Ik hou mijn hand uit de buurt van de hare en kijk haar bedachtzaam aan.
`Hoe weet ik dat je te vertrouwen bent ?'vraag ik en bal mijn handen tot vuisten.
`Uhm...'zegt ze en zet een stap naar achteren. Ze herrinert mij plots aan mijzelf. Toen ik voor het eerst bang was en niet wist wat te doen. Toen had ik mijn hele bassischool in as gelegt. Mijn stiefmoeder wist samen met mijn broer het te laten lijken op een ongeluk. Ik was erg blij dat ik niet alleen in de ijskoude wereld stond ,maar nu was dat gevoel kwijt ik zat in de val. Mijn aura begon wild op te vlammen en mijn blik verstrakte. Plots hoor ik de stem van mijn broer. `Roxanne ,je moet met je magie onschuldige beschermen ,je zal dus nooit een onschuldige verwonden.' Had mijn broer gezegt. Ik zet alles snel op een rijtje :
1. heeft ze me pijn gedaan ?
nee
2. zal ze je pijn doen ?
geen idee
3. is ze een onschuldige ?
ik staar in haar roze oranje gekleurde ogen en schudt mijn hoofd. Nee ,ze is niet een onschuldige. Ze is net als andere vervloekt met een verdoemt leven. Eenmaal in contact gekomen met de magie zal je leven nooit meer hetzelfde zijn. Ik bijt op mijn lip. Moet ik haar dus vertrouwen ?Ze gaat op een steen zitten en kijkt me vragend en nieuwsgierig aan. Ik zucht diep. Ze weet nog helemaal niks over de magische wereld die als een last op je valt. Ik voel mijn ogen prikken en mijn lip begint te trillen. Wat is dit ?denk ik en laat me op mijn knieën vallen. Tranen vallen op de grond. Ik kijk hoopvol naar het meisje en het meisje springt overeind. Ze probeert mij vast te pakken ,maar haar hand gaat door me heen. Ze staart angstig naar haar hand.
`Jij bent dus echt een geest.'fluistert ze en kijkt mij angstig aan. Ik ben te uitgeput om haar tegen te spreken.
`Ik weet niet wat je is overkomen ,maar laat me er buiten.'gilt ze en rent weg.
`Nee.'hijg ik ,maar ze hoort het al niet meer. Ik zie hoe ze in het duister verdwijnt ,maar ik kan er niks tegen doen. Wanneer ik weer op adem ben ,ren ik haar snel achterna.
`Waar ben je?'gil ik ,terwijl ik door de donkere ,vochtige gangen ren. Plots weerklinkt er een gil. Gevaar! Suist er door mijn hoofd en ik ren nog harder.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen