar het is van haar oma. O, nee die zal boos zijn.
Dag lieverd, we zijn je kwijt. waar ben je? Ben je nog wat drinken of ben je met je vriendinnen in de kleed ruimte? Oma wil je nog een kus geven want we gaan zo, dus zeg even waar je bent dan komen opa en ik nog eventjes. Groetjes oma. xxxxxx
Wat moet ze nou sturen? Ze kan moeilijk zeggen, dat ze er niet meer is maar ook weer niet dat ze in de kleedkamer is.
Hoi oma, ik ben naar huis gegaan ik kon u niet vinden, sorry! xxxxxxxxxxxx hvj Lina.
[verzenden] [annuleren]

Haar vinger tikt op verzenden, en het bericht verdwijnt. Lina laat haar hoofd zachtjes op het kussen vallen, en zakt weg in een diepe slaap.
'Goeiemorgen zonnestraaltje!' Haar moeder geeft haar een kus. En loopt naar beneden. Lina heeft totaal geen zin, in haar laatste schooldag! Wat zal ze iedereen missen! Gelukkig krijgt ze nog contact met een paar kinderen er gaan vier kinderen naar de zelfde school als zij. Ze zit bij Anouk, Jorrit in de klas. Jorrit, is een lastige jongen die haar eerst pesten, misschien is hij dit jaar wel super aardig! En Anouk, is een lief meisje, waar ze als sinds ze een peuter was mee omging. Stiekem hoopt Lina dat ze de populairste van de klas wordt, of misschien wel van de school! Maar eerst de laatste schooldag maar volhouden. Gelukkig zit ze maar tot twaalf uur op school. Ze kleedt zich aan en loopt naar beneden. Zal ze wat make-up op doen? Ze kijkt op haar bureau, ze pakt haar licht blauwe make-up tasje. En zoekt haar mascara. Misschien onder haar roze dekbed? Nee vast niet. Ze ziet hem al. Ze doet wat mascara op en gaat naar beneden.
'Ik ga naar me werk, Les is ook al weg.' Haar moeder loopt de deur uit. Lina eet wat, en maakt haar klaar. Ze rent nog even naar zolder om op msn te kijken. Maar de computer staat uit en er is niet genoeg tijd, om hem op te starten. Er wordt al aangeklopt. Snel rent ze de trappen af. En doet de deur open.
'Hoi Anouk'
'Ja zeker!' Anouk loopt naar binnen. Lina doet haar laarzen en jas aan. En pakt haar oude tas van de tafel. Nu ze zo kijkt naar de tas is die wel klein voor de middelbare ze koopt wel een nieuwe tas. Snel fietsen ze naar school.
'Koud he?'
'Heb jij zin in de middelbare school?' Vraagt Anouk.
'Ja zeker, nu we in dezelfde klas zitten.' Lina veegt een takje uit haar haren.
'Ik ook wel,ik heb een hele leuke tas gezien, Mella vondt hem ook leuk. Samen kijken vandaag?'
'Ja is goed!' Roept Lina. Anouk kiest vast niet zo een leuke tas, Anouk is zo sportief, ze heeft een bril, en altijd sport vesten aan enzo. En heel kort haar tot net over haar oren en een pony. Maar misschien is het wel een leuke tas. Als we het schoolplein naderen spring ik van mijn fiets af. En zet hem in de stalling.
'Oopsie.' Zegt Anouk als ze de fiets van een kleuter omstoot.
'We zijn de oudste laat liggen.' Lina loopt naar het klimrek. Daar staan wat meiden.
'Hey!' Lina zet haar tas op de grond.
'Helaas zijn we over zes weken de kleintjes van de school.'
'Verdomme ja.' Anouk schopt de bal naar de jongens.
'Ik ga jullie missen.' Mella glimlacht.
'Ik ook.' Ilse kijkt naar de grond.
Dan gaat de bel,iedereen rent naar binnen.
'Zo jullie helpen mooi mee met de tafels tillen!' Juf Marielle pakt een stoel. De hele dag sjouwen we dozen, en pakken nieuwe boeken uit. Daarna mogen we een spelletjes spelen. En wat kletsen. Dan lopen we een rondje zingend door de school. En nemen we afscheid.
'Fijne vakantie, en veel geluk verder.' Bram werd lang gepest, omdat die dik is. Bram was altijd zo aardig, op ons basisschool kamp, was ik wat aan het piekeren dat ik last van me voeten had. En wat deed Bram hij tilde me op en draagde me! En Daantje ook. Ik keek verlegen naar Bram. Hij pakte zijn mobiel en liep de school uit.
'Wacht! Bram!' Lina liep achter hem aan, en gaf hem een knuffel. 'Doe je best, op je nieuwe school,en maak er wat van.' Zei Lina.
'Komt goed.' Zei Bram. En hij zwaaide voor een laatste keer.
'IK ga je missen verschrikkelijk! Maar we houden contact.' Daantje gaf me een kus op me wang en een knuffel. En liep de school uit. Iedereen was weg ik had iedereen gedag gezegd. En ik zou iedereen missen. Ik zei de leraar gedag, en liep de school uit me Anouk. Hup zomervakantie!
'ZOMERVAKANTIE!' riep Lina over het plein.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen