Foto bij Hoofdstuk 10 - De andere verdachten [Deel 1]

Klik op het briefje in het hoofdstuk voor een grotere versie.

‘Poeh, dat duurde toch langer dan verwacht. Na het eten spelen we nog een spelletje en dan moeten jullie direct naar bed,’zei Birgit toen ze de voordeur opende.
‘Mogen we wel eerst nog een kopje warme chocolademelk? Het was zo koud!’zeurde Lilly.
‘Goed dan. Jullie gaan de tafel opdekken en dan maak ik het eten en chocolademelk, oké?’
‘Ja. Maar wel met slagroom!’
‘Ik weet niet of dat zo’n goed idee is! Je hebt al een heleboel koekjes gehad!’
Het was half zeven, wat dus betekende dat ze drie uur lang door het dorp gefietst waren. Nadat Lilly en Evelien warme chocolademelk met slagroom gedronken hadden ging Evelien verder met haar verhaal over de gemene oppas. Het liep goed af; ze bleek toch niet zo gemeen te zijn als ze leek. Toen konden ze gaan eten. Ze aten champignonsoep, dat was snel klaar te maken en bovendien ook nog lekker. Daarna speelden ze nog een rondje mens erger je niet (wat heel lang duurde omdat ze elkaar steeds van het bord gooiden). Het was heel gezellig. Uiteindelijk gingen Lilly en Evelien om negen uur naar bed.
Toen Evelien op bed lag dacht ze nog even na over de mensen met de achternaam Vermolen. De andere zeven huizen waren net zo min succesvol geweest als het eerste. Twee waren niet thuis, in een huis woonden andere mensen omdat de Vermolens verhuisd waren, en de rest kochten wel oliebollen maar waren niet diegenen die ze zochten.
Ze konden er behoorlijk zeker van zijn dat de man niet in een van deze huizen woonde. Ze keken steeds op het naambordje op de deur. Birgit had tijdens mens erger je niet een lijstje gemaakt dat er nu zo uit zag;

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen