Foto bij 001. - Florence McDonald.

Florence McDonald

"Pfew, I'm a little nervous now. Because, ladies and gentlemen, I may now present you, the one and only FGO! Give them a round of applaus.' Hoor ik de bekende stem van Caroline door de micro roepen. Ik moet even grinniken bij de gedacht dat zij zenuwachtig is om ons voor te stellen. We zijn al drie jaar aan het optreden in binnen- en buitenland en zijn dan ook aardig op weg om zeg maar wereldberoemd te worden. Maar tot daar reikt mijn droom niet, het enige wat ik wil is plezier maken op en rond het podium met mijn twee beste vrienden en broer. Ik loop de lange gangen door, samen met de andere bandleden, richting het podium van X-Factor. Ik volg x-Factor elk jaar en ben dan ook reuzeblij dat wij dit jaar gevraagd zijn als finale-act, samen met de jongens van One Direction. Eenmaal op het podium, groet ik iedereen met een welgemeend 'Hello everybody'. 'Woow, the audience is crazy. I love it.' Ik grijns kort, wanneer ik het publiek helemaal uit zijn dak zie gaan. Ze hebben er zo te zien veel zin in. 'How are you guys?' Vraagt Caroline, wanneer we eindelijk bij haar, aan het uiteinde van het podium, zijn aangekomen. 'Good thanks? First time on the x-Factor stage. And that feels good.' Antwoord ik terecht opgewekt. Ik zie Caroline blik afglijden nar onze rare kledingdracht en ik kan al raden welke vraag er op het puntje van haar tong ligt. 'Can I ask you why you're wearing your pyjamas?'Ik had deze vraag natuurlijk verwacht en moet even lachen, als Caroline ze dan ook stelt. 'Three years ago, FGO was connected. We were sitting in our house, in our pyjamas.' Meld ik, wijzend op mijn broer, James en mezelf. Een glimlach siert Carolines lippen als ze mijn antwoord hoort, dat ze blijkbaar niet verwacht had. 'So it's your thirth anniversary, today?' Vraagt ze vol verwondering en wanneer we alle vier breedlachend beginnen te knikken, wordt haar verbazing helemaal weggewerkt door een lieve glimlach. 'Well then, I think it's time to give them a big and loud applaus.' Voor de tweede keer gaat het publiek helemaal uit zijn dak en applaudisseert luid. 'You know you're not the only guests today. Because One Direction is performing with you tonight.' Caroline krijgt spontaan een glimlach op haar lippen als ze de woorden 'one' en 'direction' uitspreekt. 'You know I like boys with curly hair.' Ik besluit om haar eventjes te plagen en merk dat ook James, Jean en William doorhebben wat ik van plan ben, als ik hun grijnzende gezichten achter me aantref. 'You see little girl, the curly one is mine.' Caroline kijkt me streng aan, maar ik zie de pretlichtjes in haar ogen, waardoor ik merk dat ze echter het spelletje doorheeft. 'I know but you see I have curling-tongs. That can make every hair curly.' Ik haal de krultang vanachter mijn rug tevoorschijn en zie Caroline even kort glimalachen. 'You are a funny girl. But I think it's time to call the other guests. Give it up for One Direction!' Het publiek gaat weer helemaal uit zijn dak en de vijf knappe jongens van One Direction komen één voor één het podium opgelopen. De jongste,Harry, geeft Caroline een boeketje bloemen waarachter nog twee kussen volgen. De vier andere jongens volgens zijn voorbeeld (dat de kussen betreft toch). Kort daarna krijg ook ik twee kussen en de andere jongens van FGO krijgen een vriendschappelijke handshake. 'So you can go backstage and perform later this evening and then we'll have a little interview with you. Is that okay?' Caroline kijkt ons allen één voor één vragend aan, waarna we tegelijk knikken en onder het luid applaus lopen we al wuivend het podium af.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen