Foto bij Chapter 1.

Samantha POV:

Zuchtend loop ik achter mijn zus en haar vriend aan. 'Waarom moesten jullie nou zo nodig naar dit festival?' Mopper ik. Mijn zus haalt haar schouder op. 'Gewoon.' Zegt ze glimlachend. We sluiten achter de niet zo hele grote rij bij de kassa aan en niet veel later zijn we aan de beurt om kaartjes te kopen. '3 kaartjes graag.' Zegt haar vriend en de man achter de kassa werpt een blik op mij. 'Hoe oud is ze?' Bromt hij. '15.' Zegt mijn zus meteen. Ik por haar met mijn elleboog in haar zij. 'Ik ben 14.' Sis ik. Inmiddels heeft haar vriend de kaartjes al en ze nemen me mee naar binnen toe. 'Jij weet ook wel dat ik pas over een half jaar 15 word!' Roep ik kwaad. 'Luister nou eens, je moet 15 jaar of ouder zijn om naar binnen te kunnen.' Zegt ze en ik rol met mijn ogen. Mijn zus en haar vriend lopen hand in hand voor me uit. Ik zucht even diep en loop als een braaf hondje achter ze aan. Pf, dit word nog een lange dag! We gaan naar het grote terrein toe en tot mijn verbazing is het nog niet zo druk. Dat zal het vandaag denk ik ook niet worden, want het ziet er naar uit of het elk moment kan gaan regenen. We staan helemaal vooraan en ik kijk naar het podium. Op dit moment is er nog niemand en is er geen muziek. Al snel word het drukker op het terrein en nog steeds staan we vooraan. Ik sta tussen mijn zus en haar vriend in. Ik glimlach als er eindelijk een DJ opkomt en muziek begint te draaien. Mijn zus staat helemaal te dansen en ik kijk haar grinnikend aan. 'Wat nou Sam?' Lacht ze en ze geeft me een duwtje. Ik grinnik en doe even net zo gek als haar. Dan stop ik en kijk om me heen. Ook kijk ik naar de lucht en het begint al behoorlijk donker te worden. Ik bijt op mijn lip en voel dan wat sputters. Ik zet de capuchon van mijn vest op en kijk weer naar het podium. Er hangt een grote poster aan de rand van het podium met de artiesten die langskomen en ook nog eens de tijd. Ik lees de namen op de poster. 'Hm, als eerste Usher om 15:30.' Ik kijk op mijn horloge, dat is dus over een kwartier. Ik lees weer verder. 'Daarna Justin Bieber om 16:15.' Wie is Justin Bieber? Ik frons even en haal mijn schouders op. Inmiddels draait de DJ een ander liedje. Vrolijk dans ik mee net zoals mijn zus en haar vriend. Het regent wel, maar dat mag de pret niet bederfen. Na een kwartiertje kondigt de DJ, de eerste artiest aan en dat is Usher. Er word 'You got it bad' gedraait en iedereen zingt mee, zelfs ik. Ik ken het liedje best wel goed, want mijn zus is fan van Usher. Ik glimlach en zing samen met haar keihard mee. Usher doet ondertussen wat danspasjes en ik beweeg ook een beetje. Nadat Usher een paar nummers zoals ' Yeah' en' You got it bad' heeft gedaan komt de volgende artiest. Dat is dus die ene Justin Bieber waar ik nooit van gehoord heb? Inmiddels onweert het ook en het regent steeds harder. Ik zie een jongen van mijn leeftijd het podium opkomen. 'Make some noise for Justin bieber!' Schreeuwt de DJ en iedereen begint te gillen, dus ik ook maar. 'When I say One you say time! One!' 'TIME!' Schreeuwt iedereen en de muziek start. Hij begint te zingen en ik beweeg een beetje. Af en toe kijkt hij me wel aan en glimlacht. Ik glimlach terug en dan ineens slaat het weer om. Justin word het podium afgehaald. 'Sorry mensen, Justin is zo terug als het weer wat rustiger is.' Gelukkig is het weer naar een halfuurtje een beetje opgeklaard. Het regent wel en onweert nog in de verte. Justin komt weer het podium op en gaat verder met zingen. Vrolijk luister ik naar de muziek en dans mee. Hij is goed! Ondanks ik nog nooit van hem gehoord had? Net wanneer hij zijn laatste liedje aan het zingen is, begint het weer voor de tweedde keer om te slaan. Dit keer is het erger. Het onweert keihard, het begint te waaien en ook nog eens te hagelen. In paniek rent iedereen richting de uitgang, waardoor ik mijn zus en haar vriend kwijtraak. Ik begin naar ze te roepen, maar niemand hoort me. Dan voel ik een hand op mijn schouder, ik draai me om.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen