Foto bij Hoofdstuk 3 - Dromen [Deel 2]

‘Wat? He? O…’ Ze was met deken en al van de bovenste verdieping van het bed gerold, en hard op de vloer terecht gekomen. Als ze niet op haar deken was gevallen, had ze zich waarschijnlijk lelijk pijn gedaan.
Lilly en Birgit waren niet hier, hoogst waarschijnlijk geen geiten en zij was geen wolf. Het was maar een droom geweest. Gelukkig!
Ze stond op en keek op haar wekker. Het was half acht. Op dat moment kwam Birgit de kamer binnen.
‘Is alles goed hier? We hoorden een klap.’
‘Ja, alles is goed. Ik heb mijn boekentas laten vallen.’ Wat een slappe smoes! Haar tas stond al in zijn gewone hoekje in de woonkamer. Gelukkig lette Birgit daar verder niet op.
‘Oké. Nou, ik kwam ook even zeggen dat er patat is. Kom je eten?’
‘Ja, lekker.’

Ze was eigenlijk bezig met een computerspelletje, maar ze haar gedachten dwaalden af naar de droom. Een droom, wat maakte dat nou uit? Het was niet eens een enge droom, maar toch dacht ze er steeds aan. Lilly was met Birgit weggerend…ze waren voor haar gevlucht. Logisch, dat had zij ook gedaan als ze een schaap was en er stond een wolf voor haar. Maar ze vond het niet leuk dat Lilly met Birgit was weggegaan. Eigenlijk had ze toch met haar mee moeten gaan? Zij was ten slotte haar zus, en ze kende haar al veel langer dan die oppas!
Een moment later vond Evelien zichzelf nogal raar. Het was maar een droom geweest! Was ze jaloers op Birgit vanwege een droom? Daar had ze helemaal geen reden voor! Het was maar een droom…of was ze ook echt jaloers?
Intussen was ze al minstens vier keer af bij haar computerspel. Ze sloot het af en ging verder met het verhaal over de boosaardige oppas.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen