13 ~
Written by Rigby
Jane P.O.V.
Ik besloot dit tussenuur door te brengen in de schoolbibliotheek, omdat ik nog wat moest doornemen voor biologie. Eenmaal aangekomen, wandelde ik naar de biologie-sectie, en zocht door de boeken. 'Planten'. Nee. 'Organismen; deel 1; Animalia.' Nee. 'Griekse goden.' Wacht... Wat deed dit tussen de biologieboeken? Uiteindelijk vond ik wat ik zocht. Een boek over insecten. Ik pakte het boek en bladerde het door. Hier stond vast alles wel in. Ik liep naar de balie waar de onderwijs-assistente zat, liet het boek scannen op mijn naam, en ging weer terug, de schoolbieb in, om daar te lezen. Niet in de daarvoor ingerichte 'leeshoek', daar zaten nerds meestal een soortvan te LARP*en. Met draken en tovenaars. So damn pathetic. Ik zat altijd in de andere hoek van de bieb, op een kruk die meestal werd gebruikt als trapje om de hoogste planken te bereiken. Ik kwam aan op het plekje, ging zitten, en begon met lezen. Inleiding... hmpff, die kon ik overslaan. Het maakte me geen reet uit wat de inspiratie was van die vent, ik wilde gewoon leren.
Ik was amper klaar met de derde bladzijden, toen ik opeens jongens hoorde klooien met de boekenkar. Een doffe klap volgde en tegelijkertijd voelde ik iemand tegen mij opbotsen, een rug tegen mijn linkerarm. Ik keek links van me, en zag Harry de boekenkar duwen, terwijl Liam erop zat, en Niall werd gesandwiched tussen de boekenbar en mijn arm. Ik begon met blozen, maar was wel kwaad. Inplaats van helemaal tegen ze uit te vallen, vroeg ik rustig wat ze aan het doen waren. "Euuh, tja." begon Harry, maar bedacht zich. "Wat gaat jou dat aan? Jij zit toch lekker te studeren voor...euuh...bio." Niall duwde voorzichtig de boekenkar van zich af. "Doe niet zo flauw Harry, ze heeft het recht om het te weten." verdedigde hij voorzichtig. Ho, dit was onrealistisch. Niall verdedigde mij? Harry keek hem aan alsof hij net vertelde dat hij iemand had vermoord. "Ja, kom op, wij gedragen ons als een stelletje mongolen, en we rijden haar bijna aan, terwijl ze rustig zit te lezen." Dit keer zat er iets meer zelfvertrouwen in Niall's stem. Harry haalde zijn schouders op. "Sorry hoor... euh... Jane, was het toch?" De arrogante zak. "Ja." gromde ik tegen hem. Harry draaide zich om. "Kom Liam, de Ier heeft zich verenigd met het onderkruipseltje." Liam schonk me nog een 'het spijt mij wel' blik, en keek toen nog even naar Niall. "Tot zo." zei hij tenslotte en liep met Harry mee. Niall draaide zich om naar mij. "Gaat het?"
Heel veel spelfouten + foute zinnen. Komt omdat ik moe ben, denk ik.
REACTIES, please.
Reageer (1)
Griekse Goden *wenkbrauw wiebel*
1 decennium geleden