6)Edward.
Maar wat denkt Edward daarvan?
Ik schrok op toen ik een beeld doorkreeg van Bella die zoende met Jacob Black. Het was een visioen van Alice en het was net zo snel weg als het gekomen was. Ik kromp ineen.
O, nee. Hij heeft het weer gezien. Het spijt me Edward.
"Geeft niet," mompelde ik.
Alice keek niet expres naar Bella's toekomst. Ze was gewoon nieuwsgierig en daarom kreeg ze dit soort dingen door.
Gisteren had ze ook zulke dingen gezien. Toen hadden ze nog niet gekust, maar het kwam in de buurt.
Ik voelde een brok in mijn keel en liet mijn hoofd verslagen in mijn handen vallen. Als het al zo ver gekomen was dat Alice ze zag kussen...
Ik stond op. Plots wist ik zeker dat ik niet van Alice wilde horen hoe het nu stond tussen Bella en Jacob. Ik wilde erbij zijn. Ik wilde het zelf met mijn eigen ogen zien.
Ik sprong uit het raam en vloog door de bossen naar het huis van het meisje dat plots zo veel betekenis voor me had.
Al snel zat ik in een boom aan de rand van het bos, veilig in de schaduw. Jacob liep naar beneden en Bella liep door de gang boven. Naar de badkamer?
Ik hoorde stromend water op de bovenverdieping dus dat zou dan wel.Stomme, laffe idioot! Waarom kon ik haar niet gewoon zoenen?
Ben ik dan zo bang? Ik kan toch wel...ach wat maakt het ook uit. Bella zal wel denken dat ik een idioot ben. Geschift. Eerst vraag ik haar naar de film en dan...
Jacob was erg kwaad op zichzelf omdat hij haar niet gezoend had - ik daarentegen was hem dankbaar dat hij het nog niet gedaan had - Hij had het zo graag gewild, maar ergens had het gevoeld alsof het te vroeg was.
Hij mompelde wat hardop en Bella kwam naar beneden. Ze stond even stil vlak bij hem in de buurt. Bij de keukendeur? Ze hoorde hem boos in zichzelf mompelen en haar hart ging sneller slaan. Waarom?
"Schoner dan dat wordt ie niet hoor," zei ze plagerig. Haar stem verried niets van haar gevoelens. Jacob keek om en voelde zich even gegeneerd.
Heeft ze me gehoord? Dan heb ik me echt helemaal belachelijk gemaakt. Zeker nu ik al een kwartier een bord sta schoon te boenen. Stom!
Hij nam het volgende bord dat hij op een normaal tempo schoon maakte.
Bella hielp hem met afdrogen.
Jacob had in tegenstelling tot Bella erg luide en duidelijke gedachten. Het voelde haast alsof ik zelf naast haar stond. Ik ging wat dieper in zijn geest. Op zoek naar...wel eerlijk gezegd hoopte ik iets te vinden wat zou bewijzen dat hij niet goed was voor Bella, maar hoewel ik talrijke fantasieën vond waren ze allemaal vervuld van oprechte en erg intense gevoelens.
De grootste verrassing vond ik in zijn droom van vannacht. Hij had daarin gezien hoe ik Bella beet en transformeerde.
Hij kende de legendes en daarin werd verteld hoe het voelde. De slachtoffers smeekten dan ook om de dood en die gunst was hen altijd verleend, de Quileutes hadden altijd gedacht dat het gif alleen de dood tot gevolg had, maar 1 keer was het slachtoffer de geliefde van een stamlid. De man smeekte de geneesheer om te proberen zijn vrouw te redden. Ze deden alles wat ze konden, maar de vrouw bleef hen smeken haar te doden. Dat probeerden ze uiteindelijk, maar ze konden haar huid nergens meer mee doorboren. Ze merkten dat de vrouw vampier eigenschappen begon te vertonen en lieten haar uiteindelijk doden door één van de wolven.
Jacob geloofde niet in de legendes. Het was gewoon een droom.
De verklaring was voor hem duidelijk genoeg.
Hij was bang dat ik Bella toch zou willen en haar van hem af zou pakken. En de naam Cullen bracht die verhalen natuurlijk ook naar voren. Die twee gecombineerd was genoeg stof voor de droom van vannacht.
Het was wel een beetje beangstigend dat iemand die de verhalen kende zo vaak bij haar was... maar waarom zou het onderwerp aan bod komen?
Bella en hij maakten plezier samen. Ze zaten elkaar wat te plagen vertelden dingen over zichzelf en bespraken wat ze dit weekend nog allemaal konden doen. Na een uur of twee kwamen ze bij een vrij belangrijk aspect van hun bioscoop uitje.
"Dus hoe zullen we Charlie zeggen dat we morgen naar de film gaan? Naar welke film gaan we trouwens?" vroeg Bella.
"Wat denk je van 'Pirates of the caribbean: the curse of the black pearl'? Spannend, grappig en...ja, een beetje romantisch..."
De jongen had duidelijk geen ervaring met meisjes.
"Lijkt me leuk..." Bella aarzelde even en toen lichtten haar ogen op. "O, ik bedenk me net wat, zou Charlie morgen niet naar Billy gaan?"
"Ja."
"Komt Harry ook?"
"Ik denk het wel." Jacob begreep niet waar Bella naartoe wilde.
"Het is mooi weer vandaag, dus hij is vast gaan vissen...Ik denk dat hij heel toegefelijk is als hij thuis komt..."
Jacob zag dat Bella een idee kreeg en toen ze hem enthousiast aankeek had hij er alle vertrouwen in dat hun 'date' morgen door zou kunnen gaan.
"Waar zit je aan te denken?" vroeg hij nieuwsgierig.
"Ik heb wel een plan, maar als we vandaag nog naar Seatle en terug willen en dan nog op tijd willen zijn om Charlie te eten te geven dan moeten we nu gaan." Jacob snapte er niets van, maar vertrouwde Bella blindelings. Ik volgde ze naar Seattle, de schaduw nooit verlatend. Ik keek toe hoe ze een kledingwinkel binnen gingen, Bella doelgericht enkele kleren koos en ze dan even ging passen. Jacob wachtte geduldig en merkte dat zijn vriend Quil naar de pashokjes kwam met zijn nichtje.
"Hé, Quil! Heeft je nichtje haar vrouwelijke charme weer eens tegen je gebruikt?" vroeg Jacob terwijl het indianen meisje een hokje binnen ging.
"Lach maar Black. Wat is jouw excuus?" kaatste de jongen plagend terug. Quil leek me nieuwsgieriger te zijn dan hij voor deed komen.
Net op dat moment kwam Bella uit het pashokje met een coltrui en een strakke jeans."Zij," verklaarde Jacob.
Bella keek verrast toen ze de nieuwe jongen zag, toen schoot er een blik van herkenning over haar gezicht en stak ze haar hand glimlachend uit.
"Hallo. Ik ben Bella Swan, aangenaam."
"Quil Ateara," zei Quil grijnzend terwijl hij Bella's hand schudde. Hij had haar nog niet herkend.
En dat noemen we nou een schoonheid. Zou ze wat met Jake hebben?
"Volgens mij was jij ook op het strand vorig weekend?" zei Bella. Toen herkende Quil haar.
"O, ja. Jij bent dat meisje waar Jake mee ging wandelen niet?" Door zijn hoofd ging een herrinering van Bella en Jacob die samen zaten te praten, Bella lachte om iets wat Jacob zei en even later stonden ze op om een wandeling over het strand te maken. Quil had haar eerst niet herkend omdat haar gezicht niet duidelijk zichtbaar was. Haar haar hing ervoor. Bella knikte en draaide zich toen naar Jacob.
"En? Wat vind je?" vroeg ze aan Jacob terwijl ze een rondje draaide zodat hij haar outfit goed kon bekijken.
"Leuk," knikte hij, ik was het volledig met hem eens. De trui liet haar figuur mooi uitkomen en ze leek zich er goed in te voelen. Hij leek wel warm en comfortabel. Eenvoudig, zeker niet iets wat Alice zou kiezen, maar bij Bella paste het perfect.
"Mooi, dan neem ik deze," zei ze tevreden.
Quils wenkbrauwen schoten omhoog.
"Hoe lang zijn jullie al bezig?" vroeg hij aan Jacob.
"Dit is onze eerste winkel waarom?"
"Ga je nog veel kopen?" vroeg Quil nu aan Bella.
"Ik heb nog een goede regenjas en een paar truien nodig, maar verder niets."
"Geluksvogel," mopperde hij tegen Jacob.
"Mijn nichtje doet er doorgaans twee uur over voor ze besluit om toch maar dat eerste topje te kopen en dan sleurt ze me nog eens tien winkels door - als ik geluk heb." Bella probeerde haar lachen in te houden, maar Jacob bulderde het uit.
"Je zou je geizicht eens moeten zien," zei hij toen Quil hem raar aankeek.
"Wat is er zo grappig?" Quils nichtje Joy kwam haar hokje uit met een leuk jurkje dat eigenlijk te zomers was voor het weer hier, zelfs al had ze er een legging onderaan.
"Hallo. Wie ben jij?" vroeg Joy toen ze Bella opmerkte.
"Bella Swan, aangenaam en jij bent vast Quil's nichtje."
"Inderdaad Joy is de naam. Bella, je bent mijn reddende engel. Quil heeft geen verstand van kleding en ik kan zien dat jij dat wel hebt. Wat denk je?" vroeg Joy toen ze een rondje draaide.
"Nu goed opletten," mompelde Quil tegen Jacob.
"Ik vind..." begon Bella, haar stem was verzoenend. Ik wist dat ze het jurkje niet ideaal vond en dat zo subtiel mogelijk wilde brengen.
"Je, hebt gelijk. Niet mijn kleur hè? En die legging maakt me zo vreselijk dik. Goed dat ik om je mening heb gevraagd. En echt dat truitje staat je zo leuk!"
"Bedankt, ik vond..." Bella had niet veel tijd om te antwoorden want Joy liep alweer richting de pashokjes.
"Wel ik ga wat nieuws uitzoeken dag Bella, Jacob."
Bella en Jacob keken elkaar even sprakeloos aan.
"Is ze altijd zo...enthousiast?" vroeg Bella uiteindelijk.
"Nee, dit is bijna rustig voor haar doen." Quil keek alsof hij zonet te horen had gekregen dat de zomervakantie afgeschaft werd.
Bella keek de jongen meelevend aan en liep toen snel naar het hokje. Even later stond ze weer buiten in haar gewone kleren en met het setje dat ze wilde kopen over haar arm. Ze liep naar de kledingrekken en koos er in sneltempo een paar kledingstukken. Ze mompelde zachtjes voor zich uit. Jacob kon het niet horen maar het meisje dat aan de andere kant van het rek stond wel, ook al was haar aandacht er niet op gevestigd.
"Dit past wel bij haar huid... voor haar figuur is dit model waarschijnlijk wel beter..." Bella liep met een hoopje kleding naar de jongens.
"Hier, zeg maar dat ik heb gezegd dat ze haar vast geweldig zullen staan. Misschien heb je dan nog wat aan je weekend," zei ze terwijl ze Quil het stapeltje kleren overhandigde.
"Je bent mijn heldin weet je dat?" zei Quil.
"Graag gedaan hoor. Ik ga voor mezelf nog wat zoeken ben zo terug."
Heel even was het stil. "Ben weer terug!!!" Joy was klaar met zich om te kleden en zag meteen de kleren op Quil's schoot.
"Wat heb je daar?"
"Bella zei dat je deze eens moest proberen."
Joy nam het stapeltje zonder aarzelen naar het pashokje en sloot het gordijn. En toen waren de jongens weer alleen.
Quil keek even of Bella er al aankwam, maar ik wist dat zij Angela was tegengekomen en met haar over Ben Chenney stond te praten, de jongen had eindelijk de moed gevonden Angela mee uit te vragen.
"Hé, Jake."
"Ja?" Jacob was meteen op zijn hoede. Hij kende Quil al lang en de blik in zijn ogen beviel Jacob niet.
"Heb jij iets met..." Quil maakte een kleine hoofdbeweging naar de winkel. Jacob dacht even na.
"Zo ongeveer. We gaan morgen naar de film en ik hoop dat we dan...nou ja, je weet wel." Quil grijnsde.
"Ga je morgen proberen te scoren?" vroeg hij met een veelbetekenende grijns.
"Niet zoals jij het bedoeld. Ik vind Bella echt leuk Quil. Vlinders in de buik en dat soort dingen." Quil keek zijn vriend even aan.
"Als je haar echt zo leuk vind moet je er gewoon voor gaan makker," zei Quil en hij gaf Jacob een klap tegen zijn schouder.
"Ik ben klaar! Wat denk je?" Jacob en Quil keken naar de outfit die Joy droeg. "Perfect zou ik zo zeggen," zei Jacob snel.
"Dacht ik al, ben zo terug!" Joy verdween weer direct in de paskamer.
"Niet te geloven. Bella heeft echt het onmogelijke gedaan," mompelde Quil na enkele minuten. "Ze heeft mijn weekend gered."
"Hier ben ik." De jongens schrokken op toen Joy weer het pashokje uit stormde.
"Jacob wil je Bella voor me bedanken? Mooi. Quil we gaan naar huis ik wil Leah mijn nieuwe kleren laten zien!"
"Bedank haar ook uit mijn naam," mompelde Quil voor hij zijn nicht naar buiten volgde.
Even later kwam Bella terug en ze zag dat Quil weg was. Jake zag Bella kijken. "Ik moest je bedanken."
"Van?"
"Allebei." Ze lachten even en nadat Bella de kleren had gepast en goedgekeurd liepen ze naar de kassa.
"Tijd voor lunch," mompelde Bella terwijl ze de winkel uit liepen en ze beiden hun maag hoorden rammelen.
"Zin in een broodje?" vroeg Jacob. Bella knikte en ze gingen naar een gezellig terrasje waar ze al snel bediend werden.
"Mag ik je wat vragen?" Bella keek Jacob verlegen aan.
"Altijd," zei hij grijnzend. Haar vraag overviel ons beiden.
"Waarom heb je me eigenlijk mee naar die film gevraagd?"
Reageer (2)
Oeeeeeeeeeeeh
1 decennium geledenOh super geschreven, lekker veel details.. Edward pov echt super
1 decennium geledenJa, jacob waarom? haha:P
Please, heeel snell verderrr
Kudoo!!
Xx meggie