Foto bij Proloog

Het was het jaarlijkse bierfeest in het dorp. Er hing een fantastische sfeer in het dorp. Al de hele week keek iedereen uit naar dit evenement, en ik ook! De kleine meisjes huppelden rond de bomen, terwijl ik naar de regenput ging om water. In de schaduw achter me, voelde ik een aanwezigheid. Ik draaide me om en zag Brandon staan. Zijn lang, gebouwde lichaam leunde tegen de boom naast de put. Hij lachte zijn witte tanden bloot. 'Amelie! Wat fijn je nog eens te zien!' zei hij charmant. Ik lachte even naar hem en draaide me terug naar de put. Ik boog voorover en liet het water in mijn emmer lopen. Ik hoorde hem op mij af stappen. Hij leunde over de rand en keek naar mijn geklungel. 'Zal ik je een handje helpen?' vroeg hij lachend. Normaal gezien graag! Maar niet hij! 'Nee, dankje!' zei ik kort en geïrriteerd door het gewicht dat me bijna in de put trok. 'Even koppig als altijd!' zei Brandon. De emmer was half gevult, maar toch trok ik hem eruit en ging terug recht staan. Ik zette de emmer op de grond en kruiste mijn armen. 'Wat wil je, Brandon?' vroeg ik terwijl ik hem van top tot teen bekeek. 'Ik wil met je dansen op het bierfeest!' lachte hij alsof het de normaalste zaak van de wereld was. 'Geef me eens een reden, droomprinsje!' zei ik uitdagend. Hij ging dicht bij me staan en bukte zich een beetje zodat hij op de zelfde hoogde van mijn hoofd kwam. 'Omdat jij mijn droomprinsesje bent natuurlijk!' lachte hij arrogant. Hij nam de emmer, en vulde hem zonder moeite. 'Alsjeblieft, Amelie! Zie je vanavond!' zong hij bijna terwijl hij me de emmer gaf. Fluitend liep hij weg, en stomverbaasd keek ik hem na. Wat een onozelaar, zeg!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen