Twelve
*Harry Styles
Ik was een beetje geschrokken van Zoey's uitbarsting.
Niet dat ik haar ongelijk gaf, ik zou het zelf ook niet leuk vinden als iemand me continu in de gaten hield, ik had gewoon niet verwacht dat zoiets klein en tenger als zij zo vurig uit de hoek kon komen.
Ze was ondertussen gaan zitten en vroeg de boter aan Louis alsof er niets gebeurd was.
Zwijgend ging de rest zitten.
Er werd tijdens het eten niet meer over gepraat.
'Verloren' kreunde Zayn plotseling. Hij had de krant opgeëist en schoof de sportrubriek door. Voetbal natuurlijk. Als jongens was het natuurlijk dat we van voetbal hielden maar Zayn miste nooit een wedstrijd.
Hij bladerde er altijd meteen naar door en was in de praktijk absoluut ook niet slecht.
Nadat Zayn over voetbal was begonnen kwam het gesprek weer op gang. Al snel waren we bezig over sport. Niall had verteld dat hij ook graag voetbalde maar altijd verloor van Zayn.
Van mijn vrienden wist ik natuurlijk alles al, ik was vooral geïnteresseerd in Ariana. Ze leek me namelijk niet echt een sportief typje.
'Ik ga een keer per week met mijn vriendinnen door de stad om te etalages te bekijken. Dat is ook een, tja, soort van sport.'
Er viel even een gespannen stilte waarna Zoey begon te lachen en de rest spontaan meedeed.
Ariana keek haar beledigd aan. 'Je beweegt er toch bij?' snauwde ze.
'Ja, maar om het nu echt sport te noemen...' zei Niall voorzichtig.
'Wat doe jij, Zoey?' vroeg Louis daarna.
'Ik surf, tennis en ga een paar keer per week joggen.' Antwoordde ze.
'Joggen, hou je dat vol?' vroeg ik verbaasd. 'Ik heb het een paar dagen geprobeerd maar werd het snel beu.'
'Volhouden. In het begin had ik er een hekel aan maar ik begon het naderhand leuk te vinden. Weet je, dit heeft er eigenlijk niets mee te maken, maar buiten Harry en Liam heb ik jullie nog niet horen zingen.'
Sneed ze een ander onderwerp aan.
Zayn trok zijn wenkbrauwen op. 'Ook niet op de radio?' vroeg hij verbaasd.
'Misschien wel, hoe gaan jullie liedjes-'
'Maar de radio is natuurlijk niet hetzelfde als een privéconcert.' Hielp Ariana me.
De jongens keken elkaar en mij vragend aan. Ik haalde mijn schouders op.
'Mij best.' zei ik uiteindelijk.
We gingen rechtstaan. 'One Thing?' Vroeg Liam.
Ik knikte goedkeurend en keek afwachtend naar Liam die, zoals bij de meeste liedjes, met een solo begon.
'...Cause you make my heart race.' Sloot hij zijn zin af.
Dat was mijn punt.
Shot me out of the sky. You're my kryptonite...' Ik zag Ariana tevreden kijken. Ik grijnsde. Wat hield ik van zingen. Zoey klapte en gaf me een knipoog. Toen ze dat deed begon ik vanbinnen zachtjes te gloeien, mijn knieën begonnen een beetje door te wegen.
'You keep making me weak, yeah, frozen and can't breathe.'
Ik voelde me om een of andere reden een beetje opgelaten terwijl ik verder zong.
Er zijn nog geen reacties.