OO4• Heaven
Één uur nablijven. Valt wel mee, gelukkig. Ik zuchtte zachtjes even en keek weer opzij naar Maddison, die ook opgelucht keek. Ik ging met mijn hand door mijn haar en stopte die hand terug in mijn broekzak.
"In welk lokaal zitten we eigenlijk?", vroeg Maddison aan mij en ik haalde m'n schouders op.
"We hebben scheikunde, dus ik denk in lokaal 21 ofzo." zei ik toen ik mijn schouder ophaalde, "Niet dat het erg is dat we daar wat van missen, we doen toch nooit wat nuttigs." Maddison begon te lachen en ik lachte mee. Die man van scheikunde heette Henk met de voornaam en deed de eerste 20 minuten alleen maar vaag voor zich uitstaren. Die man is altijd al vaag geweest.
Na een stop bij onze kluisjes hebben gehad, liepen we naar lokaal 21, scheikunde. Ik klopte met een glimlach op mijn gezicht op de deur en trok hem toen open.
"Ah!", zei meneer Coss toen hij ons zag, "Maddison en Heaven, ik dacht die komen niet meer, ga snel zitten!" Kijk, hij deed tenminste aardig en normaal tegen ons, soort van. Mijn ogen gleden door het lokaal. We zouden vandaag een practicum doen. Of zo zag het er in iedergeval uit. Grijnzend plofte ik naast Zaria neer.
"Hey", zei Zaria lachend, "Waarom zo laat?" Ik zag nog even hoe Maddison voor me naast Jacky ging zitten. Ik grinnikte even en keek weer naar Zaria.
"Harry", zei hij lachend en Zaria knikte glimlachend.
"Heb je straf gekregen van Franck?", vroeg Zaria fluisterend toen meneer Coss begon te praten.
"Één uur nablijven", antwoordde ik fluisterend, "Gelukkig geen twee of corveeën ofzo!" Zaria knikte begrijpelijk en keek met een half oog naar meneer Coss, die druk wat op het bord aan het schrijven was.
Toen meneer Coss na een tijdje klaar was met schrijven keek hij iets te vrolijk de klas in.
"Maak maar tweetallen!", riep hij en hij ging weer terug achter zijn bureau zitten.
"Is-uh het erg als ik met Gabe doe?" vroeg Zaria voorzichtig aan mij en ik knikte.
"Sure" "Thanks!" En weg was Zaria. Ik keek even de klas rond. Iedereen had al van te voren groepjes gemaakt, fijn! Ik zuchtte even en slofte toen naar meneer Coss toe.
"Ik zie dat je nog bij niemand hoort", zei meneer Coss en hij keek me een beetje zielig aan, "Bij welk groepje wil je dan?" Ik keek even de klas rond en Jacky en Maddison keken iets te vrolijk mijn kant op.
"Ik ga wel bij Jacky en Mads", zei ik en slofte toen naar Maddison en Jacky toe.
"Wel niet te veel praten", waarschuwde meneer Coss ons toen we al meteen begonnen te lachen toen ik op de kruk naast hun was komen zitten. We hielden onze monden, voor een paar seconden, totdat Jacky in de lach schoot, zonder reden.
"JACKY", riep meneer Coss en Jacky was meteen stil. Ik grinnikte een beetje.
"Op het bord staat wat jullie allemaal moeten pakken en wat jullie moeten doen, schrijf trouwens ook alles op, succes!", zei meneer Coss, "En laat alsjeblieft niets ontploffen.."
Maddison pakte een pen en een blaadje en begon alvast vanalles op te schrijven. Jacky en ik gingen alle benodigdheden halen.
"Laat niets ontploffen, hoe bedenkt hij het?", zei Jacky spottend terwijl we de spullen bijeen pakten en ik grinnikte even.
"Hij vertrouwt ons gewoon niet", zei ik lachend.
"Zou ik ook niet doen", grinnikte Jacky en we liepen met de spullen terug naar Mads.
"Nou, we kunnen beginnen", zei Maddison die met grote ogen naar de vloeistoffen die in de flesjes zaten die Jacky en ik meenamen keek.
"Dit gaat fout", zei ik lachend en plofte, net als Jacky, op onze stoelen neer en zette m'n lab-bril op. Opeens leken we heel serieus en alsof we wisten wat we überhaupt gingen en moesten doen.
Dit gaat fout.
___________________________________________
ik heb nu ook een cover ding, of hoe zoiets ook in hemelsnaam heet .__. Maar hij staat bij de proloog, dus kijk maar eens (: gnegnegne
Reageer (1)
en ik ga gewoon verder met jou stalken bij dit verhaal (: (:
1 decennium geledenhahaha
snel verder schat!
xiloveyou