Foto bij Hoofdstuk 1

Eerste hoofdstuk is toch nooit de beste hoofdstuk ? Dus niet afhaken ! Please ?

Ik schrik wakker.Weer slecht geslapen. Weer die zelfde nachtmerrie. Weer zwetend wakker worden.Ik kijk op mij nachtkastje, waar mijn wekker staat. Het is 5:00. Zuchtend laat ik mijn hoofd weer in mijn kussen vallen. Waarom heb ik jou, Wekker ? Vraag ik mij af in me hoofd. Een wekker was toch voor om je wakker te maken ? Waarom word ik dan eerder wakker? Ik stap maar uit mijn bed, slapen word het toch niet meer. Ik ga aan mijn bureau zitten en doe mijn lamp aan, ik heb toch stapels toetsen vandaag. Ik pak mijn engelsboek en mijn MP3, die al super oud is maar er komt geluid uit, wat het belangrijkste is. Ik zoek naar one direction, hun muziek maakt alles leuker zelfs leren voor een engels toets. Met slaperige ogen kijk ik naar mijn engels toets. Argh, wat heb ik er nou aan als ik weet hoe je naar een bos gerbera's vraagt. Ik ga toch niet als ik in Engeland ben naar de engelse intratuin ? Maar ja, je weet het nooit ook al is de kans klein. Ik leer 'vrolijk' verder, Maar dan speelt mijn mp3 What Makes You Beautiful af. En gaat mijn gedachten opeens naar de muziek, ik zing zachtjes mee en dans een beetje mee, ik wil mijn ouders en Sophie niet wakker maken. Dan kijk ik op mijn o zo vaak gebruikende wekker. Shit al 7:00, ik kleed me snel om en ga snel naar beneden, dan zie ik mijn vader aan tafel zitten bezig om de krant te lezen, hij las altijd de krant het eerst wat ik niet zo erg vond. Ik zeg met mijn vrolijkste stem die ik heb :''Een hele goedemorgen'', en maak mijn ontbijt en ook alvast die van Sophie, die ik straks zoals altijd wakker moet maken. Mijn vader met een ochtendhumeur-stem : '' Goedemorgen''. Zwijgend zitten wij aan tafel, wij hebben niet de beste dochter-vader relatie, maar ook niet de slechtste. Hij had de krant uit. Ik pak hem snel, ik las niet echt heel aandachtend de krant.Maar ik bladerde hem altijd door en als ik wat interessants zag, ging ik het lezen. Maar dit keer zag ik niks interessants dus ging ik snel door naar de strips, daar kon ik meestal wel om lachen.Ik lees ze allemaal. Mwah, ik kon er niet zo geweldig om lachen. Ik ging maar Sophie wakker maken. Ik deed de deur zachtjes open, kijken of ze nog heerlijk te slapen. Jahoor, ze sliep nog met de duim in haar mond sliep ze zo vredig. Sliep ik zo maar, zonder te zweten, zonder nachtmerries. Ik hield er van om naar haar te kijken als ik haar zag slapen en vond het super erg om haar wakker te maken. Ik roep zachtjes :''Sophie ? Wakker worden''. Ze wrijft in haar oogjes. Ik til haar uit bed.'' Zullen we oma wakker maken ?'' Ze knikt ja.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen