Foto bij 1.Maxime raakt besmet

In het eerste deel is te lezen dat Maxime besmet raakt met een dodelijk virus.

Maxime is samen met haar nichtje Nina en broer Ludo aan het reizen in Zuid-Afrika. Het is heet in Afrika. 'Wat ontzettend dom dat Janine haar hand gebroken is 'zegt Nina boos. 'Een ongelukje kan gebeuren '. Maxime neemt een slok water. 'Wat is het heet zeg '. 'Valt wel mee 'zegt Ludo. 'Ik wil vanmiddag naar die straatverkoper die die leuke armbandjes verkoopt 'zegt Nina. Maxime zucht. 'Die vent chanteert mensen. Liefje geloof me '. 'Dat weet ik wel , maar ik moet dat paarse armbandje echt hebben '. Ludo kijkt Maxime aan. 'We kunnen vanmiddag wel even langs gaan '. Maxime zucht. 'Oke '.

Janine loopt het kantoor van Anton in. Anton heeft foto's gemaakt van Janine haar hand. 'En , hoe lijkt het ? 'vraagt Janine. 'De breuk geneest goed. Over 2 weken mag het gips er af '. Janine is blij. 'Wat goed nieuws '. Anton knikt. 'Zeg dat wel '. 'Ik wil het vieren. Waarom komen jij , Bianca , Edwin en Sjoerd vanavond niet eten ? '. Anton schrikt. 'Meen je dat ? '. 'Ja natuurlijk. Waarom zou ik het niet menen ? '. 'Leuk '. Janine glimlacht. 'Een uur of 7 ? '. 'Ik vind het prima '. 'Prima 'zegt Janine. Janine staat op. 'Tot vanavond , en bedankt he '. Janine loopt weg. Anton pakt zijn mobiel. Hij smst Bianca : Vanavond etentje bij Janine. 7 uur.Anton glimlacht. Hij heeft zin in het etentje.

Maxime , Ludo en Janine komen aan bij de straatverkoper. Nina ziet meteen het armbandje. 'Dat is hem. How Much ? '. 'For you 7 euro's '. Nina begint te blozen. 'Nina , dat is ding is prut. Het ziet er niet uit 'zegt Maxime. 'Hij is mooi '. De man gaat staan. Het is een zwarte dikke man met een grijze baard. Zijn hoofd is kaal. 'I have a nice thing for you '. Hij wijst naar Maxime. 'No , thanks '. Opeens begint de man te niezen. Een aantal sputtertjes komen op Maxime terecht. 'Gadverdamme , doe je hand voor je mond '. De man niest nog een keer. 'Ik ben het zat , we gaan '. Maxime rent weg. 'Im sorry 'zegt de straatverkoper. 'We gaan 'zegt Ludo tegen Nina. 'Nou , vooruit. Zo leuk is ie toch niet 'zegt Nina. Ook Nina en Ludo lopen weg. Maxime veegt de sputtertjes weg met een zakdoekje. 'Vieze afrikaan '. Ludo lacht. 'Het was vast niet zijn bedoeling '. Maxime kijkt Ludo aan. 'Ik ga naar het hotel. Gaan jullie mee ? '. 'Ja 'zegt Nina. Ze lopen weg.

S'avonds is de straatverkoper op weg naar zijn huisje. Hij zweet erg , en voelt zich niet lekker. 'Oeh 'kreunt hij. Hij voelt zich draaierig worden. Een brandend gevoel zit in zijn maag. Zijn mond krult vreemd. 'Help 'zegt hij zacht. De man verliest zijn evenwicht. Hij ploft op de grond. 'Help my '. De man kokhalst. Zijn ogen staan groot in zijn gezicht. Hij spuugt bloed uit. Een oude dame rent naar de man toe. 'Mister , whats up ? '. 'Argh 'kreunt de man. Hij sluit zijn ogen. Hij overlijdt op straat. De oude vrouw kijkt hem verschrikt aan.

Reageer (1)

  • Roceanity

    who cares? het is Maxime >:3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen