Foto bij objection your honor || FOUR

©Noble

Evelyn McCarter pov.

‘Justin,’ Ik duwde zijn kamerdeur voorzichtig open, met een bak popcorn en twee grote glazen cola in mijn handen. Hij lag als een klein balletje opgerold op zijn bed. Zonder deken over zich heen, met een joggingbroek aan en de capuchon van zijn vest ver over zijn hoofd heen getrokken. Zijn rug lag naar mij toe, dus ik had geen idee of hij eigenlijk wel wakker was. ‘Hé, ik dacht misschien kunnen we een film gaan kijken.’ Mompelde ik, waarna ik de glazen cola op zijn nachtkastje zette en naast hem op het bed neerzakte – met de bak popcorn nog steeds in mijn handen. ‘Jij mag kiezen.’ Geen antwoord, ‘Een beetje afleiding is goed, Justin.’ Dan ga ik maar zelf kiezen. Ik liet de popcorn op het bed staan en liep naar de kast waar hij cd’s en dvd’s opborg. Zonder er verder naar om te kijken pakte ik een dvd uit de kast. Toen ik me weer omdraaide naar het bed, zat Justin rechtop en keek hij me geïrriteerd aan.
‘Wat denk je wel niet? Dat ik gezellig met jou een film ga kijken?’ Viel hij me plotseling aan. ‘Wat sta je nou dom te kijken? Ik weet niet of je het weet, maar mijn vriendin is dood ja. En iedereen loopt maar aan mijn kop te zeiken, niemand toont ook maar één enkel begrip. Niemand, zelfs jij kijkt op me neer. Ik zie het wel hoor, dat je toch twijfelt of ik haar misschien vermoord heb. Want oh ja, straks moord ik jullie ook nog uit, toch? Wie denk je dat ik ben?’ Hij draaide zijn hoofd van me af en zijn ogen glinsterden, van de opgehoopte tranen.
Als versteend stond ik aan de grond genageld. Ik had honderd procent vertrouwen in hem, hoe haalde hij het in zijn hoofd te denken van niet? En natuurlijk begreep ik dat hij het moeilijk had, dat was precies waarom ik die film met hem wou kijken. Hij kon moeilijk de rest van zijn leven depressief blijven. ‘Alsjeblieft, het is echt niet slecht om je gedachten op iets anders te brengen.’ Drong ik voorzichtig aan. Nee, ik was geen opgever. Ik wachtte tien tellen, daarna liep ik naar de dvd-speler toe en stopte de dvd erin. Of hij het nou wou of niet, ík ging die film kijken. Snel griste ik de afstandsbediening van het kastje en sprong op het bed. Hoe onpasselijk het ook was. Toen het menu van de film zich opende, zag ik pas welke film het was. Nog steeds had ik geen idee waar het over ging en ik had hem ook nog nooit gezien. Ik vermoedde dat het één of andere nieuwe film was die Justin opgestuurd had gekregen. De film begon, terwijl ik me nog even comfortabel maakte op het bed en de bak popcorn op mijn schoot nam. Hij was nog maar een kwartiertje bezig, toen ik tot mijn verbazing een tweede hand een handje popcorn zag nemen. Nou ja, voelde. Mijn blik was geconcentreerd gericht op de televisie. Verbaast keek ik opzij en zag Justin, die tevreden kauwde op de zoete popcorn. Hij keek terug en glimlachte moeilijk. Hij en zijn stemmingswisselingen… Ach ja, ik had het moeten weten.

-

PADAPADAMMM AND WE'RE BACK!
Vertrouwen jullie Justin? ;a

Reageer (3)

  • MERP

    YESSSSSSSSSSS JULLIE ZIJN TERUG AWWWYEAH SNEL VERDER POEPIES JEEEEEUUUJJJJ
    kusje
    knuffel
    lebbers
    doei
    x
    x
    x
    x
    x

    1 decennium geleden
  • iBiebersGirl

    Aaaawh! Super! <33
    Snel verder! (flower)

    1 decennium geleden
  • chadwick

    HELL YEAH WE'RE BACK.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen