Foto bij 5. Onderuit halen

1 november 2011

Jacob beseft al snel wat hij zei. Hij kijkt mij verontschuldigend aan.
Maar bij mij hoeft hij zijn excuses niet aan te bieden. Als hij er zo over denkt is het alleen maar handig om het te weten.
“Zo bedoelde ik het niet.” zegt hij. Maar ik sta op en loop naar mijn kluisje waar ik mijn jas in had gedaan die ochtend.
Als ik mijn jas wil pakken duwt hij mijn kluisje weer dicht.
“Sorry.” zegt hij. Maar ik ben niet van plan om hem te vergeven.
“Wil je aan de kant gaan?” vraag ik vriendelijk. Als hij geen stap aan de kant doet ga ik recht voor hem staan.
“Als jij een fout maakt moet je voor de gevolgen opdraaien. Ik wil jou de les niet lezen. Maar als jij niet wil luisteren zal ik het even uitleggen. Als je nu niet naar me luistert ga ik geweld gebruiken.” zeg ik op rustige zelfs vriendelijke toon. Hij kijkt mij verbaasd aan. Jacob is twee koppen groter dan mij en hij ziet er erg gespierd uit. Ik ben kleiner dan hem en zie er niet erg sterk uit. En dan ga ik zeggen dat ik geweld ga gebruiken.
“Dus ik vraag het je nog een keer. Wil je aan de kant gaan?” zeg ik nog steeds op vriendelijke en rustige toon.
Hij doet geen stap opzij.
In mijn hoofd gaan de radartjes aan het werk. Ik bekijk mijn mogelijkheden en kom tot mijn plan. Alle mogelijke dingen die hij zou kunnen doen meegenomen.
Snel doe ik een oefening die ik bij karate heb geleerd en hij ligt op de grond. Ik heb hem waarschijnlijk geen pijn gedaan, maar hij is wel weg voor mijn kluisje.
Ik pak mijn jas uit mijn kluisje en zie vanuit mijn ooghoeken Jacob een beetje verdwaasd overeind komen.
Ik zit op verschillende sporten, ook zit ik op verschillende vechtsporten. Dus het was geen bluffen wat ik deed.
De bel gaat en ik loop naar buiten naar de auto. Als ik daar even sta te wachten komen de anderen er ook al aan.
“Waarom moest je bij die mensen zitten in de pauze?” vraagt Brody boos.
“Omdat ik ook een leven heb naast mijn familie.” zeg ik vriendelijk waarna ik in de lach schiet. Nora kijkt vragend achterom, zij zit op de bijrijdersstoel.
“Weet je wel hoe komisch het is om iemand twee koppen groter dan jou onderuit te halen en hem dan helemaal verdwaasd overeind te zien komen?” vraag ik haar, waarna ik weer in de lach schiet. Nora kijkt mij helemaal verbaasd aan.
“Zei ze nou net dat ze iemand twee koppen groter dan haar onderuit had gehaald?” vraagt ze zachtjes aan Brody, waarop Brody zijn schouders ophaalt.
“Wat heb je gedaan?” vraagt Aiden met bewondering in zijn stem.
“Heb je die jongen gezien waar ik naast zat deze pauze?” vraag ik hem, waarop hij een beetje nors knikt. “Nou met wiskunde zat ik naast hem en toen stelde hij vragen, ik gaf antwoord. Maar toen ik geen antwoord wou geven ging hij helemaal teleurgesteld kijken. Dit was al na wiskunde. Toen gaf hij een vreselijke reden waarom ik wel interessant was. Toen ben ik boos weggelopen. Ik wou mijn jas uit mijn kluisje halen, maar hij ging voor mijn kluisje staan. Ik heb hem toen gezegd dat hij aan de kant moest gaan. Hij ging niet aan de kant. Toen zei ik dat ik geweld ging gebruiken als hij toen niet aan de kant ging. Hij keek mij verbaasd aan, maar ging niet aan de kant. Toen heb ik hem onderuit gehaald. En hij kwam helemaal verdwaasd overeind. Was echt om je dood te lachen.” zeg ik terwijl ik in de lach schiet. Ook Aiden schiet in de lach. Al snel is iedereen in de auto aan het lachen.

Reageer (3)

  • liefmeisjex

    leuk!!!
    snel verder!!!
    xxx

    1 decennium geleden
  • Released

    Dat gaat Jake nog LANG horenxD:P

    1 decennium geleden
  • fruityelixer

    geweldig xD jacob onderuithalen ik zie het al voor me :P snel verder! heel leuk verhaal! xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen