Foto bij Hoofdstuk 2

Samen met Sophie ga ik naar mijn moeder's kamer, alle lichten zijn aan dus mijn moeder was al wakker. ''Goeiemorgen, mijn schatten'' zegt mijn moeder, Sophie begint helemaal te glimlachen en strekt haar armen naar mama toe wat betekende dat ze naar haar toe wou. Ik geef mama Sophie en kijk even toe hoe vrolijk ze doet. Dan kijk ik na mijn horloge en zie dat het al bijna half 8 is. '' Ga maar, ik vermaak me wel met Sophie'' zegt mama wat ze : Ga maar naar school ik let wel op Sophie. Ik kijk haar aan met een glimlach op mijn mond. Ik geef ze beide een kus, en ga verder met klaar maken. Ik spring op me fiets en ga naar school. Ik vond school niks aan, misschien omdat ik geen vrienden had of misschien na wat er vorig jaar is gebeurd. De eerste 2 uur gingen snel voorbij. Alle toetsen weer gehad voor vandaag dacht ik bij mezelf. Ik deed mijn MP3 maar aan, en zete One Thing op. Ik had nu toch saaie uren. De dag ging best wel langzaam. Toen was het half 2, nog 1 uur. Maar wel de ergste ! We kregen nu geschiedenis van meneer de Valk, de jongste leraar van de school en ook wel de knapste. Iedere meisje van de school vond hem geweldig. Maar ik vond hem maar niks, vooral na wat er vorig jaar is gebeurt. De les was maar saai, het ging over een ene Karl Marx,Ik dacht : die naam al, die maakt alles al saai.
De les was bijna afgelopen. We mochten eerder weg. Ik wou bijna de klas verlaten.Ik was altijd de laatste die de klaslokaal verlaatte, Dan hoor ik een stem :'' Nina, wil je nog heel even blijven ?''. Het was Meneer van Valk. Ik draaide om en liep richting hem toe, ik liet een meter of 2 tussen ons in zitten. Hij zegt : '' Nina, ik vroeg me af of je iets meer bij de les zou willen zijn, ik snap dat geschiedenis niet je favoriete vak is, maar het telt voor je rapport''. Ik zuchtte en zei : ''Oke, zal het proberen''. Ik wou me omkeren en weer weg lopen maar hij hield me tegen. Ik wou bijna schreeuwen : '' BLIJF VAN ME AF, KLOOTZAK". Maar deed het toch maar niet. Hij zegt :" Hoe gaat het met Sophie ?". Ik mompelde :"Goed". En liep weg en dacht: Waarom heb jij mij dit aangedaan. Ik pakte me jas, en ging snel de school uit, liep naar mijn fiets en zette mijn MP3 aan en fietste van de schoolplein af, met de gedachtes : Snel naar Sophie.


Kort stukje, i know

Reageer (2)

  • Yestherday

    Super Mooi<3

    1 decennium geleden
  • drunklinson

    is hij de vader van sophie (die leraar?) en nina de moeder? :$

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen