Why do you go away?
Zaterdagochtend word ik gebeld door Niall. 'Hi Niall.' zeg ik. 'Hi Eef. Kun je zo even naar de speeltuin komen?' vraagt hij. 'Ja, is goed. Hoezo?' 'Ik moet je iets vertellen.' zegt hij met een trilling in zijn stem en hangt op. Met een vreemd gevoel loop ik naar de speeltuin. Niall is er al. Ik geef hem een kus en ga naast hem zitten. Niall bijt op zijn lip. 'Eef, ik weet niet hoe ik dit moet vertellen, maar...' 'Maar wat?' vraag ik. 'Ik en de anderen gaan meedoen aan X Factor. Maar omdat we niet in Nederland mee willen doen, gaan we naar Engeland. We hebben online auditie gedaan en we zijn door. Dat betekent dat we naar de UK gaan, en ik weet niet voor hoelang.' Ik bijt op mijn lip. 'Dus dat betekent dat ik je waarschijnlijk best lang moet missen?' Niall knikt. 'Vergeet niet dat ik altijd aan je zal denken als ik in Engelnad ben.' 'Wanneer vertrekken jullie?' 'Morgenochtend.' Ik kijk naar beneden en er rolt een traan over mijn wang. Niall geeft me een kus op mijn voorhoofd en trekt me tegen zich aan. We blijven een tijdje zo zitten, dan sta ik op. 'Mag ik je morgen nog wel uitzwaaien?' Niall knikt. 'Jij altijd.' Dan loop ik naar huis in de stromende regen. Als ik thuiskom val ik op de bank en barst in tranen uit. Het leek zo perfect. Zometeen komt Niall een ander meisje tegen en wordt hij verliefd op haar. Als ik mijn mobiel pak heb ik een smsje van Niall. Ik kom je morgen om half 10 ophalen. I will always love you, my girl. Ik leg mijn mobiel neer. Ik mis hem nu al. Hou op Eef, zeg ik tegen mezelf. Als ze door zijn duurt het hoogstens 4 maanden tot ik hem weer zie. Wat? 4 maanden? Dat is hardstikke lang! Ik ga iets voor Niall maken, zodat ik toch een beetje bij hem ben. Ik sprint naar de printshop, laat een T-shirt met een foto van Niall en mij erop drukken en zet de tekst van More Than This erop. Ik hoop dat hij het leuk vindt. Ik sla me er wel doorheen. Denkend aan Niall kan ik alles aan.
Reageer (1)
Moooi<3
1 decennium geleden