Commentaren + punten van ronde 3!
Sorry voor het lange wachten, maar door de feestdagen had ik het erg druk!
PHENOMENIALL
Nana:
Ik heb de indruk dat je zelfvertrouwen komt naarmate het lied vordert, wat opzich wel goed is, maar probeer in het vervolg vanaf het begin goed te starten. Jammer dat je zo'n traag liedje neemt, bij rock had ik graag iets harders verwacht. Probeer ook op je uitspraak te letten, want soms is niet alles even duidelijk.
7.5/10
Bes:
Ik vond dit één van je beste inzendingen, dus proficiat daarvoor! Je uitspraak is duidelijk de probleem nummer 1 maar daar heb je echt goed aan gewerkt. Ook het je liedjeskeuze was echt prima. Over het algemeen was ik echt tevreden over deze inzending, hier en daar ging het een beetje de verkeerde kant uit maar we verwachten ook niet dat het helemaal perfect is (:
Proficiat, goed gewerkt!
8/10
Jana:
Dit is een goede inzending! Het liedje past goed in het thema. Het was traag, maar met voldoende hoge stukken waarbij je echt moest rocken. Af en toe was het niet zo zuiver, maar geen enkele inzending van deze ronde was 100 % zuiver. Rock is namelijk een heel moeilijk thema. Je hebt het toch voor elkaar gekregen: goed zo!
7.5/10
Eva:
Als eerste wil ik je erop wijzen dat de opdracht was om een rockliedje te zingen, wat jij niet hebt gedaan. Misschien ligt het aan mij, dan mag je dit gewoon vergeten, maar ik hoor geen enkele noot die rockachtig klinkt.
Ten tweede wil ik zeggen dat ik het moeilijk vond om je te horen, laat staan begrijpen. Ofwel stond de muziek te luid, ofwel zong jij te stil. Ik weet het niet, maar probeer hier de volgende keer op te letten.
Dat je uitspraak nog steeds niet geweldig was, steek ik op de onduidelijkheid van je stem. Doordat je stem zo slecht hoorbaar was, verstond ik de woorden ook niet. Dat is normaal, maar probeer dit in ronde 4 te voorkomen.
Al bij al, toch goed gedaan!
6,5/10
Totaal: 29.5/40
NeverEnough
Bes:
Mijn eerste reactie toen ik het hoorde: WOW. Eventjes later kwam mijn oudere broer binnen, en toen hij zag dat ik jouw filmpje aan het kijken was: 'ik dacht al, zo mooi kan jij niet zingen.' -_-
Maar echt, ik was héél aangenaam verrast! Jana heeft echt een moeilijke ronde bedacht, maar meid JIJ ROCKT! Voor mijn part mag je nu een rockband gaan zoeken en je inschrijven, you were awesome!
9,5/10
Jana:
Wow, alweer maar een woord voor voor je: prachtig. Ik moet wel toegeven dat er soms bij de hoge stukken een onzuiver nootje tussen zat, maar door je geweldige vorige video's ben ik sneller geneigd om dat door de vingers te zien.
Je hebt iets in je stem dat ze in het origineel ook deden, maar je hebt er toch een stukje van jezelf ingestopt. Goed gedaan!
9/10
Eva:
Paramore! Yes! Spijtig genoeg vind ik niet dat dit liedje bij je stem past. Hayley 'schreeuwt' eigenlijk een beetje en jij gebruikt je kopstem. Dat kàn niet kloppen, toch? Je haalde wel alle noten, dus daar krijg je dan toch punten voor.
Je uitspraak was nog wat... hoe moet ik dat zeggen? Je uitspraak was goed, maar toch verstond ik er niets van. Ik begreep daaruit dat je Hayley probeerde na te zeggen. Bij haar versta ik er ook niets van, al weet ik dat ze perfect Engels kan. Je moet de zanger bij een cover niet kopiëren, je moet het liedje eigen maken, je eigen stem erin leggen, je eigen gevoelens, etc.
Toch vond ik het goed gedaan, al vind ik niet dat je kopstem goed bij een rocknummer past.
8,5/10
Nana:
Je doet het goed, maar het liedje past niet echt bij je stem. Je stem is ietsje te zacht om dit liedje te zingen. Het klinkt nogal eentonig voor mij. Verder werk je de noten wel goed af. Probeer ook nog steeds op je uitspraak te letten en verander zo weinig mogelijk klanken.
8/10
Totaal: 35/40
NaillTree
Bes:
Eerlijk gezegd was het niet zo zuiver... (meteen al met de deur in huis vallen). Dat kan ook liggen aan het feit dat je erg veel keelpijn had, maar ik vond het een stuk minder dan je vorige inzendingen.
Misschien heb je geluk en ben ik het enigste jurylid dat er zo over denkt, en dan krijg je de kans om je de volgende ronde te herpakken en zo betere punten te krijgen. Want die kans verdien je wel, aangezien ik weet dat je het kan!
6/10
Eva:
Goed dat je er muziek bij hebt laten spelen! Dit is voor jezelf gemakkelijker om de timing en noten juist te krijgen.
In je uitspraak zat nog steeds die Nederlandse ondertoon, wat ik een beetje vervelend vind, maar ik denk niet dat je dat er echt uit kan krijgen, dus dat zie ik door de vingers.
Ik vind dat je stem niet echt past bij rock. Daar kan je niets aan doen, rock was de opdracht - je hebt je dus goed aan de opdracht gehouden -, maar toch had je een beter passend liedje kunnen kiezen.
Verder, goed gedaan!
7,5/10
Nana:
Ik denk dat de rest van de juryleden het wel met mij eens zijn als ik zeg dat dit geen rocklied is. De oude liedjes van Tokio Hotel vallen onder rock, maar hun laatste cd is dat alles behalve. Daarnaast vind ik dat die liedje totaal niet bij je stem past. Je hebt dan wel keelpijn en dat begrijp ik, maar hoe je het afwerkt vind ik niet zo goed. Het is ook verdacht dat je zegt dat je ‘real’ niet aankan, terwijl je de ‘love’ dan wel lang kan nemen. Je uitspraak is ook niet goed. Je slikt woorden in en je mompelt vaak.
6/10
Jana:
Ik ga heel eerlijk zijn; je rockte niet genoeg! Je zong het lied gewoon zonder al te veel hoogtes. Tokio Hotel staat bekend om zijn genre, maar zo wist jij het niet te brengen. Hier en daar klonk het ook onzuiver. Heel eerlijk; je hebt al betere inzendingen gehad, maar rock is dan ook een moeilijk thema!
6/10
Totaal: 25.5/40
YoungAndFree
http://www.youtube.com/watch?v=kstGgi7RzP4&feature=youtu.be
Bes:
Ik heb al gezegd dat je een erg zachte, gevoelige stem hebt maar toch verras je me keer op keer. Het lijkt -bij welk liedje je ook neemt- alsof je stembanden zo kunnen breken, je klinkt zo fragiel en kwetsbaar, dat het soms een beetje de verkeerde kant uit schiet. Maar dat betekend niet dat ik het niet mooi vond, integendeel! Ik ben en beetje gevallen voor jouw herkenbare stemgeluid en ik kijk er eerlijk gezegd ook naar uit om naar te luisteren. Hoewel je erg weinig van de muziek hoorde, kon ik wel afleiden dat het lied perfect in het thema paste. Prima dus!
9/10
Nana:
Je zet niet genoeg kracht achter het zingen, waardoor dit een minder goede tot slechte cover wordt. Je slikt veel worden in en je moppelt vaak tijdens het zingen. Afknappers dus. Je verandert het ritme soms ook een beetje en dat stoort. Dit was jammer genoeg niet zo'n sterke inzending.
