Het was laat op de avond. Ik lag languit op de bank voor de tv. Joëlle zat op een grote stoel naast de bank en Aria zat bij Jona op schoot op een grote stoel naast Joëlle. Ik had ze uitgenodigd om met ons vieren een film te kijken. We waren alleen thuis en hadden de sfeerverlichting op 1% licht, blauw gezet. Joëlle mocht de film uitkiezen dus werd het Twilight, net als de vorige keer. Aria en Jona letten niet op, die waren alleen maar aan het zoenen…Joëlle was juist heel geïnteresseerd aan het kijken en ik dacht echt zoiets in de zin van “Wat de fuck?!” want dit tafereel was een erg vreemde combinatie en ik kon maar niet in het verhaal van de film komen. Ik wist niet eens zeker of die er wel was.
Het verbaasde me nog dat ik geen seksistisch hondengehijg hoorde van Rex en Laura. Joëlle vond het duidelijk noodzakelijk dat haar Golden-Retriever Laura meeging voor Rex, mijn Herdershond. Mijn diepzinnige gedachten (snoep, en de film proberen te snappen) werden verstoort doordat Joëlle naast me ging zitten op de bank, die daar lang niet groot genoeg voor was. “Vind jij ook dat Bella soms vreemd kijkt?” fluisterde ze in mijn oor. Gelukkig hoefde ik niet te antwoorden, want Aria en Jona waren enorm aan het hijgen omdat ze net tien minuten non-stop aan het zoenen waren. “zo, leuke film. Hoe laat is het?” vroeg Jona. “nou…eh. Tien minuten geleden zijn jullie hier binnengekomen,toen was het ongeveer twaalf uur”zei ik. Zowel Jona als Aria vonden dit nog veel te vroeg en begonnen weer met hun intieme hobby.“Ik heb het warm.” Zei Joëlle na een halfuur waarop ze haar shirt uitrok. Nu zat ze alleen nog maar in haar broek, halfdonkergroene onder broek en haar bh in dezelfde kleur.
Het was nu ongeveer twee uur ’s nachts. Pa en ma waren archeoloog en zaten allebei nog zeker twee maanden in Egypte, dus ik kon iedereen vragen om te blijven slapen, maar Jona en Aria moesten naar huis. Joëlle has ruzie met haar moeder dus die bleef slapen. Zonder erbij na te denken claimde ik het driepersoons bed van mijn ouders voor mezelf en begon te lezen in “The end of World” uit de “Pirates of the Carribean” serie.
Ik kon niet goen lezen want ik hoorde heel veel geschuif en gerommel met mijn dekens. Mijn boek werd opeens uit mijn haden geslagen door een spastische hand van Joëlle, duidelijk bewoog ze nogal veel in haar slaap. “Wacht eens even.” Dacht ik in mezelf. “wat doet zei aan de andere kant van mijn bed?”. Ik legde haar snel even op haar zij waardoor ze stopte met bewegen. Ik accepteerde maar hoe het nu was en viel langzaam in slaap.
Toen ik de volgende ochtend wakker werd lag Joëlle zo een beetje boven op mij! In principe vond ik dat niet erg want haar lange, bruine haar was super zacht en haar huid ook. Gek eigenlijk dat ik daar nu zo op lette. Ik besloot om dit moment niet te verstoren en wachten tot ze wakker werd.
Toen ze eindelijk was wakker geworden en we eindelijk beneden waren, zat ik op mijn gebruikelijke plek op de linker onderhoek van de tafel. Daar zat ik zelfs zo vaak dat er een donkere plek op het plafon zat. Die was afkomstig van de damp van mijn 3 koppen koffie per dag.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen