Foto bij Hp|| Cigarettes and Valentines|| GW 20

‘Houd je mond jij!’ Siste George tegen Ron die liever niet wilde hebben dat het meteen de school door ging.
‘Ja, daar is het nu te laat voor he?’ Zei Angelique met een grijns en liep verder met Katja.
Rhine trok aan Lucca haar mouw en bleef trekken tot Lucca haar hoofd naar haar had gedraaid.
‘Wat is er Rhinepine?’ Vroeg Lucca met een grijns en kreeg een boze blik van Rhine.
‘Hoe ging het?’ Vroeg ze en keek naar George.
Lucca keek naar Ron en Harry en toen naar boven.
‘Kom ik ga het niet zeggen waar die twee bij zijn.’ Zei ze en wuifde naar Ron en Harry. Ze liepen samen de trappen op naar de meisjes slaapzaal.
‘Waarom mogen wij het niet weten?’ Vroeg Ron toen ze weg waren.
‘Omdat jullie daar nog veel te jonge voor zijn.’ Zeiden Fred en George in koor.
Ron fronste en trok een gezicht. ‘Hebben jullie echt..?’ Ron zijn gezicht werd rood.
Harry en de tweeling barstte in lachen uit. Ze vonden het heerlijk hoe goed gelovig Ron af en toe kon zijn.

‘Dus je hebt hem, zo gezegd, gewoon op zijn bek gepakt?’ Vroeg Rhine met grote ogen aan Lucca. ‘Nouja dat klikt wel als iets dat jij zou kunnen doen.’ Zei ze met een grijns.
Lucca knikte. ‘Ja, eigenlijk wel. Ik wilde het toch wel weten.’ Zei ze en keek trots. ‘Ja het klinkt wel als iets dat ik zou doen.’ Zei ze nadenkend.
Lucca ging liggen op haar bed en maakte figuurtjes met haar toverstaf. ‘Weetje, ik vind mezelf toch best moedig.’
‘Daarom zit je ook in griffoendor.’ Zei Rhine die tegen haar bed aan zat.
‘Ja maar aan moedig denk ik meer aan iets van heldhaftig.’
‘Maar anders had het heldhaftig geheten.’
‘Maar toch, maar ik vergelijk het ook met Harry misschien is dat het probleem.’
‘Denk het ook.’
Lucca was stil en dacht aan George, ze vond dat het nog best snel was gegaan. ‘He Rhine, sinds wanneer vond jij Fred eigenlijk leuk?’ Lucca draaide zich op haar buik en keek Rhine vragend aan.
‘Nou gewoon, sinds eigenlijk al heel lang. Laten we zeggen halverwege vorig jaar.’
‘Met dat bal gebeuren?’
‘Ja.’
‘Was je daarom zo chagrijnig? Omdat Fred met Angelique ging?’
Rhine knikte en Lucca grijnsde.
‘Dat verklaard een hoop weetje, ik vreesde al dat het aan mij lag. Wist Rose het?’
Rhine knikte langzaam en kreeg een kussen tegen haar hoofd. ‘Waar was dat voor nodig? Rose wist het wel!’
‘Rose en ik waren gewoon bang dat je boos zou worden, ofzo.’ Zei Rhine en hield Lucca haar kussen stevig vast.
‘Hmm, goed oké ik heb toch geen zin om boos op je te worden.’ Zei Lucca en staarde naar haar kussen.
‘Je kunt je kussen echt niet uit mijn handen staren hoor.’ Zei Rhine met een grijns.
‘Wel, wacht maar. Straks geef je hem aan mij.’ Zei Lucca en staarde obsessief naar het kussen.
Rhine keek Lucca vreemd aan en gaf haar maar het kussen.
‘Zie je.’ Zei Lucca met een grijns en legde het kussen weer onder haar hoofd. ‘Haai.’ Zei ze toen de deur open ging en Katja en Angelique binnen kwamen.
‘Vertel het ons, alles.’ Zei Angelique met een grijns en ging bij Lucca op het bed zitten. Katja ging bij Rhine zitten.
Lucca zuchtte en verstopte haar gezicht in het kussen. ‘Goed dan.’ Zei ze gesmoord en vertelde wat er tussen haar en George was gebeurt.

Reageer (1)

  • Jozan

    verder!
    <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen