Foto bij 9.

De huifkar waar we op stonden kwam langzaam in beweging. We reden de poort uit en ik zag allemaal mensen die zich verzameld hadden, waaronder ook veel cameramannen. Sommigen droegen cijfers van 1 tot 12 waar ik uit haalde dat die speciaal voor het district filmden. In mijn hoofd had ik al een plan gemaakt. Ik ging voor mysterieus. Een meisje uit een beroepsdistrict die de kinderen uit de laagste en armste district naar de finish toe leidde. Zou dat niet veel sponsors opleveren? Nee. I know that. Maar, ik deed in ieder geval wat goeds. Misschien mocht ik dan toch nog naar de hemel, in plaats van branden in de hel.
Ik zette een mysterieus glimlachje op terwijl ik recht in de camera keek van district 1. "Jillian," zei Justin wat nerveus, "ik ben bang."
Ik keek hem eventjes meelevend aan en pakte zijn hand. Hij leek ietsjes te ontspannen maar nog steeds niet helemaal. Ik richtte mijn blik weer voor me en zag het einde van de optocht dichterbij komen. Achter de hek stond een heel groot gebouw waar we de rest van de tijd zouden verblijven. Voordat we de arena in werden gegooid om als holbewoners elkaar af te slachtten. De huifkar stopte en ik sprong eraf. We werden naar binnen geleid door een man en ik werd weer gedumpt bij de kamer waar ik vannacht zou slapen. Ik zuchtte en opende de deur. Mijn mond viel open toen ik de luxe zag. Natuurlijk rende ik naar de kledingkast en grijnsde breed. Ik kon het ook niet laten om me met een supergrote grijns om te draaien toen de deur open ging. Jamaij stond in de deuropening en keek me hoofdschuddend aan. "Morgen heb je je eerste training. Oefen op de dingen die je nog niet onder de knie hebt en maak bondgenoten. Beter ga je bij de beroeps, dan heb je meer kans om thuis te komen."
Ik keek haar met opgetrokken wenkbrauwen aan. "En hier ligt je trainingskleding die je morgen moet dragen."
Ik zuchtte en knikte maar, waarna ze snel vertrok en ik onder de douche sprong. Al die zalfjes die mijn voorbereidingsteam op me had gesmeerd waste ik eraf en nam een nachtjapon.
Nu nog mijn bed zoeken achter die miljoenen deurtjes. Ik trok de eerste de beste deur open en zag daar een bed staan in een hart vorm. Snel gooide ik de deur dicht en nam de tweede. Daar achter was blijkbaar een sauna. Ik haalde mijn wenkbrauwen op en onthield die nummer. Achter nummer 3 was een grote inloopkast vol mooie kleding. Achter nummer 4 was een luxe slaapkamer waar ik in liep. Ik nam plaats op de bed die lekker indeukte en sloot mijn ogen. Op naar dromenland.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen