Hoofdstuk 3 - Dromen [Deel 1]
Evelien lag op bed. Ze had haar huiswerk al gemaakt. Eigenlijk was ze best moe, maar het was pas kwart voor zeven. Ze had nog niet eens gegeten. Ze aten wel vaker laat, vanwege de baan van haar ouders. Dat was meestal niet leuk, maar ze bestelden ook wel eens pizza als het erg laat werd, en dan was het al lang zo erg niet meer. Pizza was haar lievelingseten.
Ze was toch wel erg moe…maar als ze nu ging slapen, kon ze vannacht (ze gaapte) natuurlijk niet meer…in slaap…komen…
Ze werd wakker omdat er iemand op haar kamerdeur bonsde.
‘Binnen,’zei ze slaperig.
‘Hoi,’zei Birgit terwijl ze de kamer binnen kwam,‘Ik kwam even vragen wat je wou eten.’
‘O.’
‘Nou, wat zou je graag eten? Patat, van de Chinees, of bami, van de cafetaria?’
Maakte Birgit nou een slechte grap? Patat kwam van de cafetaria en bami van de Chinees. Dat wist ze toch wel? Ach, waarschijnlijk had ze zich gewoon versproken.
‘Euhm…je bedoelt zeker Chinees van de bami en cafetaria van de patat?’ Hé, wat zei ze nou weer? Alweer verkeerd. Maar nog voordat ze haar fout kon verbeteren antwoordde Birgit;
‘Ja, natuurlijk.’
Lilly kwam de kamer binnen. ‘Ik wou graag naar de Burger Donald of de Mc King, maar dat mocht niet van papa,’zei ze.
‘Aha…’ Nu was het wel duidelijk; het was gewoon een of andere flauwe grap van Lilly en Birgit.
‘Heel leuk hoor.’ Zei ze geïrriteerd.
‘Wat?’vroegen Lilly en Birgit in koor.
‘Die grap. Jullie zeggen alle namen verkeerd om.’
‘Nie-ie-ie-ie-iet wa-a-a-a-aar!’mekkerde Lilly diep verontwaardigd.
‘Nou, waa-’wou Evelien vragen, maar plotseling bedacht ze iets; sinds wanneer mekkerde Lilly? Toen zag ze het; er stonden twee geitjes op de plaats waar Birgit en Lilly eerst gestaan hadden. De ene had Birgits kleding aan en de andere was wat kleiner en droeg Lilly kleren.
Evelien wou gillen, maar er kwam alleen een diepe grom uit haar mond. De geitjes renden de deur uit, die nog open stond. Ze wou er achteraan rennen, maar ze merkte dat ze vier poten had…en overal zwarte haren…en lange, scherpe nagels…ze was een wolf!
Ze probeerde uit bed te springen, maar omdat ze natuurlijk niet op twee poten kon landen, zoals ze gewend was, zakte ze door haar poten, viel voorover op de grond en… Schrok wakker.
Er zijn nog geen reacties.