Foto bij 3. Eerste vriendin

1 november 2011

Ik kijk snel op mijn rooster en loop naar mijn lokaal. Ik heb mijn lokaal al snel gevonden en loop naar binnen.
Ik loop met mijn briefje naar de lerares. Ze kijkt me een beetje raar aan. Maar tekent het briefje en geeft me mijn boeken. Ook vertelt ze me haar naam en wijst me naar een plek.
“Ben jij het zusje van Aiden, Nora, Sophie en Brody?” vraagt ze net als ik weg wil lopen.
“Ja, dat ben ik.” zeg ik waarna ik weer weg wil lopen.
“Weet jij dat Aiden en Sophie wat hebben en Brody en Nora?” vraagt ze waarna ze mij twijfelend aankijkt.
“Ja, dat weet ik.” zeg ik waarna ze mij afwachtend aankijkt.
“Nora en Aiden zijn bloedverwanten. Ze zijn geadopteerd door mijn ouders. Sophie is geadopteerd door mijn ouders. Brody is mijn echte broer.” zeg ik waarna ze mij even moeilijk aankijkt. Maar voor ze nog een vraag kan stellen loop ik weg naar de plek die ze mij wees.
Ik kan snappen dat het een beetje raar is. Mensen met dezelfde achternaam die dan ook nog eens iets lijken te hebben. Maar val mij daar niet lastig mee. Vraag het dan gewoon aan hen. Ik heb er toch verder niks mee te maken?!
Als de bel net is gegaan komt er nog een meisje de klas binnen. De leraar kijkt haar even boos aan, maar gebaart haar dan dat ze mag gaan zitten.
Het meisje komt naast mij te zitten. Terwijl de lerares begint uit te leggen kijk ik het meisje een beetje zijdelings aan.
Het meisje heeft een verliefde blik in haar ogen. Ze heeft schouder lang chocolade bruin haar, bruine ogen.
“Ik ben Kim.” fluistert ze naar mij, als ik net de aantekeningen aan het overschrijven ben.
“Ik ben Destiny.” fluister ik terug, terwijl ik rustig door ga met het overschrijven van de aantekeningen.
De lerares is klaar met uitleggen en geeft ons huiswerk op. Dan geeft ze ons de tijd om te maken van opdrachten en daar ook voor te overleggen.
“Wie bezorgd die verliefde blik in je ogen?” vraag ik zacht als ik rustig bezig ben met de opdrachten.
Ik zie vanuit mijn ooghoek dat Kim mij even verbijsterd aankijkt, maar daarna de verliefde blik weer terug krijgt in haar ogen.
“Jared” zegt ze heel zacht. Waarna ze een hartje tekent in haar schrift.
“Ben je altijd zo direct?” vraagt de zacht als ik verder niet op haar antwoord reageer. Waarop ik haar heel even verward aankijk.
“Ik zou niet weten waarom ik om de vraag heen zou moeten draaien.” zeg ik waarna ik weer verder ga met mijn opdrachten. Ze schiet in de lach, maar is weer stil voordat de lerares er iets van kan zeggen.
“Dat bedoel ik niet. Ben je altijd zo direct met vragen?” zegt ze.
“Als ik vragen heb stel ik ze. Als je niet had willen antwoorden had je niet moeten antwoorden.” zeg ik omdat ik haar reactie niet snap.
“Nee, het maakt niet uit dat je het weet. Maar niet iedereen is zo direct met vragen stellen.” zegt ze, waarna ze mij een beetje bewonderend aankijkt.
“Als je vragen hebt moet je ze stellen. Dan zal ik wel bepalen of ik ze ga antwoorden of niet.” zeg ik waarna ik haar afwachtend aankijk, omdat ik denk dat ze vragen voor me heeft.
De bel gaat.
“Wat en waar heb je?” vraagt ze terwijl ze haar tas inpakt.
“Aardrijkskunde in lokaal 1.” zeg ik waarna er een glimlach verschijnt op Kim haar gezicht.
“Ik ook. Kom.” zegt ze waarna ze me mee sleept.
Als we bij het lokaal komen loop ik snel naar de leraar. Hij geeft me mijn boeken, tekent mijn briefje, zegt zijn naam. Ik vraag of het goed is of ik naast Kim ga zitten en hij knikt.
Ik ga naast Kim zitten en kijk haar afwachtend aan, want ik ben benieuwd naar haar vragen.
“Heb je zin om straks in de pauze bij mij en mijn vrienden te gaan zitten?” vraagt ze. Waarop ik knik.
Voor we verder kunnen praten begint de leraar met de uitleg. De leraar gaat de hele les door met de uitleg.
De bel gaat en we slaken een zucht. Waarna we snel onze tassen inpakken.
Kim pakt me weer bij de arm en neemt me mee naar de tafel met sterk uitziende jongens.
“Dit is Destiny. Ze is nieuw.” zegt Kim tegen niemand in het bijzonder. Van verschillende kanten krijg ik een begroeting.
Dit is nu al een stuk gezelliger dan bij mijn broers en zussen.
Kim gaat naast een jongen zitten en ik ga naast Kim zitten. Als ik zie dat Kim helemaal verliefd naar de jongen kijkt naast wie ze is gaan zitten bedenk ik me dat hij dan vast Jared is.
Ik wil net een boterham gaan pakken als ik mijn naam hoor. Brody kijkt mij kwaad aan.
“Destiny, kom je bij ons zitten.” zegt hij op een haast dwingende toon, terwijl Nora die naast hem staat hem een beetje probeert te kalmeren.
“Nee, ik blijf hier. Laters.” zeg ik waarna ik Kim aanstoot.
“Wie is Jared nou?” vraag ik terwijl ik Brody hoor vloeken. Kim kijkt me een beetje verbaasd aan.
“Dit is Jared.” zegt ze en ze wijst naar de jongen naast haar zoals ik verwacht had.
Ik kijk even om en zie dat Brody en Nora weg zijn. Dus ik laat Kim weer aandacht besteden aan Jared en ik pak een boterham.

Reageer (3)

  • fruityelixer

    haha geweldig xD met brody xxx

    1 decennium geleden
  • Released

    Jammer Brody!

    1 decennium geleden
  • liefmeisjex

    leuk!!!
    snel verder!!!
    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen