Foto bij 6,

‘Waar zijn we nu?’ vroeg Pisces. ‘Ergens in China?’ zei Virgo. ‘Ja, grappig. Ik bedoel waar ergens?’ zei Pisces. ‘We zijn nog steeds in het westen. We reizen nu richting het zuiden’ zei ik. ‘Ik hoop maar dat we goed gaan. Meestal zochten Jason en Joost uit hoe we moesten lopen’. ‘Wie zijn Jason en Joost?’ vroeg Pisces aan mij. ‘Dat zijn mijn beschermers’ zei ik. ‘Rennen!’ zeiden Gemini en Gemini tegelijkertijd. Ik draaide me snel om. Achter ons kwamen 6 magiërs op ons afgerend. We begonnen gelijk met rennen. Behalve Virgo. Die bleef staan. Ze veranderde en viel de magiërs aan. ‘Virgo!’ riep ik. Ik veranderde gelijk en viel de magiërs ook aan. Pisces, Gemini en Gemini volgende mijn voorbeeld. Ik was even vergeten dat we nu met z’n vijven waren. We hadden nu al zo vaak gevochten. We waren niet meer bang voor welke magiër dan ook. Toen we de magiërs verslagen hadden keken we om ons heen. We zagen niemand meer. We draaide ons om en schrokken ons helemaal rot. Ineens stond Arlene samen met een andere man achter ons. ‘Verrassing’ zei Arlene gemeen. ‘Jonas!’ zei Pisces geschrokken. We draaide ons zo snel mogelijk om en begonnen te rennen. We konden Arlene en Jonas niet allebei aan. We renden zo hard we konden. Ik weet niet hoe Pisces het voor elkaar kreeg, maar ze renden net zo hard als Gemini en Gemini. Arlene had ons ingehaald. Ze pakte haar mes. Ik keek angstig achterom en zag dat ze het mes naar me toe wilde gooien. Ik kon het nog maar net op tijd ontwijken. We moesten vechten. We konden niet anders. We werden ineens omsingeld door slangendragers. ‘Eindelijk hebben we jullie’ zei Arlene. Samen met Jonas begonnen ze vuurstralen op ons af te vuren. De magiërs volgde hun voorbeeld. We raakten lichtelijk in paniek. Ik zette de knop om in mijn hoofd en begon pijlen af te schieten. De andere volgden mijn voorbeeld. Ik probeerde het op te nemen tegen Arlene. Pisces nam het op tegen Jonas. De rest nam het op tegen de slangendragers. Arlene was veel te sterk voor mij. Ik kon steeds maar net haar vuurstralen ontwijken. Ze probeerde weer mij neer te steken met een mes. Ze had me inmiddels op de grond gewerkt. Ze stak dreigend het mes in de lucht boven mijn hart. Toen ineens was er een explosie te horen. Ineens stond een vrouw met wit haar midden in de groep. Om haar heen stonden magiërs van de ecliptianen. Ze kwamen gelijk in actie. De vrouw met de witte haren viel gelijk Arlene aan. Arlene probeerde zich te verzetten maar werd gelijk omver geblazen. De vrouw rende ook op Jonas af. Ook Jonas lag binnen een paar seconde op de grond. We keken de vrouw met grote ogen aan. De ecliptianen hadden de magiërs gelijk weggewerkt. Arlene en Jonas keken elkaar aan en rende snel weg. ‘Zo opgeruimd staat netjes’ zei de vrouw. ‘Arcomma had jullie beschermers nooit van jullie weg mogen halen. Mijn naam is Enora. Ik ben een van de leiders van de ecliptianen. Ik zal al jullie vragen beantwoorden maar eerst moeten jullie weg uit dit gedeelte van China. Het is hier heel erg gevaarlijk’. Ineens kwam er een helikopter op ons afgevlogen. Hij landde voor onze neus. Enora maakte een gebaar dat we in moesten stappen. We stapten in en vlogen weg.

Terwijl we in de helikopter zaten vroegen we bepaalde dingen aan Enora. ‘Waarom zijn onze beschermers weg?’ vroeg Virgo. ‘Ik ben het niet eens met die beslissing van Arcomma. Hij wil ze voorbereiden op de toekomst. Waarschijnlijk zullen de slangendragers een oorlog tegen ons beginnen. We moeten er allemaal klaar voor zijn. Jullie moeten echt zo snel mogelijk de andere zien te vinden. Het aantal van de slangendragers groeit per dag. Ik ben blij om te zien dat jullie allemaal al zo veel kracht hebben. Jullie namen het al goed op tegen de slangendragers. Moet je na gaan hoe sterk jullie zullen zijn als jullie alle 12 bij elkaar zijn. De helikopter gaat nu landen. We zijn in het zuiden van China’. We maakten onze riemen vast en de helikopter begon met dalen.

Toen de helikopter aan de grond stond, stapten we uit. Enora bleef in de deuropening staan. ‘Jongens luister goed. Er gaan geruchten rond dat er op China een volgend sterrenbeeld af komt. Dat sterrenbeeld heeft blijkbaar het nieuws gevolgd. Het sterrenbeeld zal via het zuiden naar China toe komen. Ik stuur over een paar dagen een aantal magiërs op jullie af om de beschermers van dat nieuwe sterrenbeeld op te halen. Ik zal jullie snel weer zien. Succes’. Ze stapte de helikopter in en vloog weg.

We keken om ons heen. We stonden in een prachtig landschap. Overal groeide gras met mooie bloemen. Er waren maar een paar bergen. ‘Het is hier echt prachtig’ zei Pisces. ‘Klopt’ zei Virgo. ‘En het mooie is. De slangendragers weten niet dat wij hier zijn’. ‘Dat zal jammer genoeg niet meer zo lang duren’ zei ik. ‘Daar kun je wel is gelijk in hebben’ zei Gemini. ‘We moeten snel verder’ zei Gemini. ‘Oké, jullie moeten echt ophouden met dat tweeling gedoe’ zei Virgo. ‘Wie van jullie is nou zo levenloos dat hij de andere aanvult?’ Gemini en Gemini wezen naar elkaar en zeiden allebei tegelijkertijd ‘Hij’. Virgo sloeg haar hand voor haar hoofd. ‘Oké, jullie zijn zó niet grappig’. ‘Wie is niet grappig?’ vroeg Gemini. ‘Gemini of ik?’ ‘Is er een verschil dan?’ vroeg Virgo. ‘Nee’ zeiden ze allebei tegelijkertijd. Virgo draaide met haar ogen en liep door het gras. Ik volgde haar voorbeeld. Gemini en Gemini haalde hun schouders op en begonnen te lachen. Pisces begon mee te lachen en liep samen met Gemini en Gemini achter ons aan.

Reageer (2)

  • 2Gether

    Ik had dat voorspeld! :D

    1 decennium geleden
  • Gibigianna

    wat een warboel :D

    snel verder (Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen