Yes!
3 weken later.
Ik moest nog erg bijkomen van het nieuws van Richard.
Gwen was gewoon zijn kind.
Hij had een kind.
Gwen.
Marie wist er niks van.
Helemaal niks.
Ondertussen hadden Marie en Richard het alweer bijgelegd, en had ik maar niet gevraagd waarom ze niet had verteld dat Richard haar een paar keer had gebeld.
Ik had heel erg veel moeite met mijn mond te houden tegenover Marie.
Hoe kon ik nou zoiets voor mijn beste vriendin geheim houden !?
Fredo keek me vragend aan.
Ow haha stammelde ik, sorry, ik bloosde als een gek. Ik stond als een gek voor me uit te staren en tomatensap in een beker met koffie te doen, inplaats van de lege beker die ernaast stond. Fredo lachte, hahahahaha zei die; geeft niks hoor, het enige wat je ongestoord kan doen is dagdromen niemand weet toch wat je denkt.
Hij liep weg. Die zin herhaalde ik in mijn hoofd.
Niemand weet toch wat je denkt. Niemand weet toch wat je denkt.
Zou hij misschien wel weten wat ik denk ?
Nee, dan zou die toch niet zeggen NIEMAND weet toch wat je denkt..
maar waarom zei die het dan op zo'n geheimzinnige manier.
En toen herrinnerde ik het me. David. Toen ik met David bezig was zijn wond te hechten zag ik dat iemand achter me stond, maar ik dacht dat iemand gewoon voorbij liep, en eventjes wilde kijken, ik stond er verder niet bij stil.
Bruin haar, lang postuur, sterk, ohnee.. Het was Fredo. Hij wist dat ik David leuk vond. Vind. Nee vond. Vind. Nee Lisa, VOND. Je vond David leuk en nu niet meer.
Ohja okee zei ik perongeluk hardop. Een meisje liep voorbij en keek me raar aan, ik deed maar snel alsof ik hard aan het denken was. Maar als Fredo het wist, dan wist Brenda het waarschijnlijk ook. Maar ze had helemaal niks gezegd.
Rustig maar, ik heb niks gezegd. Fluisterde Fredo in mijn oor.
Wat? zei ik. Ik weet dat die David je leuk vind.
Haha mij, no way zei ik. Nou zei Fredo, het lijkt wel zo, en zo te zien heb ik concurrentie. Ik wist plotseling niet wat ik moest voelen.
Blijdschap dat David mij misschien leuk vond ? Of verwarring dat Fredo net zijn liefde voor me had bekend? Zo vind niemand je leuk en zo vinden 2 mensen je leuk.
Waaronder Fredo.
Ik had pauze en kon er niks aan doen, weer zat ik te denken aan Richard en Gwen.
Marie is 25 en Richard 36. Het scheelt dus 11 jaar, best veel vind ik, maar ze zitten op een lijn. Gwen is 19 dus Richard was pas 17 toen Gwen kwam.
Echt heel erg jong. Ik heb het net binnen 5 minuutjes uit zitten rekenen wat voor mij heel wat is, want wiskunde is mijn vijand. 17 jaar en dan al een kindje.
Poeh, ik zou er niet aan moeten denken.
Marie was 20 toen ze Richard leerde kennen, dus Richard wist pas dat hij een dochter had toen ze al rond de 3 jaar was. Dat lijkt me ook zwaar voor Richard.
Aangezien hij het niet wist toen die Marie net leerde kennen gok ik dat dat dochtertje misschien al wel 4 jaar oud was.
Wanneer zou Marie er achterkomen ?
Marie moet wel heel veel voor Richard betekenen want hij heeft zijn dochtertje al heel lang niet gezien omdat hij niet wilt dat Marie erachter komt. Omdat hij bang is dat hij haar dan kwijt raakt.
Heei Lisa.
Ik keek achterom, ohnee wie stond daar nou, DAVID! Yes!
Hhhooii, stammelde ik, ik moest een kop als een vuurtoren hebben want zo voelde het wel. Ik wou je graag nog een keer zien zei David.
Fredo stond een eindje verderop, heel jaloers te kijken. Maar ik wil Fredo niet, ik wil David. Ow okee, nou hier ben ik dan haha. Lisa!? Doe normaal je bent geen 16 meer zei ik tegen mezelf. Ik zag Fredo verderop staan lachen. Hij vond het blijkbaar wél grappig. Zullen we wat gaan eten ? Ja hoor antwoordde ik. Ik glunderde, er stonden mensen te kijken, verbaasd dat iemand in mij is geïntereseerd. Ik liep samen met David naar buiten, ik had toch pauze.
Zo vertel is wat over jezelf Lisa.
Ik twijfelde. Zou ik wel of niet vertellen dat ik nog nooit een relatie heb gehad ..?
Ik besloot het wel te doen, beter nu dan dat we iets krijgen en hij erachter komt en me voor gek verklaard, want dan zou ik hem pas echt missen nu nog niet zo heel erg.
Nou uhm ik ben Lisa, ben 22 jaar , ben verslaafd aan magazine's, sporten, lachen, en lekker gek doen ook hou ik stiekem van merken zoals Chanel, alleen ik draag ze nooit VEEL te duur. David lachtte. Ik begon me steeds meer op m'n gemak te voelen. Het was alsof we elkaar al jaren kende. Ik ratelde door, ik heb een leuk flatje op de hoek van New York street, en ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik had verwacht dat David zou schrikken en weer met een slap smoesje kwam zoals ik heb buikpijn maar inplaats van dat zei hij dat het niet erg was, en dat zo'n speciaal meisje als ik ook niet met iedere man een relatie moest beginnen. Weer bloosde ik. Maar ga verder zei hij. Ik ging weer verder zoals hij vroeg, ik ben onzeker over alles, ik pieker over alles, ik heb wel droge humor, zie overal het positieve van iets, kan wel snel oordelen hebben maar die kunnen ook snel weer veranderen, en als ik verliefd ben dan ben ik ook écht helemaal in de wolken, en verdwijnt dat niet zomaar.
En jij ? Okee , David begon nu over zichzelf te praten.
Ik heb wel één serieuze relatie gehad maar dat is op de klippen gelopen. Mijn hobby's zijn verliefd zijn en lachen. Ik heb ook een flatje vlakbij jou, ook in New York street, ik ben stapelgek op actie films, en ook op Ben & Jerry ijs. Haha zei ik , ik ook !! Vooral New York Super Fudge Chunk, zeiden we allebei in koor.
Hahahahahahahaha!
Maar hoe heet je ex dan David ? Vroeg ik.
Oow zei die, daar wil ik het liever niet over hebben.
Ik wist eventjes niet wat ik moest zeggen, dat antwoord had ik niet verwacht. Maar als snel wist ik me eruit te praten en begon ik erover te vragen waarom het uitging. En weer zei die dat hij dat niet wilde vertellen. Okee zei ik maakt niet uit, met een glimlach zo nep als maar kon. Dat was ook een minpunt van mij, ik was altijd super nieuwsgierig. Maar ik wist het te onderdrukken en besloot niet verder te vragen.
Maar vertel is Lisa, als je nog nooit een relatie hebt gehad, dan ben je maagd?
Ik schrok me kapot, hoe durft die dat zo in een keer te vragen!? Ik was te onzeker om boos te gaan doen, straks verlies ik hem, maar inplaats van lief ja te antwoorden antwoordde ik hetzelfde als hij deed : daar wil ik het niet over hebben.
En ik voelde me sterk na dat antwoord. Zo van; Lisa kan heus wel voor zichzelf opkomen.
David keek me aan met die lieve ogen van hem, en op dat moment dacht ik dat dit misschien wél mijn prins op het witte paard is.
En misschien gaat de vraag van Brenda ( wanneer ga je trouwen?) wel sneller het antwoord ja krijgen dan ik ook had durven dromen.
Reageer (1)
oeh David is wel direct haha
1 decennium geledennog bedankt voor je mailtje