Foto bij Hoofdstuk 5

Een beetje saai,maarja saaie stukjes horen ook bij een verhaal

Ik eet, maak Sophie wakker ook wel de mooiste moment van de dag, maak mijn moeder samen met Sophie wakker. Volgens mij word mijn moeder altijd wakker door het gelach van Sophie, want zoals altijd zijn mama's ogen open voordat we bij haar bed staan. Ze strekt haar armen uit zodat ze Sophie kan krijgen. Ik geef haar Sophie, 'Heb je zin in Londen ?'vraagt ze,ik schreeuw het zo wat uit : 'Jaaaaaaa ! Heb mijn tas al ingepakt enzo'. Ze knikt. Ik maak me gauw klaar voor school, want ik moest eerder op school komen. Nou zou je denken : Heeft NINA zich misdragen ? Maar dat heb ik inderdaad gedaan, ik ben 3 x te laat gekomen omdat ik bezig was voor Sophie. Wat ben ik een rebel ! Ik heb me misdragen omdat ik voor mijn dochter zorgde. Maargoed de school vond dat misdragen dus moet ik me om 8 uur melden. Ik doe wat makeup op, en zeg mijn ouders en Sophie gedag, en loop naar mijn fiets.
Als ik op school ben, zie ik al een paar fietsen staan. Wie wilt nou om 8 uur op school zitten ? Dan weet ik het antwoord al, leraren en nerds. Ik moet de prullebakken leeg maken en de broodjes gezond in folie doen.
Kan erger dus. Al voordat ik het merk is het al half 9. De bel gaat, geschiedenis had ik nu. Ik loop de trap op, dan komt Jane naast me lopen. De enigste die aardig tegen me deed in de klas, maar het was niet mij BFF ofzo. Ze zegt : 'Bijna weekend ! Ga je nog wat doen ?'. Ik dacht zal ik het haar vertellen ? Ach wat boeit het ! Iedereen mag weten dat ik naar Londen ging. 'Ja, ik ga 2 weken naar Londen'. Ze kijkt mij verbaast aan, en zegt :' Neeee, niet waar ! Je gaat toch niet naar One Direction Land ?'. Verbaasd kijk ik op, iemand die ook van One Direction hield. Ik vraag tegen haar :'Hou jij ook van One Direction ?' Ze kijkt op en zegt : 'Ja, tuurlijk wie niet ? Behalve de jaloerse jongens'. Ik glimlach naar haar. Meneer van Valk komt er aan, doet de deur open zodat wij naar binnen kunnen. Verbaasd kijk ik op als Jane naast me komt zitten. Ze kijkt op en zegt :'Of is deze bezet ?'. Zij weet heel goed dat de plek naast mij nooit bezet is. Maar toch schud ik nee. Ze pakt haar geschiedenisboeken en ook haar agenda die helemaal onder is geplakt met One Direction en hartjes. Ik lach en pak mijn agenda er ook bij, en laat die van ook zien. Ze schiet in de lach zodra ze ziet dat die ook is helemaal is volgeplakt met One Direction. Ik mag dan wel moeder zijn, maar ik ben ook een doodgewone tienermeisje. Ze pakt mijn agenda en bladert hem door, en stopt bij een foto van Sophie. 'Is dit je dochter ?' vraagt ze. Ik knik trots. Ik schrik me dood als meneer de Valk achter ons staat en zegt :'Wat een schatje'. Waar Jane op antwoord : 'Ja wat een schatje'. Ik glimlach naar Jane die nog steeds naar die foto kijkt. Maar ik geef meneer van Valk een ijskoude blik, en hij loopt langzaam weg. 'Hoe doe je dat met Londen, ik bedoel met Sophie ?' vraagt ze. 'Mijn ouders passen op haar' zeg ik gauw. Ik zag dat meneer van Valk nog half meeluisterde. We hadden de hele les over One Direction. Toen de bel gingen we snel naar de volgende les. Toen ik naar een tafel liep in het lokaal, hoorde ik iemand zeggen :'Jane, kom naast mij !'. Ik schrok toen ze zei :'Nee, ik zit naast Nina'. Ik zag dat diegene een hele boze blik naar mij had.'Tenminste, als jij dat goed vind.' vroeg ze. Ik knik, een beetje te vrolijk. Maar dat boeide me niet. Ze bleef de hele dag naast mij zitten, ze vroeg :'Wie vind jij het leukst van de 5 ?'. Ik vond ze alle 5 hastikke leuk, maar Louis vond ik wel iets leuker. 'Louis, jij ?' zeg ik. Ze zegt : 'Niall, hij is zo leuk en heeft net als mij altijd honger'. Toen ging de bel van de laatste les, samen met Jane ging ik naar mijn fiets en zei : 'Veel plezier in Londen! Wanneer kom je weer ?'. Ik zeg : Dankje, na de vakantie, dus 2 weken blijf ik daar. Ze knikt, een beetje teleurgesteld. Ik wist niet waarom, misschien omdat ik er volgende week niet op school was ? We nemen afscheid en ik fiets zo hard als ik kan naar huis. Als ik thuis ben zie ik mijn koffer al in de hal staan, ik zie dat het half 4 is, om kwart voor 5 ging mijn vlucht. Gelukkig woonden we dichtbij het vliegveld. Ik neem afscheid van Sophie en mijn vader, want die bleven thuis. Ik kus Sophie's gezicht er helemaal onder, waardoor ze begint te lachen. Ik zwaai nog een paar keer, en dan ga ik samen met me moeder naar vliegveld. Het is half 5 als we op Schiphol zijn, we zien dat de vlucht 5 minuten is vertraagt, gelukkig want ik had het gevoel dat we een beetje laat waren. Snel regelen we de ticket en de bagage, ik geef me moeder een dikke knuffel en een kus en zeg :'Dankjewel, voor dit'. Ik zie in mijn moeders ogen een traan. Ik geef haar nog 1 knuffel en loop dan naar mijn vliegtuig, ik zwaai nog een paar keer. Ik draai me nog 1x om, net als altijd in films. Binnen 5 minuten heb ik mijn plek gevonden en pak mijn MP3 en mijn boek. En dan voel ik dat we opstijgen. Ik ga naar One Direction Land.

Reageer (1)

  • drunklinson

    helemaal niet saai.
    snel verder (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen