5)Jacob en Bella
Jacob heeft Bella mee uit gevraagd en Bella heeft haar besluit genomen. Maar wat houd dat besluit in?
Bella keek me twijfelend aan.
Ik voelde mijn wangen warm worden.
"Nou, als je geen zin hebt...ik bedoel...nou, ja..." Ik had meteen spijt dat ik hier niet mee gewacht had. Waarom had ik het er toch uitgegooid?
"Nee, Jake. Het...het lijkt me echt leuk." Ik kijk haar ongelovig aan. Ze meende het echt. Ik werd helemaal warm vanbinnen. Ze zei ja!!!!
"Dat is...goed...eh, ik, ja...wat kan ik zeggen..." Ik zocht naar woorden die uitdrukten hoe ik me voelde. Plots keek ik in haar ogen en voelde ik de haast onweerstaanbare drang om haar gezicht vast te nemen en haar te zoenen. Ik had daar al vaker van gedroomd, maar nu...nu leek dat moment zo veel dichter bij...
Mijn adem versnelde. Ik slikte de brok in mijn keel weg.
"Ik, ik ga,..." Ik keek naar de lege borden.
"Ik ga afwassen." Ik stond op, lade de borden en glazen op het dienblad en liep ermee naar beneden, hopend dat Bella niet gemerkt had hoe opgelaten ik me voelde. In de keuken voelde ik me weer erg stom, ik had haar gewoon moeten zoenen. Ze had ja gezegd! Dat moest toch willen zeggen dat ze mij ook leuk vond? Maar ik wilde me ook niet te veel opdringen. Morgen na de film misschien.
Bella P.O.V.
Ik keek Jake na, nog niet helemaal bekomen van de intensiteit van net. Ik vroeg me af waarom Jake zulke momenten steeds afbrak.
Voelde hij niet diezelfde magie als ik? Had ik hem verkeerd begrepen?
Ik liep naar de badkamer en ging me klaar maken. Vandaag gingen we naar Seatle en vanavond moest ik tegen papa zeggen dat Jake en ik morgen naar de film zouden gaan. Hoe zou hij reageren? Hij dacht volgens mij toch al dat Jake en ik wat hadden. Het zou alleen een bevestiging zijn voor hem.
De vraag was alleen: Zou hij ons laten gaan?
Beneden zag ik Jake met de borden en glazen bezig. Hij was volgens mij al een kwartier dat eerste bord aan het afwassen. Ik wilde er net iets over zeggen toen ik hem hoorde mompelen.
"Stomme idioot...ze zal wel denken..." Dacht hij aan mij?
Wenste hij dat hij net niet naar beneden was gegaan? Mijn hart sloeg over naar de tweede versnelling.
"Schoner dan dat wordt ie niet hoor," zei ik om te laten merken dat ik er was, en vooral om niet te laten merken dat ik had gehoord wat hij net zei.
Hij keek verbaasd op bloosde even en keek toen naar de vaat. Hij nam het volgende bord en maakte dat veel sneller schoon. Ik liep naar hem toe en hielp hem met afdrogen. Even later zaten we elkaar weer te pesten en ergens hoopte ik stiekem dat er weer zo'n intiem moment kwam en dan zou ik zelf het initiatief nemen.
Reageer (1)
Oehhhww spannend hoor de intensiteit:Y)
1 decennium geledenJake is een sukkeltje(A)
Heeel snell verderrr!
Kudoo!!
Xx megggie