Chapter 6.
Ook wens ik jullie allemaal een gezond en gelukkig nieuw jaar toe <3
I hope you enjoy <3
Xxx
Harry POV
Onderweg naar Potions was ik zo diep in gedachte over Kota die Draco wat gaf, dat ik tegen een eerstejaars aan liep. Wiens boeken uit zijn handen vielen. Ik hielp hem met het her sorteren en oprapen van zijn boeken, waardoor Ron en ik nu te laat waren bij Potions. En zo als gewoonlijk vond Sneep het geweldig wanneer Gryffindors te laat kwamen.
10 punten van Gryffindor! ‘’Maar..’’ ‘’Ook nog tegen sputteren Potter? ‘’Nee, maar..’’
‘’Nog eens 10 punten van Gryffindor! Zit en boek open op pagina 117!’’
Zwijgend opende ik mijn boek en probeer te begrijpen wat sneep zei.
‘’Grmmbll, en jij moest zo nodig naar die K-O-T-A kijken! Door jou waren we te laat!’’
Fluisterde Ron met zijn alsmaar roder wordend hoofd. ‘’En nog erger we zijn 20 punten kwijt, 20! Dat zijn er veel hoor! Fluisterde Ron dramatisch. ‘’en..’’
‘’MOND DICHT WEASLEY! Of wou u nog een keer 20 punten aftrek wegens het verstoren van de les?’’ zei sneep met een valse grijns.
Ron murmelde nog wat en stopte zijn hoofd vervolgens in zijn boek.
Het beeld speelde me nog diverse keren in mijn hoofd af. Kota die Malfoy iets gaf?
Waarom zou iemand zoals zij, iemand met klasse, iets wille geven aan een Malfoy? Of ja klasse… in ieder geval de mooiste van heel Slytherin.
Wat zou ze hem hebben gegeven? Een opdracht? Van de Dark Lord misschien?
Het was anders geen geheim dat zowel Kota’s ouders en de Malfoy’s Deatheaters waren.
Zou Kota er ook een zijn?
Op dat moment ging de deur van het lokaal met een klap open. Het meisje met het lange mooie glinsterende haar, fel groenen ogen en de bleke maar egaal mooie huid kwam geërgerd naar binnen stormen.
‘’Aah Tatsumi, leuk dat u deze les ook nog komt bijwonen’’ zei Sneep met een grijns. Wat een idioot was het ook, zijn eigen Slytherins voor trekken, het viel echt niet op hoor.
‘’Tuurlijk, ik dacht ik kom nog even langs’’ verveeld ging Kota naast een andere Slytherin achter in het hoekje zitten. ‘’Zo mag ik het horen! Een positieve instelling, 25 punten voor Slytherin!’’ zei sneep. Ron keek op met een hoofd zo rood dat het leek alsof het elk moment kon ontploffen. ‘’Is er iets Weasley? Jullie Gryffindors zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen, niet Miss Tatsumi?’’ ‘’Tuurlijk Proffessor’’, zei ze met haar poeslieve glimlach.
Een paar ogen keken me boos aan. ‘’Wat Ron?’’ ‘’Niks’’ murmelde hij en draaide zich weer om.
Reageer (1)
verder!
1 decennium geleden