One
So one's you'll be punished.
“Naar boven Jade!” riep mijn vader boos. Ik barstte in huilen uit. Wat kan ik er nou aan doen dat ik te tien minuten laat thuis was omdat de stoplichten het niet deden? Mijn vader was alcohollist. En ik kon ruiken dat hij gedronken had. “Auw!” hij had me geslagen tegen mijn arm aan, en nog hard ook. Mijn vader slaat altijd als hij boos is. “Nu naar boven of je krijgt nog een tik!” zei mijn vader dreigend. Ik rende de trap op, mijn kamer in, en deed de deur op slot. Ik stortte in elkaar en begon te huilen. Waarom moet ik zo’n gestoorde vader hebben? Ik durfde op school tegen niemand te zeggen dat ik werd geslagen thuis. Zelfs als ik tien seconde te laat thuis zou zijn, zou hij nog beginnen te schreeuwen en te slaan. Mama deed er niks aan, ze stond er altijd maar bij te kijken. Maar haar blik was dan wel altijd koud, en bang. “jade doe open” mijn moeder bonkte op de deur. “Nee!” zei ik snikkend. “Jij moet papa maar tegenhouden!” Ik hoorde dat ze begon te huilen en wegliep. Ik keek naar buiten, het was begin juni maar het regende en het stormde heel hard. Net toen ik naar huis fietste was er nog geen wolkje te bekennen, en dat was een kwartier geleden. Vreemd. Ik ging voor het raam zitten en langzaam werd ik rustig. De storm ging ook liggen. Het werd langzaam donker buiten en mijn oogleden werden moe. En ze vielen dicht. Ik schrok wakker. Ik had hele erge honger. Ik liep stilletjes de trap af naar de keuken. Ik zag in de woonkamer een lichtje branden en ging kijken. Mijn vader lag dronken op de bank want er lagen allemaal lege flessen wijn, wodka en mixjes op de grond. Ik zag dat hij ieder moment wakker kon worden en liep de trap weer zachtjes op. “Wie is daar!” hoorde ik heb opeens zeggen. Ik dacht een ding: rennen. Ik rende de trap op, deed de deur achter me op slot en ging snel onder de dekens liggen. Ik hoorde mijn vader de trap op stormen en in elkaar zakken. Die zal wel in slaap zijn gevallen, die dronkenlap. Ik kon niet goed slapen die nacht. En als ik dan even in slaap viel had ik een nachtmerrie.
Verbeteringen en reacties zijn altijd welkom!
Reageer (1)
cool! arm meisje!
1 decennium geledennu verder!
xoxoxo