Foto bij Hp|| Cigarettes and Valentines|| GW 16

Het is een beetje suckisch. Blame work.

Ze zaten met zijn alleen, dat wilde zeggen Rose, Rhine, Thorn, Lucca, Fred, George, Leo, Hermelien, Ron en Harry bij elkaar in de grote zaal. Ze waren aan het lachen en over luchtige dingen aan het praten.
‘Ik vind dat iemand wel eens Sneep zijn haar mag wassen.’ Zei George die doodserieus iedereen aan keek.
‘Broertje, dat klinkt als een uitdaging.’ Zei Fred en ging wat verzitten.
Hermelien keek ze afkeurend aan. ‘Dat kun je toch niet doen, het is een leraar!’ Protesteerde ze en keek beide jongens aan.
‘Ik vind het een goed idee. Misschien loopt hij dan niet de kans om ontslagen te worden.’ Zei Lucca.
‘Maar, dat vind niemand erg. Dit plan gaat de verkeerde kant op.’ Zei Ron en keek ze aan. Hij dacht even na. ‘Au! Harry!’ Riep Ron uit toen een stuk brood zijn hoofd raakte. ‘Waar was dat voor nodig?’
‘Nou gewoon.’ Wist Harry nog uit te brengen onder het lachen. ‘Wie wil Sneeps haar nou niet gewassen zien?’
Ron leek hier lang over na te denken en schudde toen zijn hoofd. Hij keek naar een punt boven Harry.
‘Mijn haar wassen, Potter?’ Vroeg Sneep die achter hun was verschenen. Hij sprak de naam Potter spottend uit.
Harry keek om naar Sneep en zag de bui al hangen. Hij zweeg.
‘Je vind je zelf zeker heel wat, net als je vader.’ Zei hij en nam hem mee naar zijn lokaal voor zijn kamer.
Het was doodstil toen Harry en Sneep weg liepen. Lucca begon te giechelen en barstte al snel met de rest in lachen uit. Zelfs Hermelien lachte.
‘Arme Harry.’ Zei ze en schudde haar hoofd.
‘Hij komt er wel overheen.’ Zei Fred en keek naar de deur waar ze net door waren vertrokken. ‘Hoeveel kan hij hem hier nou voor geven?’
‘We hebben het wel over Sneep, en Harry he?’ Zei Lucca en keek ze aan.
De tweeling en Ron trokken een vies gezicht.
‘Lucca!’ Riep George uit en verstopte zich achter zijn handen. ‘Waarom zeg je dat nou?’ Jammerde hij. ‘Vies kind.’
Lucca begon te protesteren. ‘Dat jij daar nou aan denkt Meneer Wemel, wie is hier nou vies. Jij.. Iel! Dank je wel. Hartelijk dank.’ Mompelde ze en ook haar gezicht betrok. ‘Ik ben weg hier.’ Zei Hermelien en al snel volgde Ron haar.
‘Je hebt ze weggejaagd Luuk.’ Zei Leo wiens gezicht ook niet vrolijk stond.
Rose en Rhine kauwde rustig op een broodje. Ze waren we wat gewend van Lucca en de jongens.
‘Dit had je kunnen verwachten.’ Zei Rhine
‘Je had het zelfs kunnen voorkomen.’ Vervolgde Rose.
‘Het is beter als je soms je mond houd.’
Lucca keek de twee meisjes verontwaardigt aan. ‘Echt hoor, fijne hulp zijn jullie.’ Zei ze en sloeg semi-boos haar armen over elkaar en stak haar tong uit naar de jongens.

Reageer (1)

  • Jozan

    Awesome stukje^^
    snel verder<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen