Foto bij De eerste stap.

De volgende morgen werd ik wakker met een vreselijke hoofdpijn.
Aargh ! GWEN. Direct was ze terug in mn gedachten.
Ik denk nooit zolang aan mijn patiënten als nu bij haar.
Ze had iets speciaals. Haar fel blauwe ogen, haar grote lippen, en haar kleine nek.
Een look-a-like van Richard. Maar dat betekend helemaal niks, zeg ik tegen mezelf, ik bedoel ze denken dat Brenda en ik ook tweelingen zijn, maar we zijn niet eens zusjes.
Ik stapte uit bed en mijn ochtend routine begon weer; Tandenpoetsen,aankleden,ontbijtje,magazine lezen, en naar het ziekenhuis rijden.
Ja je hebt het goed gelezen, ik gebruik geen make-up. Ik hou dr niet zo van, en mannen moet op MIJ vallen, en niet op mn make-up.

In de auto draaide ze dit keer het nummer : Low van Kelly Clarkson.
Altijd het nummer dat in de auto werd gedraaid, kwam van pas die dag.
Na één nummer zette ik de radio altijd uit, ik hield niet zo van muziek.
Ik zat te denken, wat zou Low met vandaag te maken hebben ?

Heei Lisa!!
Wat zie je er leuk uit !
Daar was Brenda weer. Leuk geprobeerd zei ik droogjes. Ik wist dat ik niet de mooiste was, maar toch was het lief dat Brenda keer op keer mijn zelf vetrouwen een boost probeerde te geven. Brenda keek me teleurstellend aan. Ik kende Brenda al vijf jaar en in al die vijf jaar keek ze me zo aan, als ik iets zei wat ze niet leuk vond, of waar ze het niet mee eens was.
In dit geval dus dat ze het niet met me eens was. Toch wel raar, dat mensen denken dat we tweeling zussen zijn, terwijl zij superknap is en ik niet. Brenda heeft elke dag wel een paar patiënten die met haar flirten, of het nou meiden of jongens zijn. Maar al met al blijft ze trouw aan haar vriend Tom. Brenda en Tom gaan ook al trouwen, over een halfjaar. Iedereen trouwt behalve ik. We liepen naar onze postvakjes om te kijken of er nog brieven waren.
Allebei hadden we niks. Zo , zei Brenda, dat meisje gister is weer naar huis he, je hebt het goed gedaan Lisa. Dankje zei ik verlegen. Eigenlijk raar want het enige wat ik deed was de knie hechten, dat had iedereen gedaan. Maar zoals gewoonlijk kreeg ik veel complimenten over mijn werk. Niet dat ik het erg vind hoor, haha!
Kop op, niet zo verlegen Liesie! Ik kijk Brenda aan. Maar ze kijkt weg. Iedereen mag toch weleens een complimentje hebben ?Zei ze.
Ik zei maar snel ja, voor ze me weer met die teleurstellende ogen aankijk, omdat ik niks zei.
Maar nog even over gisteren hé Lisa, ik vroeg je wat.
Oow shit dacht ik. De vraag over het trouwen.
Waarom vraag je dat toch steeds zeg ik tegen Brenda?
Ik zie Brenda schrikken van mijn plotselinge vraag, en ik zelf schrik ook een beetje.
Ik weet niet zegt Brenda, je bent zo'n leuke meid Lisa, maar je bent 22 en je hebt geen vriend, je hebt niet eens iemand op het oog. Ja zeg ik, bedankt voor het herinneren. Sorry zegt Brenda, maar misschien moet je een keer wat veranderen.. zegt ze. Zoals wat dan vraag ik een beetje geschrokken ? Nou uhm.. je kapsel bijvoorbeeld of uhm misschien make-up gaan dragen ? Je bent een prachtige meid hoor Lisa , daar niet van alleen misschien is verandering wel een keer goed voor je zelf vertrouwen. Ik keek dr aan en zei, misschien heb je wel gelijk Brenda. De eerste stap om écht op mannen jacht te gaan.
Ik ga een make-over doen !!

Ik durf niet. Nee ik durf echt niet.
Ik zat op de kapperstoel mijn eigen nagels te bijten en zelfs ontspannen een magazine lezen lukte niet. Ik was zo onwijs zenuwachtig voor de make-over dat ik het niet meer durfde.
Jawel jawel zei Brenda, je gaat het doen en je gaat daarna genieten van de nieuwe jij.
Kop op Lisa, je kan het heus wel !!
Okee.. zei ik maar ongemakkelijk.

WOOW !! Ik keek in de spiegel en kon niet geloven wat ik zag.
Mijn buine lokken waren verandert in blonde lokken, met highlights, ik had make-up op wat me overigens beter stond dat ik had verwacht. En ik leek ook totaal niet meer op Brenda.
Ik was blij met de nieuwe look. Brenda ook kon ik zien aan haar.
Woooow Lisa, wat zie je er goed uit!! En je haar wat mooi!! het hangt heel laag nu!
Gelijk dacht ik aan het Liedje Low, wat laag betekent, daar was het dus van !
Het enige wat je nu nog moet doen is een man aan de haak slaan!
Ik dacht er voor de eerste keer niet aan dat ik single ben.
Ik dacht maar aan een ding; voor de eerste keer durfde ik het te zeggen;
ik mag er zijn.

S'avonds bleef Brenda bij mij een filmpje kijken, dat deden we wel vaker, gezellig met een wijntje erbij. Oke tijd voor het spel ; Nooit gedaan.
Oh nee zuchtte ik, bij dat spel moest je zeggen wat je nog nooit gedaan hebt, en wel wilt doen. Zoals bungee jumpen bijvoorbeeld.
Lisa begon ; Een gezinnetje stichten.
Ik keek dr verrast aan, jij een gezin!?
Ja zei Brenda zacht , met Tom ik weet het zeker Lisa hij is de ware voor mij!!
Haha okee leuk voor je Brenda!
Nu jij Lies.
Oke, ik heb nog nooit geheimen gedeelt met een jongen.
Nee duh !! Je hebt nog nooit een vriendje gehad Lisa.
Au die deed pijn, Brenda zij het super kattig en ik vond het niet leuk van om het te horen.
Oke BRENDA ! JE HEBT GELIJK!
Schreeuwde ik. Doe maar stoer, jij bent gelukkig met je Tom.
Ik heb nog nooit seks gehad, nog nooit geheimen gedeelt met een jongen, nog nooit gezoend, nog niet eens hand in hand gelopen! Bedankt dat je het er steeds INWRIJFT!
Brenda keek me geschrokken aan, ik liep weg, en voelde haar ogen brandde in mijn rug.
Ik sloeg de deur dicht en begon te huilen op mijn bed.
Na 5 minuten kwam Brenda al. Sorry zei ze, je hebt gelijk. Het was niet eerlijk van me.Het was laag van me. Weer schoot het liedje door mijn hoofd, Low van Kelly Clarkson vanochtend op de radio, dit was de tweede keer dat het van pas kwam.
Ik vergeef het haar, maar kan niet stoppen met huilen. Het is moeilijk Brenda echt geloof me, het is moeilijk. Ik weet het zegt ze. Maar het komt allemaal goed.
Ooit komt jou prins op het witte paard.
Ik had toen geen idee dat het al heel snel zou zijn.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen