9.
“Mara!” roep ik geïrriteerd. Ik gris mijn mobiel uit haar handen.
‘Hi Jasmin! Mijn dag was druk, dus ik heb ook wel zin in een duik. Ik weet nog een mooi plekje om te zwemmen. Heb je zin om mee te gaan? Kus Taylor’.
Ik staar naar de sms en lees hem nog een keer. Verbaasd kijk ik naar Mara die me grijzend met haar armen over elkaar zit aan te kijken. Mijn mobiel begint te trillen en ik kijk naar het schermpje. Taylor. O my God!
“Neem op, of ik doe het!” zegt Mara. Ze steekt haar hand al uit, dus neem ik snel op.
“Met Jasmin!”
“Hi Jasmin, met Taylor. Wat denk je ervan? Ga je mee?”
Mara zit aandachtig mee te luisteren en begint heftig te knikken.
“Ja, ja lijkt me leuk!” zeg ik snel.
“Mooi, dan ben ik over 10 minuten bij je! Tot zo!”
“Maar…” begon ik nog, maar hij had al op gehangen.
“Hoe weet hij nou waar hij moet zijn?” vraag ik verbaast.
“Waarschijnlijk heeft hij je in de gaten gehouden ofzo! Wat doe je nou moeilijk babe? Die jongen is hot en hij wil met jou zwemmen!” grijnst Mara.
“Mara! Kijk nou hoe ik eruit zie!” Ik wijs naar mijn oude bikini en mijn haar dat na een dag werken echt een warrige boel is. Mara bekijkt me van top tot teen en begint te grijnzen. Ze trekt me mee naar haar kamer, duwt me op haar bed en begint allerlei kleding uit haar kast te halen.
“Hier, aantrekken!” en ze wijst naar een vrolijke bikini, een korte spijkerbroek en een schattig blauw hemdje. Ik knik braaf en deed wat ze zei, terwijl Mara in de badkamer op zoek ging naar een borstel en antiklit spray. Ze kwam terug en keek tevreden naar me. Ze ging druk in de weer met de spray en de borstel en binnen no-time had ze mijn haar weer leuk zitten. Ze draaide me om zodat ze me weer aankeek. Ze deed een stap naar voren en legde een knoop in de zijkant van het hemdje. Ze greep een mascara uit haar kontzak en maakte mijn wimpers lang en zwart. Ze stapte achteruit en knikt goedkeurend. We hoorden de bel gaan en ik keek verschrikt naar Mara. Samen rende we de trap af. Mara opent de deur en daar stond hij: Taylor. Zucht. Wat zou deze avond me brengen?
Er zijn nog geen reacties.