6.5/10
Jana:
Wel, het thema is rock, maar de manier waarop je het zingt is eerder soft. Helemaal niet grof bedoeld, want je hebt een mooie stem voor zachte, trage liedjes. Enkel had je moeten doorzingen. Je had het moeten oefenen om door te zingen, gooi alle energie die in je lijf zit eruit! Dit miste ik enorm, want het is en blijft de rock ronde.
7/10
Eva:
Er was nog iemand die een liedje van Paramore had gezongen, waar ik hetzelfde bij heb gezegd als wat ik nu bij jou ga zeggen. "Spijtig genoeg vind ik niet dat dit liedje bij je stem past. Hayley 'schreeuwt' eigenlijk een beetje en jij gebruikt je kopstem. Dat kàn niet kloppen, toch? Je haalde wel alle noten, dus daar krijg je dan toch punten voor." Ik vind dus niet dat een kopstem bij een rocknummer past.
Je uitspraak was wel goed, dus dat deed al iets.
8/10
Totaal: 30.5/40
Dezaynber
http://tinypic.com/player.php?v=2rhae7t&s=5
Bes:
Eerlijk? Het was echt een genot om naar te kijken! Je gezichtsuitdrukkingen, de manier waarop je met je ogen draait om de tekst... echt geweldig (btw: I just love your nails!)
Maar dit is een zangwedstrijd, en Avril L. staat erom bekend dat ze erg moeilijke liedjes heeft met noten die bijna onmogelijk zijn om na te doen. MAAR JIJ DEED HET GEWOON ! Goed, hier en daar was het niet zo zuiver en zat het er niet precies op maar zoiets verwachten we ook niet van je. Prima!!
9/10
Eva:
Oké, voor ik iets over je zang ga zeggen: IK HOU VAN JE NAGELS! Nee, serieus, echt mooi.
Maar goed, ik moet op je zang beoordelen, niet op je nagels.
Ik vond het eigenlijk een beetje vervelend dat wij geen muziek konden horen (ik weet niet of er muziek speelde in je oren?), want dat nam het 'rockchick'-effect weg. Ook is het erg moeilijk om rockerig - je weet wel wat ik bedoel, al is dat geen echt woord - over te komen als je zit. Ga eens staan en begin te zingen. Dan kan je veel meer bewegen en 'in het liedje komen'. Je zang gaat dan automatisch ook verbeteren.
Omdat er bij de vorige opdrachten niet echt een concrete opdracht was - ronde 1: niets, ronde 2: liefde - en hier wel, wil ik ook even melden dat je je goed aan de opdracht hebt gehouden.
Ik weet ook wel dat de lat nu hoger komt te liggen dan in de vorige rondes en bij jou lag de lat al hoger dan sommige andere kandidaten, dus blijf zeker je best doen!
8,5/10
Nana:
Dit liedje past niet zo heel goed bij je stem, jammer. Het komt een beetje zagerig over. Dit betekent natuurlijk niet dat het genre niet bij je stem past. Verras ons dus zeker nog meer in de toekomst. De afwerking en uitspraak zijn wel goed. Je enthousiasme in je filmpje vind ik wel heel leuk. Jammer dat het trouwens zo bruut wordt afgebroken
7/10
Jana:
Ik vond het leuk om te zien dat je er echt zin in had. En je doet iets met de tips die wij geven. We hadden gezegd dat je een beetje te serieus keek, en hup je doet er iets mee. Heel leuk! Even tussen haakjes: ik hou van je nagels!
In deze wedstrijd gaat het niet over nagels, maar over zang. Wel, die vond ik heel goed! Je had misschien een liedje moeten kiezen met een groter rockgehalte, maar dit was goed!
8.5/10
Totaal: 35/40
Reageer (1)
Fouten i.v.m de puntentelling kan je altijd melden via mijn gastenboek! Ook vragen mogen altijd gesteld worden!
1 decennium geleden