5.
's Avonds om 18.00 uur stond ik klaar. Ik had geen idee wat me te wachten stond, dus ook niet wat ik aan moest. Het was nog behoorlijk warm, maar mijn benen waren nogal wit. Ik had uiteindelijk gekozen voor een skinny spijkerbroek en een streepjes shirt. Lekker gewoon. Er werd op mijn deur geklopt en Rose stak haar hoofd om de deur. Ze bekeek mijn outfit en zuchtte.
'Misschien had ik moeten zeggen wat we gaan doen.'
'Wat... waarom?'
'We gaan een hapje eten in de stad en dan zal ik je de coolste clubs laten zien!' grinnikt Rose.
'Super! Maar ik moet morgen weer vroeg op.' zeg ik teleurgesteld.
'We maken het niet laat. Ik wil je gewoon de stad laten zien.'
'Oke. Die broek kan nog wel, maar dat shirt... Daar ga je niet mee de stad in hoor!' zegt Rose en ze loopt naar mijn kast.
'Ik kon niet veel meenemen.' stamel ik. Rose knikt begrijpelijk en loopt de kamer uit om even later met een mooi glimmend shirt met een wijde hals.
'Wauw, mag ik die aan?'
'Jep, hij zal je vast goed staan. En nu opschieten!' zei Rose lachend. En ze trok mijn elastiek uit mijn haar, zodat mijn volle bos donkerblonde haar om mijn gezicht heen viel. Rose knikte goedkeurend...
Anderhalf uur later waren we klaar met eten en liepen we langs verschillende clubs waar het natuurlijk nog hartstikke rustig was. Op een gegeven moment trekt Rose me mee een café in. Een getinte jongen komt blij achter de bar vandaan en loopt haar toe lopen en geeft haar een knuffel.
'Milan, die is Jasmin. Ze is nieuw.'
'Hi Jasmin, ik ben Milan!' zei de jonge barman en ik schudde Milan een hand.
'Leuk je te ontmoeten!' grijns ik.
'Hee, Rose. Ik heb nog wat flessen uit de kelder nodig. Wil jij ze halen? Je weet de weg!' zegt Milan.
'Tuurlijk. Ga maar alvast zitten Jasmin, ben zo terug!'
Ik neem plaats op een barkruk. Er ging een rilling door me heen toen de deur van het café weer open ging en er een windvlaag langs me heen ging. En daar stond hij: Taylor. Hij glimlachte toen hij me zag.
'Jasmin, wil je wat drinken?' vroeg Milan.
'Lekker, doe maar een cola.' zeg ik, want ik wist dat ik morgen gewoon moest werken.
'Zo, dus je heet Jasmin?' zegt Taylor die naast me was gaan zitten.
'Ja, leuk kennis met je te maken.' Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Leuk kennis met je te maken? Right, lekker standaard weer Jasmin! Gelukkig grijnsde Taylor.
'Doe mij ook maar een cola.' zei hij tegen Milan. Milan zette onze cola's neer en Taylor nam meteen een paar grote slokken. Ik zag Rose met haar armen vol flessen terug komen. Vlak voor ze bij de bar kwam gleed er 1 fles langzaam uit haar arm. Blijkbaar dachten Taylor en ik hetzelfde, want twee seconde later lagen we beide op de grond, met allebei 1 hand om de fles. Op de grond liggend keken we elkaar grijnzend en Taylor gaf me een knipoog...
Reageer (1)
awesome! snel verder!
1 decennium geleden