If I'm louder, would you see me?
Pff, Frans is zo saai! Ik steun met mijn hoofd op mijn armen en kijk naar Madison. Natuurlijk zit ze tussen Niall en Zayn in. De hele tijd vraagt ze Niall dingen, terwijl ze met haar hoofd op Zayn's schouder ligt. Niall reageert niet en concentreert zich op het blaadje dat hij voor zich heeft liggen. Volgens mij is hij niet bezig met Frans. Hij is vast een liedje aan het schrijven voor Madison. Deed een jongen dat maar voor mij. Ik zucht en help Jenna met haar werkwoorden. Verder heb ik toch niks te doen, en van naar Niall en Madison staren word ik alleen maar depressief.Gelukkig gaat de bel en loop ik met Jenna naar muziek. We mogen kiezen welk instrument we gaan spelen. Snel ga ik achter het drumstel zitten. Niall pakt zijn gitaar en Jenna gaat achter de piano zitten. Ik sluit mezelf af voor mijn omgeving en begin Falling In Love te spelen. Opeens merk ik dat Niall op zijn gitaar meespeelt. Ik speel verder en op het eind ga ik helemaal los. Als ik drum maakt het me even niet uit wat andere mensen van me denken. Niet leuk voor de buren trouwens. Ik eindig en kijk om me heen. Iedereen zit me aan te staren. Dan begint Niall te klappen en ik krijg een staande ovatie. Zayn loopt naar me toe. 'Wow, Eef, dat was echt goed! Kun je niet in onze band komen?' Snel schud ik mijn hoofd. 'Vraag Madison maar.' Ik pak mijn spullen en ga op mijn plek zitten, Zayn blijft verbijsterd staan. Stiekem kijk ik naar Niall. Hij pingelt wat op zijn gitaar en neuriet zachtjes een melodie die ik niet ken. Madison komt naast hem zitten. 'Je was goed liefje! Je hebt Eef helemaal weggespeeld.' Niall schudt zijn hoofd. 'Nee, Eef was veel beter.' Als ik dat hoor bloos ik. Dan gaat de bel en loop ik naar mijn kluisje. Aan het eind van de pauze realiseer ik me dat ik mijn drumstokken ben vergeten bij het muzieklokaal. Sen loop ik ernaartoe. Vlak voor de deur blijf ik stilstaan. Binnen speelt iemand gitaar en zingt zachtjes: 'If I'm louder, would you see me, would you lay down, in my arms and rescue me...' Is dat Niall die daar zingt? Zachtjes open ik de deur. Als Niall (hij is het dus) me ziet stopt hij onmiddelijk. 'Het is mooi.' zeg ik zachtjes. Niall haalt zijn schouders op. 'Nah, het is nog lang niet af.' 'Is het voor iemand?' vraag ik. Hij verschiet van kleur, maar geeft toch antwoord. 'Ja, voor een meisje dat ik heel erg leuk vind. Jammer genoeg weet zij dat niet, en ze heeft vast al een vriendje.' Ik bijt op mijn lip. Vast voor Madison. Snel pak ik mijn drumstokken en loop ik het muzieklokaal uit. Gelukkig staat Jenna op me te wachten. Samen lopen we naar wiskunde. Tijdens de les schuift Jenna een briefje naar me toe. - Zie haar daar leuk zitten bij Niall. *Weetje, het maakt me eigenlijk helemaal niks uit. - Dat is niet waar, iedere keer als ze naast 'm zit lijkt 't of je ieder moment in tranen uit kan barsten. *Als jij dat denkt...Ik kijk naar mijn boek. 'Toch euk eigenlijk, die wiskundeboeken.' mompel ik. Jenna zegt niks en staart naar haar boek. Dan gaat de bel. Yes, eindelijk uit! Eenmaal thuis krijg ik een sms van Jenna. Kom naar de Starbucks. x jen. Ik stuur een smsje terug. Sorry, kan niet. x Het is niet waar, maar ik heb nu even geen zin om iets te doen. Ik ga op de vensterbank zitten. De zinnen die Niall zong spoken in mijn hoofd. If I'm louder, would you see me? Would you lay down, in my arms and rescue me? Als dat toch eens over mij ging...
Reageer (1)
Zo mooi
1 decennium geleden