Foto bij he's coming after me

'Rose...kun je me horen'vroeg de bezorgde stem van Jasper.
Ik murmelde iets dat moest klinken als bevestiging.
Hij tilde voorzichtig mijn hoofd op.Ik schrok toen ik zag dat zijn gezicht enkele centimeters van het mijne weg was.
Nu kon ik duidelijk zien wat er daarnet zo mis was:hij was bang.
En niet zo'n klein beetje ook.Het soort angst dat je ziet als er iemend dreigend op je af zou komen.Ik dacht er niet bij na toen ik in één ruk rechtop ging zitten.Dat was een slecht idee want ik werd duizelig en viel weer achterover op het bed.Ik voelde pijnlijk op mijn achterhoofd.En ja hoor ik had een bult?'Sorry'zei jasper schuldig.
Ik kon je niet op tijd opvangen.'Maakt niet uit'.Hij stak zijn hand uit om me recht te helpen.Zodra ik wist dat ik niet weer ging vallen sloeg ik mijn armen om hem heen en trok hem stevig te me aan.
Alsof ik hem kon beschermen voor de moordenaar met die bloederige rode smiley.Ik wist dat ik er heel raar moest zitten maar het kon me niet schelen.Toch hield hij mij ook vast.Ik verbergde mijn hoofd in zijn nek.
Alsof ik degene was die doodsbang zou moeten zijn.
'Jazz'vroeg ik voorzichtig.'Heb je ook maar enig idee wie de afzender van ja mail kan zijn'?Hij keek me raar aan en schudde zijn hoofd.
Ik trok me van hem af en ging naar zijn computer.
Ik starte google op en zocht naar 'red john'.
Toen ik wikipedia had geopend stond Jasper al achter me.
Toen hij zag wie het was werd hij ook heel bleek.
'Viel je hierom flauw?'vroeg hij met een gebroken stem.
Ik knikte.'Hij heeft mijn ouders vermoordt'.'En nu komt hij voor mij.'
zei Jasper terecht bang.We konden onze ogen allebei niet van het computerscherm afhouden en lazen de beschrijving van red john.

'red john is het meest gekend vanwege zijn bloederige smiley
die hij achterlaat op de muur die men het eerst ziet als men binnenkomt.
Hier volgt een beschrijving van Patrick Jane:
'Het eerste wat de mensen zien is de smiley op de muur.En dan weet je het.Je weet wat er gebeurd is en dan voel je de angst.
Dan en alleen dan zie je het lichaam van het slachtoffer.
Altijd in die volgorde'.

'Waarom stuurde die Red John me dat gedicht?'vroeg Jazz.
Ik durfde het nauwelijks te zeggen.
'Het eerste stuk zegt hij altijd voordat hij hun de keel oversnijdt'.
Toen vroeg Jasper waar ik niet makkelijk antwoord op kon geven.
'Lijden ze'?'Ik weet het niet.Ik denk niet zo lang'.
'Maar wel te lang'voegde hij er aan toe.

Reageer (2)

  • Wolfclaw

    @Annabeth: Red John vermoord iedereen, kind, vrouw, man het maakt hem niets uit... ;)

    1 decennium geleden
  • Halbrand

    red john is het meest gekend vanwege zijn bloederige smiley
    die hij achterlaat op de muur die men het eerst ziet als men binnenkomt.

    HUH??? HUH?? Nu ben ik ff niet meer mee... Die aflevering van gisteren, was ook een smiley... Maar hij kon toch niet Red John zijn? En Red John vermoordde alleen meisjes en... Oh... Ik denk dat ik het begin te snappen... Nee toch niet... Sorry voor die vragen, maar ik ben niet zo goed meer mee... AAAAH!! IK WIL DE VOLGENDE ZIEEEEEEN!!!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen