Hoofdstuk 2 - Birgit [Deel 2]
Een kwartiertje later zat Evelien achter het bureau in haar kamer. Het was best een grote kamer, groter dan die van de meeste kinderen uit haar klas. Ze had hem gekregen omdat ze best veel tijd in haar eentje moest doorbrengen; haar ouders werkten tenslotte erg lang. Lilly had ook een grote kamer en haar ouders hadden de kleinste genomen. Dat was aardig van ze.
Niet dat ze zo’n groot huis hadden, maar de woonkamer was niet zo groot, omdat ze ook de praktijk nog hadden, waar ze toch het grootste deel van de dag rondhingen.
Haar kamer had ze vorig jaar nog helemaal nieuw mogen inrichten, precies zoals zij het wou. Ze had een lichtgroen tapijt waar hele lang haren aan zaten. Het leek soms wel gras. Eén muur was lichtblauw, met witte wolkjes. In die muur zat de deur naar Lillys slaapkamer. De muur was verder helemaal leeg, op de foto’s die in de wolkjes hingen na. Er hingen foto’s van haar familie, haarzelf en haar vriendinnen, maar ook van sommige dieren die al lang in het asiel zaten. De andere muren waren wit. Tegenover de deur naar Lillys kamer stond haar bed. Ze had een lichtblauw stapelbed, maar de onderste verdieping was een soort bank. Onder de ‘bank’ was nog ruimte over, waar grote kisten onder waren geschoven met oud speelgoed en boeken. Het bureau stond tegenover de muur waar de deur naar de woonkamer in zat. Naast het bureau stond een witte kast, waar ze haar kleding, schoolspullen en laptop in bewaarde.
. Ze was een verhaal aan het typen op haar laptop. Het ging over een vervelende oppas. Het was haar niet duidelijk waarom, maar ze vond Birgit niet echt aardig. Birgit had haar niks gedaan of zo, het was gewoon…tja, wat was het eigenlijk?
Er zijn nog geen reacties.