Story
‘zal ik je even helpen met die tassen?’ ‘ja graag’. Jullie tillen samen alles naar binnen. ‘wil je wat drinken?’ ‘cola zou fijn zijn’ ik ga naar de keuken, pak 2 glazen cola en loop terug naar de kamer.
‘hoe heet je eigenlijk verder dan Mercury, je habt toch wel een achternaam?’ ‘mijn volledige naam is Mercury Aylin Mey, en jij?’ ‘August Boccaccio, mijn familie is Italiaans.’ Ik keek hem blijkbaar raar aan want hij keek raar terug. ‘waar kom je vandaan?’ ‘Duitsland’ ‘je moet iets weten over deze buurt Mercury. Er wonen hier allerlei wezens… alles behalve menselijk. Weerwolven, Faunen, vampieren, feniksen zitten in het dikste gedeelte van het woud in de bomen. Kijk uit, want ze zijn niet allemaal even vriendelijk…’ ‘ik ben daar wel erg geïnteresseerd in, weet jij welke wel vriendelijk zijn en ik dus een aantal dingen kan vragen?’ ‘I guess…’ ‘hoe weet je dat?’ ‘Ik ben zelf een mythisch dier…’ ‘wat ben je dan?’ opeens beginnen z’n benen te vervormen en uit z’n haar steken horens. ‘een faun’ hij haalt een panfluit uit de tas die hij bij zich had. ‘wauw!’ ik kijk hem vol bewondering aan. ‘ben je niet bang?’ ‘nee, waarom? Zou dat moeten?’ ‘Nee. Maar het is wel een beetje raar’ je kijkt hem scheef aan ‘goh!’ jullie lachen samen even en dan veranderd hij weer terug in een mens.
‘wat zit hier allemaal nog meer?’ ‘centauren, hippogrieven, sneeuwleeuwen en meer maar die heb ik nog nooit gezien.’

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen