Foto bij Hoofdstuk 10

Ff een vraagje die hier totaal niet mee te maken heeft...
Heeft iemand van jullie een goed werkende manier om te leren??
Please, want ik heb morgen drie proefwerken...
En deze week heb ik er nog een...
En mijn cijfers dalen de laatste tijd echt...

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (7)

  • FiliaDeorum

    hoezo over-obsessed....



    snel verder!

    1 decennium geleden
  • Teal

    Altijd een samenvatting maken! Het liefst schrijven, leer je meer van (;
    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • singaxx

    Ik heb medelijden met je joh..... Echt serieus, ik ben blij dat mijn kluisje op een erg fijne plek staat ergens beneden :) ik heb geen idee hoe je beter kan leren en zo ik haal zelf ook niet al te beste cijfers. Maar hee ik doe vwo wat wil je? Ik kan niet altijd allers perfect doen. En bij ons word er sinds de kerstvakantie steeds meer hw en so's opgegeven. Dat is gewoon gemeen toch? En ik heb zoeizo elke woensdag toets voor Fast lane. Wiskunde heb ik elke week zo'n 7 blz die gemaakt moeten worden. Onmenselijkl gewoon. Al dat huis werk het is echt zwaar kut. En dan moet ik ook leren vor de musical kamp. Dat is wel leuk maar kost erg veel tijd en dat is wel iri en zeker met al die toetsen. Trouwens ik heb eigenlijk ook erg beschamende blunders.ik bedoel een keer ging ik met Mina en haar ouders uit eten. Dan konden we ergens onze jas ophangen enzo. Dus doen we dat, na het eten liepen we weer naar die jassen. Ik dacht dat ik mijn eigen jas aan deed. Maar toen ik thuis kwam zag ik dat het iemand anders zijn jas was. Hij leek erg op die van mij maar was het niet. Gelukkig zat er niets speciaals in mijn jas en ook niet in de jas die ik meegenomen had. We gingen maar niet terug naar de restaurant want het was ong. Aan de andere kanrt van Nederland xD dus ik geef je een tip. Kijk eerst of het jouw jas is als je hem aan doet en daarna in de kofferbak. Ik schaamde me echt dood thuis. Ik had gewoon iemand anders zijn jas meegenomen.... Nou ja snel verder I love this story(H)

    1 decennium geleden
  • Histoire

    Oh Harry draait vast wel bij als ze merkt dat ze aardig is (;
    Maar weet je, Cindy is best wel zielig. Ze is gewoon zichzelf niet, maar doet Louisa achter, ik haat dat soort mensen -.-
    En naar Snape's reactie ben ik ook wel benieuwd, ik denk dat hij vroeg of laat toch wel zijn eigen dochter moet herkennen

    Maar haha, nee geen flauw idee hoeveel wereldwonderen er waren :Y)
    Best veel eigenlijk :Y)

    Ik heb best wel een paar tips om te leren, maar daarvoor moet je eerst weten wat voor een soort geheugen je hebt, een visueel, een auditief of een kinesthetisch.
    Als je het best leert door te zien, moet je tekeningen erbij maken, als je het het best onthoud als je hardop leest moet je het hardop zeggen en als je kinesthetisch bent (gevoel) moet je het schrijven.
    Misschien is het het best om alle drie de dingen te combineren, opschrijven, hardop zeggen en er tekeningen bij zetten.
    Wat het leren zelf betreft hangt dat af van vak tot vak.
    Bij wiskunde kun je niet meer doen dan oefenen, je moet alle oefeningen herpakken, of toch van elk soort oefeningen een paar.
    Bij geschiedenis moet je alle leerstof die je hebt samenvatten en daarna je samenvatting leren en je op de belangrijkste gebeurtenissen focussen en goed letten op wat de oorzaak is van een bepaald iets. Daarna ook een tijdslijn maken, zodat je er meer inzicht in krijgt.
    Frans, Engels, Duits moet je de woordjes leren uit de lijst door hardop te zeggen en daarna ook een paar keer op te schrijven, het best is ook de woordoefeningen die je erover zag te hermaken en eventueel de tekst die je erbij zag ook nog eens bekijken. Wanneer het grammatica is, bekijk je best eerst de theorie eens en maak daarna je oefeningen opnieuw
    Aardrijkskunde moet je ook alles samenvatten en daarna je samenvatting leren.
    In fysica en chemie ben ik nooit goed geweest, dus dat moet je niet aan mij vragen, maar ik zou daarbij alles eerst goed proberen te gebruiken en de theorie vanbuiten leren en daarna ook de oefeningen hermaken
    Economie is ook samenvatten, goed leren en logisch nadenken.
    Biologie hangt ervan af waarover de leerstof gaat, soms kun je het ook samenvatten en je samenvatting leren, andere keren moet je het eerder aanpakken zoals chemie.
    Nederlands hangt er ook allemaal vanaf waarover het gaat, taalbeschouwen, zinsleer en spelling goed bekijken en ook eventuele oefeningen hermaken, lijst met woorden, vanbuiten leren en literatuur; teksten goed bekijken en eventueel ook samenvatten.

    Als ik een vak vergeten ben, mag je het altijd nog eens vragen in mijn gastenboek.
    De gemakkelijkste manier is eigenlijk alles eens doorlezen dan weet je al een hele boel, daarna samenvatting maken en dat leren of eventuele oefeningen hermaken.
    Persoonlijk leer ik niet altijd met een samenvatting, maar ik heb de aanleg om alles meteen in mijn hoofd in structuur te zien, wat niet iedereen kan, dus het best is samenvatting of mindmap maken^^

    Hoop dat het je wat geholpen heeft en anders mag je nog altijd iets vragen (;

    1 decennium geleden
  • katl1

    Ik wacht op antwoord, Histoire... (A)
    Nou ja, het zullen er wel veel geweest zijn
    Snel verder!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen