Ruzie.
2 weken later.
LISSAA!! Oooowww ik heb je zo gemist lieve schat !
Ik probeerde je gisteren te bellen maar je nam niet op. Het was dus Marie die belde.
Marie en Richard waren net 2 weken op huwelijksreis geweest naar Italië. En ik was stinkjaloers. ( Zoals gewoonlijk). Maar je moet me wel alles vertellen hoor!!
We stonden nu op Schiphol want ik moest ze ophalen. Dus een andere keer ging ze me alles vertellen. Ik keek even snel naar Richard. Nee zei ik toen tegen mezelf, Gwen is geen kind van hem. Ik heb soms zulke rare ideeën in mijn hoofd. Word er soms echt helemaal moe en gek van.
In de auto was het allesbehalve stil. Marie en Richard hadden voor het eerst ruzie gekregen.
En wie moest er weer bij zijn ? Juist ik.
NEEHEE!! Schreeuwt Marie tegen Richard, ik vind je niet onaantrekkelijk ik zeg alleen dat je moet oppassen dat je niet te dik word, en dan bedoel ik niet dat je al dik bent, maar dat je de aanleg hebt om snel dik te worden. Ow en wat dan nog ? Schreeuwt Richard terug, is het ERG als ik wat dikker ben dan de rest van de mannen ? NEE! Dat dacht ik ook dus Marie zeur niet zo en laat me lekker eten als ik dat wil. Oke oke zei Marie, nou weet je wat Richard als jij gaat doen wat jij wilt, ga ik ook doen wat ik wil, dus met andere woorden , ik ga mezelf ook lekker dik maken en niet meer scheren lekker harige benen, ik neem nooit meer een pepermuntje, ik ga drinken en roken en dan worden we de nieuwe MAAR verbeterende familie Tokkie.
Ondertussen stonden we voor het huis van Marie en Richard. Marie stormde uit de auto, er kon geen eens een bedankje af voor mij dat ik ze naar huis heb gereden. Richard stormde achter Marie aan, maar Marie was sneller, ze had de sleutels en gooide de deur dicht. Richard was buitengesloten bij zijn eigen huis. Ahhh kom op !! Kom op Marie, laat me er nou in, we spreken het wel uit!! NEE NEE NEE NEE gilde Marie, en hou je kop Richard! De baby moet rusten. Daar ben je een beetje laat mee dacht ik. Richard dacht waarschijnlijk hetzelfde want hij schreeuwe het naar Marie. Marie kwam spierwit voor het raam staan, gooide het raam open en zei plotseling heel kalm : Hoe durf je dat nou te zeggen!? Alsof ik niet voor mijn eigen baby kan zorgen. JOUW BABY ? ZEI JE DAT NOU MARIE? JOUW BABY? Ik dacht toch echt eventjes dat het ONZE baby was! Ach man hou je kop, het zit toch in mijn buik, niet in die van jou. Richard zwaaide met zijn armen in de lucht van boosheid. Marie gooide het raam dicht. En ik zat in de auto te lachen. Oow waar mensen wel niet ruzie om kunnen maken.
Richard stapte weer in de auto, en vroeg op zijn liefste toon of ik hem naar een hotel kon brengen. Ik zei dat ik wel met Marie zou praten voor hem want ik ken Marie tenslotte al langer dan Richard, en ik weet hoe ze is als ze ruzie heeft. Maar Richard bedanktte vriendelijk en hij zei dat hij eventjes alleen wilde zijn.
Zoals hij vroeg bracht ik hem naar een hotel. De eerste nacht na de huwelijksreis slapen ze al apart. Als dat maar goed gaat..
Op mijn werk merktte Fredo waarschijnlijk dat er iets was. Want hij vroeg wel 23 keer wat er aan de hand was. Je gaat het me echt niet vertellen hé ? Zei hij.
Nee zei ik met een klein lachje.
Hij mocht niet weten dat ik aan David zat te denken en baalde dat ik hem waarschijnlijk nooit meer zal zien, want als hij het wist dan wist Brenda het en daarna het hele ziekenhuis en daar had ik echt geen zin in.
Ik moet weer aan het werk zei ik tegen Fredo. Okee antwoorde Fredo ik ook.
Heey wat doe jij nou hier? Vroeg Richard een beetje verbaasd.
Het was al 3 dagen geleden dat Marie en Richard ruzie kregen en ik werd gek van de huilende telefoontjes van Marie dus stond ik nu voor de deur bij Richard in het hotel.
Mag ik even binnenkomen ? Vroeg ik. Richard keek nog steeds verbaasd maar liet me wel binnen. Wat een puinhoop was het hier!! Overal lag er kleding, broeken, onderbroeken,t-shirts, sokken en de geur, daar zal ik maar niet over beginnen. De krant van vandaag lag helemaal gescheurd op de bank. De inimini keuken lag vol met vieze pannen. Dit hotel was wel luxe! Jammer dat Richard er zo'n puinhoop van had gemaakt.
Luister Richard, begon ik mijn zin, ik krijg elke dag berichtjes van Marie, huilend, en helemaal in paniek dat ze al 3 nachten niet heeft geslapen, want ze kan niet slapen zonder jou, en jij waarschijnlijk ook niet zo te zien, de woorden vielen als water van een waterval uit mijn mond, en Richard had moeite met alles te volgen, en Marie mist je ongelooflijk en ze heeft spijt van wat er is gebeurd en ze had niet zo moeten schreeuwen, ze weet niet dat ik hier nu ben dus je moet je mond houden Richard, en alsjeblieft zeg kom terug naar Marie, want jullie zijn net op huwelijksreis geweest, en jullie slapen nu al apart, als je nu niet terug gaat kan het helemaal misgaan, dus kom nu mee naar Marie! Hehe, ik kwam weer rustig op adem.
Nu was het Richard z'n beurt om te praten.
Oke Lisa eventjes rustig nou, we zijn geen pubers meer dat je denkt dat je zo eventjes iets op kan lossen, we zijn volwassen mensen die weten waarom ze ruzie hebben, en die het zelf moeten oplossen, en je zegt wel dat Marie elke dag huilt, maar ze reageert op geen een van mijn telefoontjes. Ik schrok een beetje, dat had Marie mij niet verteld.
Oke zei ik weer rustig, je hebt gelijk maar kom op, vind je dit gezond als jullie net 1 maand getrouwd zijn al zo door het leven gaan ? Richard knikte, hij begreep wat ik bedoelde.
Oke Lisa, als het zoveel voor je betekend pak ik mijn spullen en ga ik terug naar Marie, maar je moet niet denken dat als Marie me er nog niet inlaat dat ik dan weer terug ga, want dan moet ze het zelf oplossen. Ik vond Marie een beetje raar doen.. Ze deed tegen mij alsof ze heel verdrietig was, maar ze reageerde niet op zijn telefoontjes dat is wel raar.. maar ik hield het maar voor me, ik ging er niet nog meer tussen zitten. Ik stond op en liep weg.
Lisa..? Ja zei ik. Je weet het hé ?
Huh? Richard wat weet ik ?
Laatst toen op het vliegveld keek je me heel raar aan. Ik voelde me blozen, had ik maar niet zo zitten staren. Je weet het van Gwen he ? Ik hoorde dat je haar in het ziekenhuis had behandeld. ( Hoe weet hij dat nou weer?!) Uhw.. stammelde ik.. uwh.. jjjaa.. Kwam er ongelukkig uit.
Je hebt gelijk hoor Lisa, Gwen is mijn dochter. Van een meisje die ik kende voordat ik Marie leerde kennen. Ik heb het Marie niet verteld omdat ik weet dat ze dan boos word, en in het begin van onze relatie wist ik nog niet eens dat mijn ex-vriendin toen zwanger was geraakt van mij. Ik werd boos, bozer,bozer,bozer er kwam bijna stoom uit mijn neus.
HOE DURF JE!? Schreeuwde ik zo hard als ik kon, je hebt een kind van een ander en je vertelt het Marie niet? Wat is dat nou voor iemand die heeft gezworen altijd trouw te zijn?
Ik begon te huilen, dit wenste ik Marie niet toe dit wenste ik niemand toe, maar vooral Marie niet. Ik stampte de kamer uit en liep zo snel mogelijk weg. Op die hakken die ik droeg kon ik niet rennen. Ik wist het. Ik wist het.
Gwen is de dochter van Richard.
Reageer (1)
oh zo mooi verhaal snel verder
1 decennium geleden