Er was eens een heel mooi meisje. Ze had amandelvormige blauwe ogen met lange volle gekrulde wimpers en donker bruin golvend lang haar. Haar gezicht was lang met een scherpe kin en een klein kuiltje in het midden. Haar volle rode lippen werden gekenmerkt door een moedervlek aan de rechter bovenkant. En haar slanke neus werd omgeven door kleine zomersproetjes. Haar aanstekelijk lach was ook nog een geweldig mooi, doordat er een klein spleetje tussen haar tanden zat. Ze was lang en haar lichaam was slank. Haar borsten waren vol, haar taille was slank en haar achterwerk was vol en mooi rond.
Ze was het meisje waar elke jongen van droomt. Het meisje waar elke ander meisje bevriend mee moest zijn. Het meisje waar iedereen dicht bij in de buurt wilde zijn.

Zou jij bevriend willen zijn met haar. Als je dit weet van haar?

Dit lijkt wel een mooi sprookje, maar dit zal nooit gebeuren. Nooit zal er een meisje zijn die er zo uit ziet als hier beschreven wordt. Een meisje dat er zo bijzonder uit ziet. Een meisje dat perfect is. Een meisje met de zeven schoonheden. Nooit zal een jongen of meisje beschreven worden met al deze schoonheden.
En is dit wat bijzonder is? Een perfect meisje?
Maar wie zegt dat dit de schoonheden zijn. Waarom vindt iedereen dat dit mooi is? Zijn deze meningen niet opgelegd door de media? Door de mode industrie?
Waarom zijn wij mensen van die schapen, die alleen de kudde volgen? Mensen die zich niet durven te onderscheiden van de massa. Blind volgen wat de herder zegt.
Je kan het vergelijken met een pot op tafel waarop een rijtje processierupsen lopen. Ze blijven maar achter elkaar aan lopen. Op de tafel, naast de pot, ligt eten. Maar geen van de processierupsen gaat naar het eten. Ze zijn bang dat de andere ze bekend zullen staan als schooier.
Is dat niet hoe de wereld in elkaar zit? Dat als iemand zich onderscheid van de massa, dat wij ze gaan uitlachen? Dat wij ze gaan uitschelden? Omdat ze raar zijn. Omdat ze anders zijn.
Is dit een reden om zo met die mensen om te gaan? Is het eerlijk om ze zo te behandelen?

Je zult misschien zeggen: 'Nee, dit doe ik niet!' Maar schijn bedriegt. Jij bent net zoals de rest van de wereld! Of je was zoals de rest van de wereld.
Het is goed om anders te zijn! Wees blij voor elke dag dat je trots bent op jezelf. Wees blij voor elke klein dingetje wat jou uniek maakt. Als mens ben je al uniek. Ga dan je gedrag en kleding niet opvolgen van een ander. Dan is er niets meer unieks aan jou. Dan is er niets meer wat jou onderscheid van anderen.

Laat alleen sprookjes mooie verhalen zijn over perfectie. Sprookjes bestaan niet. Sprookje zijn vaak dromen. Dromen mogen over perfectie gaan. Maar ooit zal je leven gebonden worden aan een liefde, en ook dat zal nooit perfect zijn. Mensen zijn niet perfect.

Een ding hoop ik voor je: Laat jou verhaal beginnen met: Er was eens een persoon die zich onderscheidde van de rest.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen