He can be hurt too
Als ik de trap afloop word ik gebeld door mijn vader. 'Eef? Is alles goed? We zagen net op tv dat Niall lastig was gevallen...' Ik barst in snikken uit. 'Niall ligt in het ziekenhuis! Het is mijn schuld!' 'Dat is niet waar meisje, dat meisje was gewoon helemaal doorgedraaid. Waar ben je nu?' 'In het Christina Hospital.' 'Kom nu naar huis, ik wil niet dat je nog langer blijft.' 'Nee, laat me alsjeblieft nog bij Niall blijven...' 'Geen discussie, je komt nu naar huis.' 'Maar...' 'Einde discussie.' Ik hang op. Mooi niet dat ik naar huis ga, Niall is belangrijker dan school. Ik loop naar de kantine en koop 2 sandwiches. Ik heb eigenlijk geen honger, maar ik wil niet dat Niall zich zorgen gaat maken. Als ik de deur van zijn kamer openduw zie ik dat hij slaapt. Ik geef hem een kusje op zijn voorhoofd en schrijf een briefje. Lieve Nialler, ik ben naar mijn hotel. Geen zorgen, ik kom vanavond weer. Liefs, Eef.Ik loop het ziekenhuis uit en neem de metro naar mijn hotel. Dan word ik gebeld door mijn moeder. 'Eef, kom nu naar huis.' 'Nee mam, ik blijf bij Niall. Doei mam.' En ik hang op. Waarom begrijpen ze nou niet dat ik bij mijn vriendje wil blijven? Ik ga op mijn bed zitten en zet de tv aan. Er is eigenlijk niks boeiends op, maar ik heb echt afleiding nodig. Ik loop naar de deur omdat er iemand klopt. Ik doe de deur open en een meisje van mijn leeftijd vraagt of ze binnen mag komen. 'Sure.' zeg ik. Misschien is ze wel super aardig. Het meisje gaat op de stoel zitten en ik ga op mijn bed zitten. 'I heard your boyfriend is in hospital.' Ik knik. 'Your boyfriend is Niall, isn't he?' Ik knik weer. 'Why?' 'My brother wanted to know, but I don't mind. He's just a human.' Ik knik en heet meisje praat verder.' 'My boyfriend was in hospital too, he was mobbed too. We still don't know why. Please, can I come along when you go to Niall again?' Ik denk even na. 'Why? I'm just afraid that someone hurts him again, you know?' 'I understand, but I have some friends who are in hospital and I want to visit them.' 'Okay, sure, you can come along. Tonight at 8 o' clock?' Het meisje knikt. 'I'm Alli by the way. I heard you've already met my brother.' Ik kijk haar verbaasd aan. 'Who's your brother?' 'Cody.' 'Is Cody your brother? You don't look like him.' Alli knikt. 'I know.' Ik lach. Alli kijkt op haar horloge. 'It's dinner time, do you come along with me? Me and my family go to Nandos. Please? I would enjoy it...' Ik lach en sta op. 'Sure. If your family doesn't mind.' 'Of course not! I think my family would like it.' Ik knik. 'Okay then.' Samen lopen we naar de hotelkamer van Alli en haar familie. Zodra Cody me ziet geeft hij me een knipoog. 'Hey Eef! I didn't expect you liked Alli, she's so annoying!' Alli geeft hem een stomp. 'O my god, Cody, I'm way less annoying than you!' Ik lach en stel me voor aan hun ouders. Samen lopen we naar Nandos. Alli en ik kletsen aan een stuk door. Als we ons eten op hebben neem ik samen met Alli de metro naar Christina Hospital. Iedereen begroet Alli vrolijk en als ze de kinderafdeling binnenloopt begrijp ik wat ze bedoelt met die 'some friends'. Alle kinderen worden vrolijk van haar en iedereen wil weten wie ik ben. Samen met Alli leg ik het wl 20 keer uit en om 8 uur lopen we naar kamer 256. Als Niall me ziet klaart zijn gezicht meteen op. 'Hee, Eef, wie is dat?' Ik geef hem een knuffel. 'Dit is Alli, ze zit in hetzelfde hotel als ik.' 'Hi.' zegt Alli zachtjes. Niall lacht. 'Are you British?' Alli knikt. 'I'm from Doncaster. I'm just saying, but you look horrible!' 'I know,' zegt Niall. 'I was mobbed. Eef was too. That fan was crazy!' Alli kijkt me verbaasd aan. 'You haven't told me!' Ik knik. 'It doesn't matter.' Niall en Alli schudden tegelijk hun hoofd en Alli zegt: 'you are just as important' Ik bijt op mijn lip. 'I don't think so.' Niall pakt mijn hand. 'Eef, je bent het belangrijkste in mijn leven op dit moment. Denk alsjeblieft niet dat je niet belangrijk bent!' Ik kijk naar de grond en en rolt een traan over mijn wang. Alli gaat naast me staan en geeft me een knuffel. 'I didn't understand it, but I agree with it.' Niall lacht en gaat rechtop zitten. 'Zou je Liam even willen bellen? Could you give me the phone please?' vraagt hij. Alli pakt de telefoon. 'What's the number?' Niall noemt het nummer op en Alli belt Liam. Ik wil de telefoon pakken, maar Alli gebaart dat ik even aandacht aan Niall moet besteden. 'I know what I'm doing, don't worry.' Als Liam opneemt zegt ze: 'Hi, Alli Green here, a friend of Eef.' Ik hoor Liam zachtjes praten, maar ik heb geen idee wat hij zegt. 'They're allright, Niall just wanted to let you know he's getting better. Do you want to speak Eef? Here she comes, bye Liam!' En ze geeft de teleoon aan mij. 'Hey Liam.' 'Hey Eef, gaat het al wat beter met Niall?' 'Ja hoor, met jullie?' 'Nou, we zijn aan het repeteren, we denken dat het beter is dat hij de volgende liveshow niet mee on stage gaat, daar is hij nog veel te zwak voor.' 'Oh, oke. Wil je hem nog even spreken?' 'Nee hoeft niet, zeg tegen hem dat we hopen dat hij snel beter wordt.' 'Doe ik, doe de groeten aan de anderen. Doei!' 'Doei Eef.' Ik hang op en vertel tegen Niall wat Liam heeft gezegd. Hij wordt nog bleker. 'Ik wil zo graag mee optreden vrijdag!' Alli gaat naast Niall staan. 'Please Niall, you must get better until you go on stage! They are really worried about you, so just watch friday.' Niall schudt zijn hoofd. 'Never.' Dan komt er een zuster die zegt dat Alli en ik weg moeten. Ik geef Niall een kus en we vertrekken.
Reageer (1)
Zo mooi<3
1 decennium geleden