2. onderbroken jaagles.
1. Ik ga de moeder van uru ziva noemen
2. De waterpoel (ook genoemd in de film (de eerste) is plek in de pridelands waar niet gejaagd mag worden
3. Zuzu is de moeder vna zaz(zuzu is een officieel karakter van disney)
Tijd ging voorbij en uru groeide op tot een speelse jonge welp.
Ze vind het geweldig als haar vader mohatu haar verteld over de kringloop van het leven en al het andere hoe word je een goede koning(in). Maar vandaag gaat ze met haar moeder mee voor lessen jagen. Ze is nog te jong om zelf 1 prooi te doden maar ze krijgt techniek lessen. Ze zou het nodig kunnen hebben in tijden van nood.
--
Mam, waar gaan we naartoe? we gaan vandaag naar de waterpoel antwoord ziva
Maar daar mogen we toch geen prooien doden.
daar heb je gelijk in. Maar vandaag gaan we alleen de verschillende prooien bekijken.
Maar daar is toch niks aan zei uru luid.
Uru, om een goede jager te worden moet je je prooi kennen. en bovendien er zijn verschillende soorten dieren en elk heeft een andere techniek om te proberen te ontsnappen.
Kijk uru. Alle zebra's en antilopen kunnen hier tot rust komen. Maar toch zijn ze alert en houden ons goed in de gaten. Ze zijn bang voor ons.
Maar waarom wij doen ze niks zei Uru. Uru... Het is hun instinct. Het zit in ze om weg te rennen vertelde Ziva.
je mag geluk hebben dat je een leeuw bent. Vele dieren kennen rust niet. Ze moeten altijd alert zijn en klaar zijn om weg te rennen. Een jachtluipaard zal vaak moeten jagen zij jagen alleen en hebben minder succes dan wij hebben met onze troep. Maar dan moeten ze bij ons komen wonen zei uru met een lach op haar kop. Oh uru dat is onm.... Majesteit zei een stem in de verte. Ziva werd onderbroken door een roze/paars gekleurde neushoornvogel. Ziva zei: Wat is er aan de hand zuzu?. De koning houd een spoed vergadering en alle leeuwinnen zijn al aanwezig het wacht is op uw. Dan zal ik metteen gaan zij ziva alrenend.
Mam, mag ik mee? Nee, Dit is iets voor volwassenen. Zuzu kun jij bij uru blijvren? Tuurlijk Majesteit. Uru zecht boos: Pff mag ook nooit mee naar zulke dingen. oh kom op als je ouder bent dan mag er bij zijn wanneer je wilt maar je bent nu gewoon te jong.
___________________________________________
ondertussen in de koningsrots
Ziva komt aan bij de opening van de koningsrots en ziet alle leeuwingen en haar parnter en koning mohatu staan.
Mooi dat je er bent ziva, dan kunnen we nu beginnen. zei mohatu rustig.
Ik heb jullie bij een geroepen voor deze meededeling: Vanmorgen heeft een vreemde troep leeuwen gevraagd of ze voor een bepaalde tijd mogen overnachten en jagen in de koningsland. Ik zelf vind het geen probleem zolang ze aan de regels van ons land houden. Maar omdat ze ook gevraagd hebben om te jagen in ons land. en omdat het jullie taak is om te jagen vind ik dat jullie dit horen te beslissen. Een van de leeuwinnen zei: Hoe groot is deze troep? Deze troep is kleiner dan de onze. De leeuwinnen beginnen onderelkaar te overleggen. na een tijdje kwamen ze op hun andwoord. 1 van de leeuwinnen stapt naar voren en zei. wij vinden het niet erg dat een andere troep prooien doden maar dan moeten ze zich wel strikt aan de regels volgen. Want als er te weinig prooien zijn zit iedereen in de problemen. Dat is deze vergadering voor nou gesloten ik zal ik zelf de troep verwelkomen in ons land.
kiva en leeuwinnen(c) ik zelf
de rest(c) disney
de tekening is ook door mij zelf gemaakt
Er zijn nog geen reacties.